Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Joomla 3.6.5 wil niet installeren

  • john01
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 jan 2017 13:04 #11131 door john01
Joomla 3.6.5 wil niet installeren werd gestart door john01
Aller eerst, wens ikm iedereen een gezond 2017 toe. Naast dat feit, met de nieuwe Joiomla Community.nl website forum.

Heel vreemd dit probleem met een totaal nieuwe download joomla 3.6.5 nieuwste versie dus zonder daar iets mee te hebben gedaan

Ik beheer twee domeinnamen, op beide is het niet mogelijk om in een subfolder een nieuwe installatie uit te voeren.
Iedere scherm dat waar men gegevens in moet voeren gaat goed, echter na de laatste pagina om joomla definitief te installeren blijft hij hangen op de installatie proces.

Voordat de officiële installatie begint hernoem ik eerst de configuration.php-dts naar configuration.php en geef het een chmod 777
Niets blijft gewoon hangen.

configuration.php zonder chmod, is het zelfde probleem.

Dan naar een andere domeinnaam, subfolder aangemaakt nieuwe download en zelfde probleem.

Dan maak ik een nieuw account aan, dan krijgt men natuurlijk de toegang met dit 125.131.3.50/~nieuws
Aldaar lukt wel de installatie van joomla.

De vraag is nu, waarom niet op de domeinnamen ?
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
03 jan 2017 13:49 #11133 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Joomla 3.6.5 wil niet installeren
Waarschijnlijk niet de oplossing maar wel makkelijk te testen, heb je het al in een andere browser geprobeerd?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • john01
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 jan 2017 14:56 #11136 door john01
Beantwoord door john01 in topic Joomla 3.6.5 wil niet installeren
Ja heb ik ook geprobeerd, en nee dat wil ook niet het juiste resultaat geven om Joomla geïnstalleerd te krijgen.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 jan 2017 15:29 #11138 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla 3.6.5 wil niet installeren
Wat voor bestanden gebruik je? Ik heb geen configuration.php-dts in de Joomla installer package staan, die maakt ie aan (configuration.php) bij installatie. Komt jouw .htaccess file van een andere website? Zet die filenaam eens op htaccess.txt. Of pak origineel htaccessbestand van Joomla installer.

Anders is het een serverissue, maar dat is vanaf hier beetje lastig beoordelen.
Discussie gesloten.
  • john01
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 jan 2017 15:39 #11139 door john01
Beantwoord door john01 in topic Joomla 3.6.5 wil niet installeren
klein foutje van mij aangaande het bestand configuration.php-dist had moeten zijn.
Bestand htaccess.txt is zoals het is voor de installatie
bestand robots.txt.dist is zoals het is voor de installatie

Ik doe er verder niets mee met de ingepakte zip bestand, dan uitlaten pakken door Directadmin op de server. Zoals ik dat ook heb gedaan bij een nieuw account waar de installatie wel gewoon lukte in een paar seconden.

Ik heb geen bezwaar er tegen, dat vanuit jullie zijde eens die installatie procedure wordt uitgevoerd, echter het bestand configuration.php-dist moet wel tijdens de installatie vernoemd worden naar configuration.php
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 jan 2017 16:12 #11141 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla 3.6.5 wil niet installeren
Denk dat het probleem dan zit dat je het via Directadmin doet (installatron?). Maak anders ook even via directadmin een subdomain aan.

Kan je niet de originele joomla uitgepakte installer bestanden uploaden naar dat subdomein en dan de installatie doen via domein.ext/subdoamin of subdomain.domain.ext ? Dan zou het goed moeten gaan. Wel eerst de database aanmaken want die heb je nodig.

PS
En, om het nog wat ingewikkelder te maken, kan zelfs aan je htaccess bestand van het hoofddomein liggen.
Discussie gesloten.
  • john01
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 jan 2017 17:11 #11142 door john01
Beantwoord door john01 in topic Joomla 3.6.5 wil niet installeren
Er is een ander probleem waarom Joomla niet geïnstalleerd wil worden.

ik heb 3 verschillende brouwers geprobeerd, geen van alle wil de installatie doen.
Zip bestand uitgepakt en opgeladen naar de server, wil niet installeren.
zip bestand uit laten pakken op de server zelf, en installatie uitvoeren is niet gelukt.
Subdomein aangemaakt via directadmin, geen resultaat in alle stappen die eerder zijn uitgevoerd.
1 domeinnaam totaal leeg gehaald zoals alle databases verwijder. Stappen hierboven allemaal uitgeprobeerd, geen resultaat.
ConfigServer Firewall&Security uitgezet, en de server een reboot gegeven. stappen zoals eerder uitgevoerd maar wil geen joomla installeren.

Er is iets aan de hand met de server zelf, de enige optie zal kunnen zijn een redeploy. En dan ook alles opnieuw instellen, wellicht dan zal joomla wel geïnstalleerd worden.

Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 jan 2017 17:23 #11143 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla 3.6.5 wil niet installeren
Als ik je zo hoor is het zeker een serverissue. Succes ermee.
Discussie gesloten.
  • john01
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 jan 2017 17:32 #11144 door john01
Beantwoord door john01 in topic Joomla 3.6.5 wil niet installeren
Het mag wel vreemd zijn dat de installatie wel lukt zonder een domeinnaam die geactiveerd is. 145.131.3.51/~nieuws
Discussie gesloten.
  • john01
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 jan 2017 11:40 #11164 door john01
Beantwoord door john01 in topic Joomla 3.6.5 wil niet installeren
Geen goed begin 2017
Redeploy had ook al problemen afgelopen nacht, vanochtend was er naar gekeken zonder mijn weten en er werd een redeploy uitgevoerd. Alles weg, website uren off line, wel handig om even van te voren te vragen of het nu mogelijk was om een redeploy uit te voeren.

Na alles weer opnieuw op de server te hebben staan, moesten we alsnog de nieuwe joomla installeren.

Mooi niet

Dus de hosting gebeld, die kreeg het ook niet voor elkaar???
Maar ze hebben aangeboden om hier een wat dieper op in te gaan, ik moest dan ook even een ticket maken met alle gegevens erin. Ben benieuwd of het ze lukt om Joomla te installeren op een schone domeinnaam. Ik kan al aangeven dat het niet zal lukken, 2016 gevoel zit er nog in denk ik.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena