Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Joomla 3.6.5 wil niet installeren

  • john01
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 jan 2017 14:42 #11171 door john01
Beantwoord door john01 in topic Joomla 3.6.5 wil niet installeren
Dit is echt lachen.

De hoster kwam er ook totaal eerst niet uit, na diverse pogingen is het hen alsnog gelukt om joomla te installeren.

Ron die hier ook op JoomlaCommunity vragen beantwoord, heeft ooit eerder dit probleem ook meegemaakt. Wij beiden wisten toen ook niet, wat er wel moest gebeuren om joomla geïnstalleerd te krijgen op je server.

Echter hiervoor zat ik bij IXL hosting, die het ook toen voor elkaar hebben gekregen on Joomla te installeren. Zoals Ron des tijds ook al aangaf, het ligt aan de server, ik kreeg een flash back even met de inmiddels nieuwe hoster, dat deze server ook ineens "door mij" om zeep was geholpen.

Niets is minderwaar gezien:

Zodra mensen problemen hebben om joomla niet in geinstalleerd te krijgen, en dat hij bij de laatste stap dat de daadwerkelijke installatie procedure begint. Eerst moeten kijken met welke MYSQL database gebruikt wordt, dat kan zijn

MySQL
MySQLi
MySQL (PDO)

In mijn situatie had het moeten staan op MySQL en niet zoals joomla dat zelf aangeeft op MySQLi.

Ondanks dat ik nadien stout begon te worden, voerde ik eens de installatie uit met MySQL (PDO) zonder resultaat.

Goed alsnog wil ik ieder die input heeft gegeven, vriendelijk bedanken.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 jan 2017 14:53 #11172 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla 3.6.5 wil niet installeren
Vreemd verhaal. Vind het eerder om te huilen. In de configuratie(.php) zou je volgens my beter mysqli invoeren. Jij hebt het denk ik over server site geinstalleerde/geconfigureerde software. Ja dat is MySQL of beter MariaDB en php!

Klinkt alsnog dat die server niet juist/optimaal geconfigureerd is. Ik gebruik in de config al jaren mysqli.

forum.joomla.org/viewtopic.php?t=582871
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
04 jan 2017 14:58 #11173 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Joomla 3.6.5 wil niet installeren
Bij het installeren zou je voor mySQLi moeten (kunnen) kiezen. Dit is als het goed is nu de standaardwaarde.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 jan 2017 15:10 #11174 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla 3.6.5 wil niet installeren

Bij het installeren zou je voor mySQLi moeten (kunnen) kiezen. Dit is als het goed is nu de standaardwaarde.


Moet je server wel goed geconfigureerd zijn anders werkt het niet Hans. Daar gaat nu juist dit hele draadje over.
Discussie gesloten.
  • john01
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 jan 2017 16:43 #11177 door john01
Beantwoord door john01 in topic Joomla 3.6.5 wil niet installeren
@Hans
@gasoline#


Ik heb eens gekeken bij PHP informatie, en daar staat gewoon alles aan zelfs PDO. Ik snap dus het probleem ook niet echt dat waarom hij de installatie niet pakt met MySQLi.

Ik was zelf ook zeer verbaast dat het hun na enige pogingen wel gelukt was. Bij het opstarten van de installatie procedure, komt al direct MySQLi naar voren toe en niet MySQL.

Ik begreep er ook al totaal niets van, dat ik niet eens Joomla meer kon installeren, dan ben je wel heel erg ver van huis. Ik had daarvoor zelf ook eens een ander script geïnstalleerd, en dat lukte wel zonder enige problemen
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena