Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

File Cache Storage is not supported on this platform.

  • Gutshot
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • ?
Meer
12 jan 2017 17:13 #11318 door Gutshot
Hi,

Vandaag een website verhuist naar een andere "host" (eigenlijk een IT bedrijf die als service een website van een klant laat draaien.)

Het begon al met Kickstart dat het niet lekker liep en je handmatig een configuratie file moest plaatsen in de root. sommige Niet schrijfbaar etc, etc.. Bij vrijwel elke handeling in Joomla zelf was de volgende melding : "The file Cache Storage is not supported on this platform". Handmatig de map even op andere rechten zetten is leuk bij een kleine plugin of extensie, maar een extensie als Admin Tools wordt wat anders, geen doen om zo items te wijzigen of te installeren.

Al een hoop websites verhuist maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.. probleem is dat zij het IT gebeuren daar hebben lopen dus verhuizen zal er wel niet inzitten. Wat kunnen zij het beste doen om toch Joomla goed te kunnen draaien zonder problemen voor de gebruiker. Nu kun je vrijwel niks in de backend zonder een foutmelding
.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
12 jan 2017 20:52 #11319 door Rondeb
Hallo,

heb je de padden van je log en tmp gecontroleerd dit kun je ook doe met dit bestand.

Succes ermee.

Groeten Ron
Discussie gesloten.
  • Gutshot
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • ?
Meer
12 jan 2017 22:07 #11320 door Gutshot
Ik zie het al, niks is schrijfbaar.. systeeminformatie/maprechten

Alleen de cachemap en de tempmap zijn schrijfbaar verder is alles "niet schrijfbaar" Nooit meegemaakt dit. Hoe kan ik dit snel oplossen of moet ik in alle mappen handmatig via ftp veranderen ? (bestandsrechten)

Dit gevonden, ik denk dat dit de oplossing zou moeten brengen;
Title
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
12 jan 2017 22:32 #11321 door Rondeb
Waar staan de rechten nu op van de niet beschrijfbare mappen? 555? of....

En de cache en tmp waar staan die dan rechten nu dan op.

Met admin tools kan je het automatisch in een keer laten doen en anders handmatig.


De mappen 755 rechten geven en bestanden 644

Groeten Ron

Discussie gesloten.
  • Gutshot
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • ?
Meer
12 jan 2017 22:44 #11322 door Gutshot
De mappen staan 755, Ik kan admin tools niet installeren door dit probleem. ik denk dat het probleem misschien in de toegewezen gebruiker zit ? Ik zie 2 verschillende eigenaren/groepen in de ftp client, de ene map heeft een ander nummer dan de ander.

Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
12 jan 2017 23:42 #11323 door Rondeb
Hallo,

je hosting waar draait die op windows of linux?

Bij sommige hosting partijen kan je de eigenaar van bestand resetten misschien is dat bij jou ook mogelijk.

Wanneer je hosting linux draait kun je vragen of ze mod_fcgid installeren.
En bij plesk (windows) kun je dit aanzetten in het controlpanel als het wordt aangeboden anders je hosting vragen!

Succes ermee.

Groeten ron
Discussie gesloten.
  • Niels van der Veer
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Fulltime nerd
Meer
13 jan 2017 20:17 #11334 door Niels van der Veer
Beantwoord door Niels van der Veer in topic File Cache Storage is not supported on this platform.
Ik krijg deze foutmelding wel vaker. In mijn geval is de cache map dan simpelweg niet aanwezig in de root van mijn website. Het aanmaken van deze map in zowel de root als de /administrator los dit op
Discussie gesloten.
  • Gutshot
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • ?
Meer
13 jan 2017 23:10 #11336 door Gutshot
Cachemap was aanwezig, website staat inmiddels bij een andere host en doorverwezen
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena