Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Installatie van Joomla! op een localhost.

  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
15 apr 2017 17:13 #12400 door Pieter Meijer
Installatie van Joomla! op een localhost. werd gestart door Pieter Meijer
Ik heb alles gedaan om Joomla! te installeren op een localhost. Met alles bedoel ik dat XAMPP is geïnstalleerd zodat Apache en MySQL draait en vervolgens het boek (Handboek Joomla!, 4de bijgewerkte editie van Marco Corrò; Van Duuren Informatica) tot op de letter gevolgd. Maar als ik op het laatst de knop "Installeren" klik, dan begint de installatie om vervolgens kort daarna te blijven hangen in die installatie; de voortgangsindicator komt tot circa 1/4 waarna het beeldscherm op vaag beeld komt en ik a.h.w. op de achtergrond de indicator blijf zien en het Joomla!-logo blijft draaien. Ik kan wachte tot Sint Juttemis, maar er gebeurt helemaal niks meer. Via de andere tabbladen van de browser kan ik wel gewoon nog surfen etc. Wat gaat er fout?

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
15 apr 2017 21:34 #12401 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Installatie van Joomla! op een localhost.
Heb je al geprobeerd om het via een andere browser te installeren?

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
16 apr 2017 07:11 #12402 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Installatie van Joomla! op een localhost.
Ik denk dat mogelijk iets met de Maximum execution time van xampp te maken heb die zal wel te kort zijn.
Dus zoek in xampp/php/ de php.ini of klik op je xampp controle panel op de config knop bij apache en daar staat php.ini ook
deze open met bv notepad++ of soort gelijk en verhoog deze naar bv 300 sec.
ps
en soms komt ook nog voor dat deze ook nog te laag zijn maar vaak krijg je dan eerst wel een fout melding
maar je kan ze dan ook verhogen naar bv mijn voorbeeld
Code:
; Maximum size of POST data that PHP will accept. ; php.net/post-max-size post_max_size = 128M ; Maximum allowed size for uploaded files. ; php.net/upload-max-filesize upload_max_filesize = 128M


lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
16 apr 2017 11:03 #12406 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Installatie van Joomla! op een localhost.

Heb je al geprobeerd om het via een andere browser te installeren?


Heeft geen andere uitkomst.

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Discussie gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
16 apr 2017 11:04 #12407 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Installatie van Joomla! op een localhost.

Ik denk dat mogelijk iets met de Maximum execution time van xampp te maken heb die zal wel te kort zijn.
Dus zoek in xampp/php/ de php.ini of klik op je xampp controle panel op de config knop bij apache en daar staat php.ini ook
deze open met bv notepad++ of soort gelijk en verhoog deze naar bv 300 sec.
ps
en soms komt ook nog voor dat deze ook nog te laag zijn maar vaak krijg je dan eerst wel een fout melding
maar je kan ze dan ook verhogen naar bv mijn voorbeeld

Code:
; Maximum size of POST data that PHP will accept. ; php.net/post-max-size post_max_size = 128M ; Maximum allowed size for uploaded files. ; php.net/upload-max-filesize upload_max_filesize = 128M


"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Discussie gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
16 apr 2017 11:05 #12408 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Installatie van Joomla! op een localhost.
Max_execution_time komt niet voor in mijn php.ini.

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
16 apr 2017 11:13 #12409 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Installatie van Joomla! op een localhost.
Mm als je met xampp werkt zou hij er toch echt moeten zijn hoor
echter kan zijn dat het hoofdletter gevoelig is dus zoek eens op
Code:
max_execution_time=

lvda
Discussie gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
16 apr 2017 14:12 #12413 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Installatie van Joomla! op een localhost.

Mm als je met xampp werkt zou hij er toch echt moeten zijn hoor
echter kan zijn dat het hoofdletter gevoelig is dus zoek eens op

Code:
max_execution_time=


Ik heb de waarde inderdaad op 300 kunnen zetten. Bedankt daarvoor, maar het lost niets op..... :(

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Discussie gesloten.
  • Pieter Meijer
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • 'k Ben inmiddels de AOW-gerechtigde leeftijd voorbij, maar blijf actief in het vakgebied. D.w.z. mij
Meer
16 apr 2017 19:13 #12414 door Pieter Meijer
Beantwoord door Pieter Meijer in topic Installatie van Joomla! op een localhost.
Dank voor het meedenken. Ik heb de installatie van XAMPP geheel verwijderd en een oudere versie (1.8.6) opnieuw geïnstalleerd. De localhost draait nu als een zonnetje! :D :D :p

"Alles van waarde is weerloos" (Lucebert)
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
17 apr 2017 06:11 #12418 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Installatie van Joomla! op een localhost.
Oke maar misschien dom van mij maar ik was vergeten om er ook bij te zeggen dat als je
veranderingen invoert xampp dat deze dan wel weer opnieuw opgestart moet worden voor
dat het gaat werken.

lvda
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena