Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Veel problemen met nieuwe installatie

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
01 sep 2017 10:54 #14509 door Meander
Veel problemen met nieuwe installatie werd gestart door Meander
Ik ben de hele morgen al bezig geweest om Joomla op mijn nieuwe ftp server te installeren.
Eerst kreeg ik steeds een melding over een error in het configuration.php file.
Ik heb toen een lege configuration.php gemaakt, geupload, en bestandrechten daarvan op 777 gezet.

Daarna kon hij de map installation niet verwijderen, dus dat heb ik handmatig gedaan.

Toen kon ik niet in de backend komen wegens cache problemen (iets met platform)
Toen de beide cachemappen op de server op 777 gezet.
Toen kon ik eindelijk inloggen.

Omdat ik ook al met mijn andere site prolemen had met het installeren van de nieuwste Joomla versie heb ik eerst een oude geinstalleerd, en daarna een update gedaan.

Dit wilde ik dus zojuist ook doen met mijn nieuwe site, maar dan krijg ik weer de volgende melding:

An error has occurred.
0 Cannot open file for writing log

Ik heb hem denk ik al wel een keer of 4 opnieuw proberen te installeren, maar de fouten blijven maar komen.

Permissies van de tmp en logsmappen op writable gezet, en nu krijg ik weer deze melding:

Warning: file_put_contents(/public/sites/www.mijnsite.nl/administrator/components/com_joomlaupdate/restoration.php): failed to open stream: Permission denied in /public/sites/www.mijnsite.nl/libraries/joomla/filesystem/file.php on line 435
Updating your Joomla files. Please wait ...

Ik snap er helemaal niets meer van eerlijk gezegd, en hoop dat iemand mij kan helpen.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
01 sep 2017 12:37 #14514 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Veel problemen met nieuwe installatie
Even snel geen idee wat het kan zijn maar als je 777 nodig hebt op een server lijkt het mij dat je server omgeving niet Joomla!-vriendelijk is.

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
01 sep 2017 12:55 #14515 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Veel problemen met nieuwe installatie
Ik snap er ook helemaal niets van.
Ik had dit domein per ongeluk aangemaakt op mijn andere account.
Ik heb daar toen nog wel de website op gemaakt, en dat was zonder problemen.
Nu had ik dus een domeinhouder wijziging gedaan waarbij deze site dan op een andere aparte account van mij zou staan.

Ik wilde vanmorgen in eerste instantie de site op het nieuwe account installeren via een backup die ik van die site op de oude account had gemaakt.
Dat wilde ook al niet lukken.

Nu heb ik zojuist toch de laatste Joomla versie nog maar eens weer geinstalleerd, en dan ging zonder veel noemenswaardige problemen.
Maar nu wilde ik zojuist de template installeren (dezelfde die ik ook op die andere site gebruikte), en nu krijg ik weer deze melding:

Waarschuwing: kan bestand niet verplaatsen: /public/tmp/phpjYhV5m naar /public/sites/www.mijnsite.nl/tmp/constructo.zip

en daaronder:

Fout

Archive does not exist
Kan geen installatiepakket vinden

Ik weet gewoon niet meer waar het aan kan liggen.
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
01 sep 2017 13:10 #14516 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Veel problemen met nieuwe installatie
Aanvulling:

Wanneer ik kijk naar de maprechten bij Systeeminformatie dan is er ook helemaal niets beschrijfbaar.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 sep 2017 19:30 #14520 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Veel problemen met nieuwe installatie
Ik heb bij één webhoster eindeloos van dit soort problemen als ik PHP versie op 7 zet.
Zet ik 'm terug naar PHP 5.6 is er niets aan de hand.
(En het ligt niet aan Joomla, want als ik een site integraal verplaats naar een andere hoster (met kennelijk andere PHP 7 instellingen), draait-ie snel, stabiel en probleemloos).
Dus misschien moet je het in die hoek zoeken?
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
01 sep 2017 20:08 #14522 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Veel problemen met nieuwe installatie
Hallo,

installeren van oude versie werkt wel zeg je om welke versie gaat het dan?

En is het linux of windows server?

Groeten Ron
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
02 sep 2017 05:53 #14526 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Veel problemen met nieuwe installatie

Dus misschien moet je het in die hoek zoeken?

@Jaydot, Dat weet ik nu wel zeker.
Zojuist een installatie van de nieuwste Joomla versie (voor de zekerheid nog maar weer opnieuw gedownload) op een subdomein van mijn oude account gedaan.
Na het uploaden van de installatiebestanden had ik de site binnen 3 minuten probleemloos online staan.

Zet ik 'm terug naar PHP 5.6 is er niets aan de hand.

Is dat iets wat je zelf kunt doen dan? Want daar heb ik eigenlijk weinig kaas van gegeten.

installeren van oude versie werkt wel zeg je om welke versie gaat het dan?

@Ron, een Windows server, maar het zat zo:
Ik had een nieuwe webhosting/domein aangevraagd bij mijn domein.
Omdat ik op dat moment was ingelogd met mijn huidige account kwam de nieuwe daarbij op te staan.
Ik wilde die nieuwe echter op een apart account hebben.
Ik heb toen een domeinhouder wijziging aangevraagd, maar ben al wel vast begonnen om de website op de huidige account te maken.
Daarvoor had ik de nieuwste Joomla geïnstalleerd, en dat was toen nog 3.7.1
Maar daar had ik problemen mee bij de installatie.
Ik las toen een tip om eerst een oudere versie te installeren, en die dan meteen te updaten naar 3.7.1
Ik heb toen eerst 3.6.2 geïnstalleerd, en meteen daarna geupdate naar 3.7.1
En dat werkte prima.
Daarna mijn site alvast gebouwd, met de bedoeling om hem dan via een .jpa en kickstart.php op de nieuwe account te zetten zodra de domeinhouder wijziging erdoor was.

Edit: Ik zie net dat ik dat hierboven ook al verteld had. Excuus

Maar dat lukte dus niet.
Toen heb ik weer geprobeerd om eerst 3.6.2 te installeren, en te updaten, maar dat lukte ook niet.
En toen begonnen dus ook al die bovenstaande problemen.

Nu heb ik dus zojuist 3.7.5 wel probleemloos op een subdomein van die oude account kunnen installeren.
Dus het moet aan die nieuwe account liggen, dat kan niet anders.
Ik ga dus nu meteen contact opnemen met Mijn Domein.
Als het mogelijk is om het zelf terug te zetten naar php 5.6 dan hoor ik dat graag.
Anders moeten ze dat bij Mijn Domein maar voor mij doen.

Bedankt voor het meedenken!
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
02 sep 2017 06:18 #14527 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Veel problemen met nieuwe installatie
@Ron, ik heb zojuist een phpinfo bestand geplaatst op zowel het oude als het nieuwe account.
Het lijkt erop dat het toch een linux server is? (Ik begreep de vraag blijkbaar niet goed.)
De eerste afbeelding is de phpinfo van het nieuwe account met problemen,
de tweede phpinfo is van het oude account zonder problemen.

Anders dan de datum zie ik er eigenlijk geen verschil in.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
02 sep 2017 06:53 #14528 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Veel problemen met nieuwe installatie
Hallo Meander,
Als ik jou berichtjes lees zie ik dat je met oude joomla

3.6.2

versie bezig bent geweest
als het op je nieuwe domein toch niet werkt raad ik je aan om toch dan alles(dus de joomla map) met een ftp programma
te verwijderen en ook als kan je database die daar voor gebruikt wordt of te leggen of verwijderen en nieuw aan maken
En dan opnieuw te beginnen met joomla versie 3.7.5
of als je al een een website heb gebouwd dan gelijk deze met akeeba backup en kickstart te beginnen.

lvda
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
02 sep 2017 07:03 #14529 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Veel problemen met nieuwe installatie
Hoi Leen,
Ja daar ben ik in eerste instantie wel mee bezig geweest op de oude account, omdat ik problemen had met de installatie van 3.7.1
Toen ik meteen na de installatie van 3.6.2 de update naar 3.7.1 had gedaan toen was er niets aan de hand.
Op de nieuwe account heb ik dus 3.6.2 , en 3.7.1, en 3.7.5 geprobeerd, maar bij alle versies krijg ik dezelfde problemen.
Terwijl 3.7.5 vlekkeloos installeert op mijn oude account.
En ik had voor die nieuwe ook al een nieuwe database aangemaakt.
En het was ook mijn bedoeling om de site van de oude account naar de nieuwe over te zetten met akeeba, en dat is het eerste wat ik geprobeerd heb, maar dat lukte meteen al niet.
Bij de herhaaldelijke herinstallaties heb ik steeds gekozen om de oude database gegevens te verwijderen.
Ik kan natuurlijk proberen om er nog een nieuwe database bij aan te maken, en het nog eens te proberen.
Inmiddels is er een ticket weg naar Mijn Domein.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena