Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Veel problemen met nieuwe installatie

  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
02 sep 2017 07:13 #14530 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Veel problemen met nieuwe installatie
Het rare is dat ik nu wel gewoon artikelen en menu-items aan kan maken, en die werken ook wel op de voorbeeldsite.
Maar zodra ik extensies wil installeren zoals een template, of akeeba, dan lukt dat niet, en krijg ik de melding:

Waarschuwing: kan bestand niet verplaatsen: /public/tmp/phpfJmM2Z naar /public/sites/www.mijnsite.nl/tmp/pkg_akeeba-5.5.1-core.zip

Of zou de fout dan toch ergens bij mij liggen?
Maar op het oude account krijg ik dat niet en werkt het allemaal vlekkeloos.
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
02 sep 2017 07:41 #14532 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Veel problemen met nieuwe installatie
Nieuwe installatie van 3.7.5 met een zojuist nieuw gemaakte Database.
Na stap 2 de meldingen:

Waarschuwing
You are trying to use a database host which is not on your local server. For security reasons, you need to verify the ownership of your web hosting account. Please read the documentation for more information.
×
Fout
We were not able to create the file. Please manually create a file named "_Joomla5uqwAaqAlDRBCjyKjabGb.txt" and upload it to the "installation" folder of your Joomla site.

Kladblok geopend, en bestand opgeslagen als _Joomla5uqwAaqAlDRBCjyKjabGb.txt, en geupload in de inatallation map.
Toen kon ik verder naar stap 3.
FTP laag inschakelen overslaan, want dat wordt volgens Mijn Domein aanbevolen om dat te doen.

Stap 4 samenvatting:
Alles staat op groen zoals het hoort, behalve configuration.php schrijfbaar. (zie afbeelding)

Welke stap zou ik nu dan moeten of kunnen nemen zonder configuration.php op 777 te zetten?
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
02 sep 2017 07:53 #14533 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Veel problemen met nieuwe installatie
Aanvulling...

Ik zie trouwens nu ook net dat mijn configuration.php bestand configuration.php-dist heet.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
02 sep 2017 08:34 #14535 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Veel problemen met nieuwe installatie
hallo Meander ,
Ik denk dat je plaatje dan verkeerd is dat lijkt me iets van controle b ij het terug zetten van een akeeba backup
en configuration.php niet op 777 zetten het is normaal als die niet schrijfbaar is en de rest wel .
Maar ik raak in de war waar zie jij dan

Ik zie trouwens nu ook net dat mijn configuration.php bestand configuration.php-dist heet.

Het lijkt me heel apart tenzij er nog een andere bij staat.

lvda
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
02 sep 2017 08:39 #14536 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Veel problemen met nieuwe installatie
Hoi Leen, kom ik zo even op terug.
Ik had nog een ander idee, dus even alles er weer af, en overnieuw beginnen.
Hij is nu weer bezig met bestanden uploaden.

Edit: Ik krijg trouwens ook net precies een bericht terug van Mijn Domein:

"De reden dat het niet lukt heeft naar verwachting te maken gehad met een combinatie gebruiker en groep nummers op ons Linux besturingssysteem, dat heb ik bij deze aangepast.

Kun je me laten weten of het nu wel lukt?"

Dus even afwachten nu tot hij de bestanden weer heeft geupload, en de installatie doen.

Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
02 sep 2017 08:51 #14537 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Veel problemen met nieuwe installatie
Je kunt volgens mij rommelen tot je een ons weegt (been there, done that), als de server/php instellingen niet geschikt zijn voor Joomla wordt 't nooit wat.

Ik blijf me erover verbazen dat iedereen (ook op het joomla.org forum) allerlei joomla-gerelateerde oplossingen blijft aandragen, terwijl het probleem niet bij Joomla maar bij de hosting-omgeving zit, maar ik heb domweg te weinig verstand van server/php instellingen om dat hard te maken.
Wat ik wel heb zijn pagina's vol vastlegging van wat er mis ging, allemaal min of meer vergelijkbaar met alles wat jij (@Meander) hierboven opsomt. Man, man, wat een frustratie!

En ik stel vast dat een site die bij de ene host met PHP7 helemaal mank loopt (met name aan de back-end, aan de front-end merk je niet eens zoveel, en simpel een artikeltje aanmaken blijft 't ook wel doen), bij een andere host met PHP7 probleemloos functioneert. (En dan heb ik 't over integraal oppakken met Akeeba, en met kickstart verplaatsen, zonder verder ergens een byte te veranderen).

Ik heb met de FPA (forum post assistant) van het Joomla.org forum een uitdraai gemaakt van dezelfde site bij verschillende hosters (je krijgt dan een lang overzicht van alle instellingen/extensies etc. zoals in de bijlage (is maar een klein stukje ervan), maar zoals gezegd, ik heb er te weinig verstand van om aan de hoster uit te leggen wat hij zou moeten veranderen.
PHP5 blijven gebruiken (dezelfde sites die bij PHP7 de mist in gaan, doen het nog wel met PHP5) is geen optie, PHP7 is immers sneller, stabieler en veiliger, bovendien gaat de ondersteuning van PHP5 volgend jaar stoppen.

Ik gebruik nou juist een kant-en-klaar CMS omdat ik geen verstand van servers en PHP instellingen heb!
Mijn oplossing is dan ook: uiteindelijk alles verhuizen naar de hoster waar Joomla wel goed draait.

(In antwoord op je vraag: veel hosters bieden de mogelijkheid om in je klantenpaneel of Direct Admin zelf de PHP versie te kiezen).
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
02 sep 2017 09:00 #14538 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Veel problemen met nieuwe installatie
@Jaydot, ik heb met mijn andere account bij Mijn Domein nooit problemen gehad met Joomla.
Ook deze nieuwe is bij Mijn Domein, maar dan op een aparte account.

Desalniettemin lag de fout dus wel bij Mijn Domein, want de installatie verliep nu vlekkeloos, en ook geen problemen of foutmeldingen meer in de backend bij het installeren van extensies.

Nu toch alles even weer verwijderd, want ondanks dat ik wel alle content veilig had gesteld voor het geval ik het allemaal in de nieuwe site weer moest overdoen (omdat akeeba backup ook niet werkte) wil ik het nu toch ook nog een keer proberen met het .jpa bestand en kickstart.php

Scheelt mij dan een boel gekopieer en geplak ;-)
Ik zal straks nog even laten weten of het daar nu ook mee gelukt is.

@Leen, mijn andere idee was anders dat ik handmatig het configuration.php bestand aan wilde passen en wijzigen in configuration.php
Wat je vroeg over waar ik dat zag staan: dat was in Filezilla, tussen de andere bestanden. Dus waar normaal configuration.php hoort te staan.

Maar toen kreeg ik dus ondertussen de reactie van Mijn Domein terug.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
02 sep 2017 09:07 #14539 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Veel problemen met nieuwe installatie
Hallo Meander,
Ha oke fijn dat mijndomein het probleem heb ontdekt en opgelost heeft.
Verder dat van configuration.php-dist kan kloppen als je te snel kijkt met ftp programma
als de website nog niet echt is geïnstalleerd dan is het bestandje nog niet aangepast en hernoemt

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
02 sep 2017 09:11 #14540 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Veel problemen met nieuwe installatie
Haha, ik had ook nooit problemen TOT ik ging overzetten naar PHP7.
En dat alleen bij één van de ca vijf hosting providers waar ik mee te maken heb...

Anyway: ik hoop dat alles voor jou nu opgelost is!

Goed weekend!
Discussie gesloten.
  • Meander
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Devoted Joomla User
Meer
02 sep 2017 11:07 #14541 door Meander
Beantwoord door Meander in topic Veel problemen met nieuwe installatie
Final update:

Ik ondervond met het installeren van het backup bestand nog wat problemen.
Steeds de melding dat er al een installer actief was, en dat ik bepaalde storage bestanden wel, of juist NIET moest verwijderen.
Dus dat maar achterwege gelaten, en de site gewoon nog een keer opnieuw geïnstalleerd.

Even gewacht met deze update voordat ik misschien weer wat moest vragen, maar inmiddels staat alles er weer op, en draait hij als een zonnetje.
Het antwoord was dus dat het probleem inderdaad bij Mijn Domein lag.

Allemaal super bedankt voor het meedenken!
.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena