Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Maximum PHP uploadgrootte voor bestanden is te klein

  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
28 jan 2018 19:45 #16180 door Rondeb
Bij welk hosting bedrijf heb je site zitten?

De code kan je gewoon bovenaan in je htaccess file plaatsen.

En er zijn zeker veel varianten het hosting afhankelijk welke je moet gebruiken.
Sommige hosting partijen blokkeren zulke codes/regels en dan moet je het hun vragen om het doen.

groeten Ron
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 jan 2018 20:08 #16181 door Gast
Hoi Ron,
Het gaat om Versio.
Default ligt de upload waarde doorgaans op 2 MB las ik op forums.
Dat zal bij hen ook zo zijn verwacht ik.
Maar ik doe dus niets fout ?
Gr
William
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
28 jan 2018 20:48 #16182 door Rondeb
Je moet echt het in je .htaccess file doen.

Kijk hier zelfde probleem en ook bij versio.

Groeten Ron
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
31 jan 2018 20:53 #16213 door Gast
Hoi,
Versio vertelt me dat ik op hun site de versie van php in het directadmin panel kan wijzigen en ook de upload size.
Dat heb ik inmiddels gedaan, maar het lijkt allemaal tevergeefs.
.htaccess kan ik niet zo noemen om dat ik dan een Internal Error krijg.
De template leverancier vraagt me om de server log.
Ik merk dat het me allemaal wat complex wordt. Ik had verwacht gewoon even template installeren.

Ik kan dat op 2 manieren doen. Complete, dus inclusief joomla installatie of Template installation (uitgangspunt Joomla is er al).
Die complete werkt niet. Dan krijg ik een http 500 error. Weet niet wat ik daarmee moet
Gr



Discussie gesloten.
  • Loes
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 mei 2018 07:08 #16982 door Loes
Hallo Billybob
Heb je al een oplossing gevonden? Ik heb ook hetzelfde probleem met een site die bij Versio gehost is. Ik kan Joomla 3.8.8 nu niet installeren. De max upload grootte is 2 Mb. Ik heb de volgende Waarschuwingen
De PHP tijdelijke map is niet ingesteld
De PHP tijdelijke map is de map die PHP gebruikt om een geüpload bestand in op te slaan voordat Joomla dit bestand kan benaderen. Wanneer de map niet is ingesteld hoeft dit geen probleem te veroorzaken, indien er problemen zijn bij het vinden van manifest bestanden of geüploade bestanden kunnen deze mogelijk opgelost worden door de instelling aan uw php.ini toe te voegen.
Maximum PHP uploadgrootte voor bestanden is te klein: Dit is ingesteld in php.ini in upload_max_filesize en post_max_size van uw PHP instellingen (locatie in php.ini en/of .htaccess bestand)
De maximum grootte voor het uploaden van bestanden is ingesteld op minder dan 8MB hetgeen het uploaden van grote paketten kan beïnvloeden.
Meer informatie over de waarschuwingen
Voor meer informatie over de waarschuwingen, kijk op de Joomla! Documentatie site (Daar heb ik geen oplossing gevonden)

Bij mijn 2 andere sites, niet gehost bij Versio, heb ik geen problemen.
Ik zal het Versio voorleggen.

Groeten van Loes
Joomla 3.8.10 of nieuwer
Discussie gesloten.
  • Loes
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 aug 2018 11:56 #17425 door Loes
Hallo BillyBob
Heb je al een oplossing gevonden? Ik kan Akeeba Backup niet installeren mijn 3.8.11 site bij Vimexx. Dat bestand is 2.371 kB groot. Ik krijg deze foutmelding:

Er is een fout opgetreden bij het uploaden van dit bestand naar de server.
Maximum PHP uploadgrootte voor bestanden is te klein: Dit is ingesteld in php.ini in upload_max_filesize en post_max_size van uw PHP instellingen (locatie in php.ini en/of .htaccess bestand)

Een bestand php.ini kan ik niet vinden. Wel .htcaccess.
Daar voeg ik deze regels daar aan toe
Code:
upload_max_filesize 6M post_max_size 6M
Helaas kan ik nu niet meer inloggen, ik krijg een 500 foutmelding.
Dus die extra regels snel weer verwijderd.

Vervolgens gezocht in de FAQ van mijn provider Vimexx en daar de volgende oplossing gevonden:

Log in op DirectAdmin en scroll naar beneden totdat je bij "Select PHP version" uitkomt. Klik daarop. Klik vervolgens op "Show PHP settings". Nu kan je eenvoudig de maximale uploadgrootte aanpassen.

.
upload_max_filesize stond al op 8M, dus heb ik post_max_size ook op 8M ingesteld. Klik op Apply en onderaan de pagina op Save.
Ga je nu in Joomla naar de upload pagina dan zie je daar dat je bestanden tot 8 Mb kunt uploaden. Dat is ruim voldoende voor Akeeba Backup.


Groeten van Loes
Joomla 3.8.10 of nieuwer
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 aug 2018 18:40 #17436 door Gast
Beste Loes,

In plaats van

upload_max_filesize 6M
post_max_size 6M


moet je deze regels opnemen in .htaccess

php_value upload_max_filesize 6M
php_value post_max_size 6M


En verhoog dan 6M naar 32M want 6M is erg laag

controleer ook de naam van het .htaccess bestand want .htcaccess is fout
Ad
Discussie gesloten.
  • Loes
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 aug 2018 20:45 #17437 door Loes
Hallo Adje
Zoals ik al aan gaf kan de bestandsgrootte voor up- en download ook op een andere manier worden ingesteld, namelijk via Direct Admin -> Select PHP version. Inderdaad is 8M wat weinig en daar heb ik nu 64M ingevoerd.

Groeten van Loes
Joomla 3.8.10 of nieuwer
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena