Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

opstart bestanden verwijderd. Wat nu?

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 nov 2018 11:13 #18195 door Gast
opstart bestanden verwijderd. Wat nu? werd gestart door Gast
Ik ben druk bezig geweest met opschonen van mijn webspace, maar nu ontdek ik dat ik de opstart bestanden van mijn webpagina heb verwijderd. Nou dacht ik slim te zijn en heb in een aparte directory mijn template opnieuw geinstalleerd en heb vervolgens de opstart bestanden naar de directory van mijn website gekopieerd. aar dat blijkt dus niet te werken (helaas).
Hebben jullie nog een goed advies voor mij? Inmiddels is het probleem verschoven. Ik heb de backup van een week geleden terug gezet en de configuration database aangepast (ik het het onderstaand uitgebreid uitgelegd), zodat de database weer geconnect zou moeten zijn. Niets werkt tot nu toe. Zit redelijk met de handen in het haar. Iemand een oplossing?
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
17 nov 2018 11:32 #18196 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic opstart bestanden verwijderd. Wat nu?
Meest handige is dan om een (recente) back-up terug te plaatsen.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 nov 2018 11:35 #18197 door Gast
Beantwoord door Gast in topic opstart bestanden verwijderd. Wat nu?
Da's een goeie. Niet over nagedacht. Zal eens kijken of mijn hosting-partij dat heeft gedaan. Want ik heb dat zelf volgens mij niet gedaan.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 nov 2018 22:09 #18203 door Gast
Beantwoord door Gast in topic opstart bestanden verwijderd. Wat nu?
Ik heb via strato de back-up van 3 dagen geleden terug gezet, maar als ik nu de website start, krijg ik de melding te zien dat de database niet ge-connect kan worden. Maar ik kan ook niet in het administrator deel, dus hoe zou ik de database moeten connecten? En de vraag is dit een normale melding als je de back-up terugzet?
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
17 nov 2018 22:48 #18204 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic opstart bestanden verwijderd. Wat nu?
Hallo,

normaal als een backup wordt terug gezet van hosting moet dit de gehele omgeving zijn dus webspace + database.
Dus vindt het vreemd dat het bij jou niet werkt maar een ding is zeker joomla maakt geen verbinding met je database.

Je moet gaan kijken wat je database gegevens (gebruikersnaam, databasenaam, wachtwoord, host) zijn en deze in je configuration.php aanpassen.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 nov 2018 06:47 #18205 door Gast
Beantwoord door Gast in topic opstart bestanden verwijderd. Wat nu?
In plaats van alleen de betreffende direcory heb ik de complete backup van een week geleden gerestored. Wat ik vreemd vind is dat in de configuration.php een totaal andere database genoemd staat. Ik heb dat veranderd in de naam van de database (zowel de database naam als de usernaam). als nu mijn website start, krijg ik gelijk weer de melding dat de database niet kan connecten (daar waar het eerst een seconde of 10 duurde). Het enige wat ik nog kan bedenken is dat het wachtwoord ook veranderd moet worden, maar dat staat natuurlijk gecrypt in die configuaration.php. Ik heb vervolgens uit de database zelf het daar gecrypte wachtwoord gekopieerd naar de configuration.php. Maar ook dat werkt niet (zelfde melding database can't connect). Iemand wellicht nog een andere oplossing?
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
18 nov 2018 07:54 #18206 door Leen
Beantwoord door Leen in topic opstart bestanden verwijderd. Wat nu?
Hallo Marcel,
De gebruikers naam en paswoord in configuration.php is wat jou hoster jou heeft opgegeven
om de database en/of Ftp te benaderen dus kijk even in die gegevens. staat geloof ik hier beschreven

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena