Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Joomla upgrade naar nieuwste release

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
25 dec 2018 12:45 #18499 door Gast
Joomla upgrade naar nieuwste release werd gestart door Gast
Heb website van mijn vrienden opgezet en nu ivm problemen met PHP-versies is de site niet meer te zien. Via instelling in het config-scherm van de provider de PHP-versie naar 7.1 geplaatst met huidige foutmelding op de site www.betty-boop.nl als gevolg. Mijn vraag is nu: Kan ik deze problemen uit de wereld helpen door de nieuwste release van Joomla te installeren? Ik zie graag jullie reacties verschijnen
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
25 dec 2018 14:16 #18501 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Joomla upgrade naar nieuwste release
Hallo,

als eerste prettige kerstdagen :)

Om welke van Joomla versie gaat het? Kan zien dat op 10 aug 2018 de versie nog Joomla 1.5 was.

Wacht je reactie af fijne dag.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 dec 2018 20:15 #18510 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla upgrade naar nieuwste release
Beste Ron, inderdaad is de gebruikte Joomla versie 1.5. Zie je reactie graag tegemoet! Grtz Jimmy
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
26 dec 2018 20:18 #18511 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Joomla upgrade naar nieuwste release
Even ter info lezers....Zit hier pas op de Joomla community en zie dat ik "mijn probleem" als "Opgelost" heb beoordeeld....NIET DUS! Heb wel, zoals is te lezen, een reactie gegeven op de vraag van Ron.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
26 dec 2018 22:44 #18512 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Joomla upgrade naar nieuwste release
Hallo Jimmy,

het is niet even 'Nieuwste release van Joomla installeren' komt meer bij kijken.

Probeer eerst je Joomla 1.5 bij je hosting met PHP 5.x weer online te krijgen en anders local op je pc Xampp of Wamp.

Best optie voor je is.

Joomla 3 installeren op een subdomein en dan je content van je 1.5 joomla site overzetten met J2XML voordeel is dat je de site dus echt nul opbouwt.

Zie ook deze handleiding :)

Succes ermee.

groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
27 dec 2018 05:49 #18513 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Joomla upgrade naar nieuwste release
Hoi Jimmu en welkom op ons forum. Ik heb even het "antwoord" bij Ron verwijderd.

Verder, Joomla 1.5 werkt NIET met PHP7. Joomla 1.5 is best oud en wordt al jaren niet meer met updates verzorgd, Je zal dus inderdaad eerst lokaal op PHP 5.x moeten upgraden/migreren naar de huidige 3.9.1 versie en daarna kan je de nieuwe versie online zetten.

Zelf heb van 1.5 maar 3.x ook met J2XML gedaan, voor kleinere websites werkt dat prima al blijft het natuurlijk altijd wat werk. Let er op dat je template van 1.5 niet werkt in Joomla 3, dus daar zal of een nieuwe versie van moeten komen of gewoon een nieuwe andere.

En ander alternatief voor J2XML is SPUpgrade, maar die is niet gratis.
Succes!

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena