Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Site niet benaderbaar

  • Han Wagter
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Www
Meer
11 feb 2019 10:20 #18935 door Han Wagter
Site niet benaderbaar werd gestart door Han Wagter
Voor de website www.klokkenbouwen.nl heb ik in een subdomein een nieuwe joomla 3.9.2 gebouwd. Inmiddels de nieuwe site van sub- naar hoofddomein geplaatst en oude hoofddomein naar een sub "oud". In de config.php de 2 paden tmp en log aangepast en nieuwe site is zichtbaar. Echter de oude site nu in een subdomein "oud"( eigenlijk directory file "oud" in de public_html) krijg ik niet meer benaderbaar. In de 2 paden tmp en log nu "oud" toegevoegd. In de ht.access van "oud" de oude rewrite regel vervangen door een nieuwe met toevoeging "oud".
Gevolg: benaderen in de url met toevoeging oud leidt door naar het nieuwe hoofddomein. Als ik de ht.access 'afzet' krijg ik melding infinite loop in J error.
Wat doe ik niet goed?
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
11 feb 2019 11:47 #18936 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Site niet benaderbaar
Hallo Han,
Wat ik me afvraag is werkte de oude site el in de omgeving waar nu dus de nieuwe draait.
Ik vraag dit omdat ik vermoeid dat de oude site misschien de huidige php versie niet aan kan.
ik meen te zien dat de oude site gemaakt is met
Code:
<version>1.7.3</version>

lvda
Discussie gesloten.
  • Han Wagter
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Www
Meer
11 feb 2019 12:28 #18937 door Han Wagter
Beantwoord door Han Wagter in topic Site niet benaderbaar
Beste Leen,
Bedankt voor je reactie. De oude site (Joomla 1.7) draaide op een PHP 5.6 en werkte tot gisteren goed.
Binnen Direct \Admin alle bestanden overgezet naar een nieuwe sub en de nieuwe site omgekeerd naar het hoofddomein.
De nieuwe site werkt goed. De oude nu niet meer bereikbaar. In beider config bestanden gelijksoortige aanpassingen gemaakt.
Het ht.access van de oude site eerst 'afgezet' en daarna weer live. Gevolg: url met www.klokkenbouwen.nl/oud leidt naar de nieuwe site www.klokkenbouwen.nl
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
11 feb 2019 14:34 #18938 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Site niet benaderbaar
staat er mischien iets bij oude site ingevuld configuration.php bij
Code:
var $live_site = '';

lvda
Discussie gesloten.
  • Han Wagter
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Www
Meer
11 feb 2019 15:28 #18939 door Han Wagter
Beantwoord door Han Wagter in topic Site niet benaderbaar
In de 'oude' config stond inderdaad public $live_site = '';; heb gevarieerd met invulling van het adres www.klokkenbouwen.nl/oud maar bood geen soelaas.
Ik het .htaccess bestand aangepast met de toevoeging "oud". Stond een oude rewrite-regel:
Code:
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www.klokkenbouwen.nl/oud$ [NC]. RewriteRule ^(.*)$ http://www.klokkenbouwen.nl/oud/$1 [R=301,L]
Ook deze regels blokkeren: geen soelaas. Ook het renamen van het access bestand: geen soelaas
In de config beide paden aangepast met toevoeging oud ( de nieuwe site had in het subdomein de toevoeging "test". Op exact deze plaats alleen "test1" vervangen door "oud"
Code:
public $tmp_path = '...................domains/klokkenbouwen.nl/public_html/oud/tmp'; public $log_path = '...............domains/klokkenbouwen.nl/public_html/oud/administrator/logs';

Wat kan het zijn?
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
12 feb 2019 07:03 #18943 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Site niet benaderbaar
Hallo,
Het lijkt nu allemaal goed te werken met https

lvda
Discussie gesloten.
  • Han Wagter
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Www
Meer
12 feb 2019 07:11 #18944 door Han Wagter
Beantwoord door Han Wagter in topic Site niet benaderbaar
Leen, bedankt voor je reactie.
Probleem zat toch in de 2 rewriteregels in de htaccess van de 'oude' site.
Omdat in Joomla nu bij algemene instellingen de rewrite van de url ingesteld kan worden, moesten deze 2 regels wel conflicteren.
Weer opnieuw de 2 regels 'afgezet' . Cache leeggemaakt en nu is de site wel weer bereikbaar.
Leen, nogmaals bedankt voor je meedenken.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena