Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Verhuizen via copy paste of Akeeba?

  • Mylène Janssen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Zoekende
Meer
27 feb 2019 09:51 #19027 door Mylène Janssen
Verhuizen via copy paste of Akeeba? werd gestart door Mylène Janssen
Ik wil mijn werkende Joomla site van mijn subdomein naar mijn domein verhuizen. De oude site, die daar nog staat, haal ik eerst helemaal weg, dus ik maak de hele map leeg. Omdat de nieuwe site op mijn domein dezelfde database gaat gebruiken als die waarmee nu in het subdomein gewerkt wordt, geeft mijn host aan dat ik kan volstaan met het copy & paste van de bestanden via ftp van subdomein naar domein. Ik zal dan de paden naar log en temp moeten aanpassen, en dan zou het werken. Is dit verstandig of adviseren jullie de verhuizing te doen met Akeeba? Ik ben niet thuis in Akeeba en word al nerveus als ik er aan denk.
Discussie gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
27 feb 2019 11:17 #19028 door Job van Barneveld
Beantwoord door Job van Barneveld in topic Verhuizen via copy paste of Akeeba?
Als je maar zorgt voor een goede (en getest werkende) backup, dan kan er niet zoveel misgaan met copy en paste. Als het éénmalig is zou ik dan geen energie stoppen in het installeren en configureren van Akeeba. Ga je dit vaker doen of moet je vaak een backup maken, dan zou ik zeker met Akeeba aan de gang gaan. Toptool.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
27 feb 2019 15:28 #19029 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Verhuizen via copy paste of Akeeba?
Middag,

normaal zou je de bestanden kunnen verslepen vanuit je subdomein naar je hoofddomein map die leeg is.
Daarna hoef je alleen tmp en log pad te wijzigen en zoals je al zei database blijft het zelfde.

Akeeba is op zich heel makkelijk alleen de bovenstaande werkwijze is makkelijker dan akeeba.
Bij akeeba moet je de backup naar je pc halen, hoofddomein en database leeg maken.
Daarna backup bestand .jpa in je hoofddomein zetten + kickstart.php
En dan navigeer je naar je site.nl/kickstart.php en de rest spreekt voor zich.

Dus zoals je al kunt zien moet je met akeeba meer handelingen doen.

Welke je ook neemt maak bij je hosting ook even backup speel je altijd op safe!

Succes ermee.

groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Mylène Janssen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Zoekende
Meer
28 feb 2019 13:24 #19041 door Mylène Janssen
Beantwoord door Mylène Janssen in topic Verhuizen via copy paste of Akeeba?
Bedankt Job en Ron, het is gelukt. Akeeba heb ik ook geïnstalleerd, en zal regelmatig back uppen. Indien het nodig is, buig ik me t.z.t. wel over hoe dat het terugzetten via kickstart dan precies gaat.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena