Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Werkende Joomla-site kopiëren naar lege localhost

  • Henk Joosen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 apr 2019 13:00 #19228 door Henk Joosen
Ik heb een goed werkende Joomla-website op een server. Het onderhoud en de aanpassingen verricht ik nu live. Dat is niet gemakkelijk en niet aan te raden. Daarom wil ik een exacte kopie van de website thuis installeren. Als dat gedaan is, wil ik voortaan de aanpassingen lokaal doen en die doorzetten naar internet.
Ik heb xampp geïnstalleerd. Ga ik nu eerst een lege Joomla-site downloaden? Hoe ga ik dan om met bijvoorbeeld het aanmaken van een database? Ik zou die van de werkende willen gebruiken. Ik heb daar Akeeba draaien.
Graag info over werkwijze.
Dank!
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
13 apr 2019 13:45 #19230 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Werkende Joomla-site kopiëren naar lege localhost
Hallo Henk,

in jou geval kun je het beste met akeeba backup een backup (.jpa bestand) maken van je live site en deze backup dan installeren op je localhost.

Hier vindt je meer video's waren ze uitleggen hoe je een backup in xampp zet.

Deze van Mindert is denk ik het best voor je


Succes ermee.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Henk Joosen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
13 apr 2019 13:59 #19231 door Henk Joosen
Beantwoord door Henk Joosen in topic Werkende Joomla-site kopiëren naar lege localhost
Dag Ron,
Dat ga ik meteen doen.
Dank je,
Henk
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
14 apr 2019 08:37 #19239 door Fred
Hoi Henk,

Rondeb geeft je idd de juiste richting hoe te handelen voor hetgeen je wil, ik zou het ook precies zo doen!

Maar ik heb nog een aanvulling op hetgeen je aangeeft [ Het onderhoud en de aanpassingen verricht ik nu live. Dat is niet gemakkelijk en niet aan te raden ].
Wat je ook kan doen is bij je hoster (bv. met DirectAdmin, cPanel of Plesk) een subdomein aanmaken (is kosteloos) . Stel dat jouw domeinnaam is: "pietjepuk.nl" dan maak je het volgende subdomein aan: "test.pietjepuk.nl".
Daarop kan je een copy van je website plaatsen en hier kan je lekker alles uitproberen tot je tevreden bent en dit plaatsen op je "pietjepuk.nl" site.

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Henk Joosen
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 apr 2019 10:08 #19242 door Henk Joosen
Beantwoord door Henk Joosen in topic Werkende Joomla-site kopiëren naar lege localhost
Dag Fred,
Dank voor de aanvulling. Mijn plan was om lokaal aanpassingen te maken en die via Filevilla door te zetten. Mocht dat niet aan te raden zijn, dan hoor ik het graag. Mocht het niet werken, dan kan ik jouw oplossing inderdaad gebruiken.
Bij ingrijpendere aanpassingen maak ik overigens eerst een backup.
Groeten,
Henk
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena