Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Versnellen van Apache/MySQL/PHP = XAMPP?

  • Nico van de Kamp
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo, Mijn naam is Nico van de Kamp.
Meer
28 dec 2019 14:40 #20618 door Nico van de Kamp
Versnellen van Apache/MySQL/PHP = XAMPP? werd gestart door Nico van de Kamp
Hallo,

Ik ben al enige tijd aan het googlen en dingen aan het proberen maar tot op heden nog geen succes. Ik heb XAMPP (w32-PHP7.2.7 VC15) onder windows 10 (localhost) draaien. Gewoon de zip uitgepakt en via XAMPP-control start ik het. Ik heb niet als service geïnstalleerd.

Ik vind het traag. Ik heb zojuist een site geupgrade van j3.9.13 naar j3.9.14. Op de productie site gaat het vele malen sneller, het duurt misschien wel 15 min. Ik ga maar andere werkzaamheden tussendoor doen.
Ook als ik een wijziging in een artikel doorvoer vind ik lang duren.

Via google kom ik er wel achter dat ik niet de enige ben maar ik heb nog niet DE oplossing gevonden.
Ik heb al wat aanpassingen gedaan in de my.ini van MySQL, configuration.php localhost vervangen door 127.0.0.1 ed. maar dat brengt niets. De laptop niet in balanced mode laten draaien maar het hoogste prestatie schema ingesteld.

Heeft iemand de gouden tip waardoor ik de snelheid kan verhogen? Volgens mij moet ik Apache tunen en/of ook MySQL

Gr.,

Nico
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
28 dec 2019 16:24 #20619 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Versnellen van Apache/MySQL/PHP = XAMPP?
Hallo Nico,

wat voor pc heb je? Want ik vermoed dat die de boosdoener is in dit verhaal.

Groeten Ron :D
Discussie gesloten.
  • Nico van de Kamp
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo, Mijn naam is Nico van de Kamp.
Meer
30 dec 2019 22:00 #20639 door Nico van de Kamp
Beantwoord door Nico van de Kamp in topic Versnellen van Apache/MySQL/PHP = XAMPP?
Ik heb het denk ik opgelost.
Nee, het ligt niet aan mijn pc, Asus vivobook pro i7-7700hq, SSD schijf, 16Gb. geheugen, win10.

Ik was er al een keer eerder aan begonnen maar ik heb nu Apache, MySQL en PHP "zelf" geïnstalleerd. Met de min. hoeveelheid modules etc. etc. En dat scheelt even!!!! Tevens draaien ze als service nu, misschien dat dit ook een nadrukkelijk verschil uitmaakt. Ik heb een paar scriptjes gemaakt waarmee ik eenvoudig Apache/MySQL service kan stoppen/starten en niet naar het service beheer zelf hoef te gaan.
Maar dit werkt nu weer aanzienlijk leuker.

Hier staat de beschrijving die ik oa. gebruikt heb.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena