Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Installatie blijft hangen

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
22 apr 2020 08:47 #21142 door Gast
Installatie blijft hangen werd gestart door Gast
Hallo,
Na lange tijd moet ik een nieuwe schone Joomla! installeren. (Windows 10, MAMP, PHP 7.2.14)
Als handleiding gebruik ik: docs.joomla.org.
In de PHP.ini de diverse aanpassingen gedaan. DB en DB-gebruiker aangemaakt.
In de: "Pre-installation Check" zijn alle items groen. Recommended settings: alleen oranje is: "Display Errors".
De feitelijke installatie stopt na enige tijd en ik wordt teruggezet naar pag.3, Overview. Zonder enige zichtbare foutmelding.
Dat wil zeggen bij de eerdere pogingen. Nu, vanmorgen blijft het kleurrijke Joomla!pictogram ronddraaien en is er verder geen activiteit meer.
Wat kan ik doen om uit deze impasse te komen?
Bij voorbaat dank,
Han
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
23 apr 2020 06:19 #21154 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Installatie blijft hangen
Je kunt in de error logbestanden van je lokale Apache kijken welke foutmeldingen er zijn.
Is het de enige Joomla-installatie op je localhost of heb je meerdere sites?
Heb je de mogelijkheid om van een live-site een Akeeba Backup te maken? Om uit te sluiten dat je localhost in orde is kun je de backup downloaden en installeren met Akeeba Kickstart op je localhost. Als die website werkt weet je in elk geval zeker dat je localhost in orde is en dat er iets is met het installatiebestand dat je hebt gedownload.

Ik neem aan dat je de laatste versie Joomla 3.9.18 probeert te installeren?

Yolknet - all for web
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 apr 2020 20:23 #21161 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Installatie blijft hangen
Hallo Robert,
Dank voor je uitvoerige reactie.
Omdat ik eigenljk met twee sites wil experimenteren heb ik aangemaakt: htdocs/Linden en htdocs/Malden. Malden is vooralsnog geheel leeg.
De error logbestanden zie ik wel staan, maar de inhoud daarvan gaat mijn kennis te boven. Ik kan het wel hier neerzetten.
Ik was door de versie van Joomla! ingehaald. Inmiddels ben ik opnieuw begonnen met een verse download van versie 3.9.18. Jammer genoeg met hetzelfde resultaat: het Joomlapictogram blijft ronddraaien.
Morgen zal ik eerst alles wissen en MAMP opnieuw installeren en dan Joomla! direct in de htdocs.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
23 apr 2020 21:05 #21162 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Installatie blijft hangen
Hoi Han,

heeft het voorheen altijd wel gewerkt?

Probeer het eens met een andere browser.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
24 apr 2020 06:25 #21163 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Installatie blijft hangen
Hallo,

Je gebruikt Windows 10 en Mamp mogelijk dat de ingestelde waarde php.ini van
Code:
max_execution_time post_max_size upload_max_filesize
te klein staan nog heb je die ooit wel verruimt?

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 apr 2020 19:14 #21164 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Installatie blijft hangen
@Ron: installeren gaf nooit echt probleem. Zal even met andere browser proberen.
@Leen: ja, al die instellingen zijn aangepast.
@Robert:het php_error.log heb ik als tekstbestand bijgevoegd. Ik kan het niet duiden.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 apr 2020 19:44 #21165 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Installatie blijft hangen
@Ron:Jammer. Installatie in de Chrome browser stopt op dezelfde plek als in Firefox. En idem voor Opera.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
25 apr 2020 07:08 #21167 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Installatie blijft hangen
volgens jou log bestand lijkt er op dat hij ineens een bepaalde module niet kan vinden
maar ook dat toegang geweigerd wordt (doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd)
heb je een firewall aan en of draai mamp wel met administrator rechten ?.
Zelf gebruik ik Wampserver64 (omdat die ook meerdere php versie kan draaien die je gemakkelijk kan instellen en kiezen)

lvda
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
25 apr 2020 08:05 #21169 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Installatie blijft hangen
Uit het logbestand maak ik op dat Mysql niet is geïnstalleerd of niet goed is geconfigureerd.
  • Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd.
  • PHP Startup: Unable to load dynamic library 'php_mysql.dll' (tried: C:\MAMP\bin\php\php7.2.14\ext\php_mysql.dll (Kan opgegeven module niet vinden.),
  • C:\MAMP\bin\php\php7.2.14\ext\php_php_mysql.dll.dll (Kan opgegeven module niet vinden.))
Als je dat hebt opgelost zal de installatie geen probleem meer geven.
Ik vermoed dat http://localhost/phpmyadmin/ ook niet werkt of een error geeft?

Yolknet - all for web
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
27 apr 2020 19:42 #21181 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Installatie blijft hangen
Maar installatie op mijn Mac was in een oogwenk en zonder mankeren gebeurd. Met dezelfde bestanden. Daar ga ik nu even mee verder en zal binnenkort met Akeeba Kickstart kijken wat dat dan oplevert. En hier terugkoppelen.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena