Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Hoe superadmin naam plus password herstellen?

  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
02 apr 2022 14:18 #23972 door Wim
Curieus probleem: na een (lokale of online) installatie van een demo-installer (dus een pakket van joomla plus een template) kan ik niet inloggen. En nee, inlognaam en wachtwoord niet vergeten, maar werkt niet.
Bij de installatie kreeg ik alle (vele) keren dat ik het opnieuw probeerde, na invoeren van de dbase-gegevens, bij een klik op de button 'Installeer Joomla' deze foutmelding: Duplicate entry '700-4.1.1-2022-02-20' for key 'PRIMARY'

Gewoon nogmaals klikken op die button leidde tot: "Het beveiligingstoken komt niet overeen. Het verzoek werd afgebroken om een inbreuk op de beveiliging te voorkomen. Probeer nogmaals." Nogmaals aanklikken gaf opnieuw Duplicate entry '700-4.1.1-2022-02-20' for key 'PRIMARY'. Enzovoorts.

Verrassing: na het verversen van het browservenster kwam ik verder: 'Gefeliciteerd, je Joomlasite is gereed'.
En ja, ik kon de site bekijken.
Maar nee, inloggen lukte niet.
En helaas: via phpMyAdmin, in Mamp, kreeg ik geen toegang tot de database.

Gaat om een template van Joomla51; na eerdere problemen vernieuwden ze het pakket, maar mogelijk is dat niet voldoende. Pas volgende week krijg ik mogelijk een ander antwoord van hen, maar ze lijken nogal afhoudend.

Daarom mijn vraag: is er een andere methode om een inlognaam én wachtwoord op te geven voor een superadmin?
De methode een nieuwe superadmin naam toevoegen aan configuration werkte ook niet; met bekende wachtwoord en eventuele variaties faalde. Er lijkt gewoon geen user te zijn toegevoegd.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
02 apr 2022 14:35 #23973 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Hoe superadmin naam plus password herstellen?
Ik lees hier iets over de foutmelding: foutmelding: Duplicate entry bij joomla 51. 700-4.1.1 is versie joomla 4.1.1 neem ik aan.
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
02 apr 2022 15:06 #23974 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Hoe superadmin naam plus password herstellen?
Hah! Is inderdaad hetzelfde probleem. Van een maand geleden! Zou nu opgelost zijn!
Mooi niet dus.
Terwijl ze nota bene gisteren dat demo-install pakket nog hebben aangepast.

Beetje stom dat ik die post zelf niet had gevonden.
Ik vond de templates van Joomla51 vaak best aardig, maar heb er onderhand best veel problemen mee gehad.
Heb er eigenlijk wel tabak van.
Dank voor het zoeken.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
02 apr 2022 15:59 #23975 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Hoe superadmin naam plus password herstellen?
Wanneer je demo instal doet van andere template aanbieder doet zich het probleem dan ook voor?

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Wim Houtman
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Ik maak, onderhoud en optimaliseer met heel veel plezier Joomla websites voor iedereen onder de naam
Meer
03 apr 2022 10:21 #23976 door Wim Houtman
Beantwoord door Wim Houtman in topic Hoe superadmin naam plus password herstellen?
Het probleem wat je beschrijft bestaat al sinds oktober '21 bij joomla51.com Pas een maand geleden hadden ze de demo installer aangepast begrijp ik uit die thread. Het geeft aan hoe alert ze reageren op zo'n issue denk ik dan. Misschien kun je beter in dit geval de gewone installatie doen ipv de demo installer. Het issue mbt de demo installer hoort natuurlijk beschreven bij de tutorials die ze aanbieden op www.joomla51.com/joomla-tutorials en vind je een onderdeel Troubleshooting. Daar zou dit issue beschreven moeten staan.
Het eerste onderdeel: Cleaning modules from the 'Demo Installer' helpt ook niet?
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
03 apr 2022 20:57 #23977 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Hoe superadmin naam plus password herstellen?
Ja, ik zag ook dat exact hetzelfde probleem zich had voorgedaan bij een ander templatepakket, waarvoor een maand (!) geleden een oplossing zou zijn gegeven. Op 2 april ‘herstelden’ ze de fouten bij het templatepakket dat ik had gekozen, maar dus onvoldoende.
Ik heb ze direct ‘gecomplimenteerd’ met hun werk, wat hen ertoe bracht om op zondag 3 april de boel opnieuw te herstellen. Nu slaagde de installatie wel, zij het met toch nog twee foutmeldingen.

Ondertussen was ik al begonnen om louter het template (dus zonder demo-invulling) aan te passen, want in die demo zaten dingen die goed bruikbaar waren voor de nieuw te bouwen site.
Dus dat het demopakket nu wel is te installeren is voor mij een beetje mosterd na de maaltijd.

Ik vond en vind die dingen van J51 best aardig, maar betwijfel nu of ik ooit nóg eens gebruik van ga maken.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena