Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Foutmelding: Cannot access protected property Joomla\CMS\Menu\MenuItem::$params

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 okt 2022 18:27 #24537 door Gast
Na update joomla4 verschijnt de volgende melding: Cannot access protected property Joomla\CMS\Menu\MenuItem::$params
De volledige tekst staat in de bijlage

Hopelijk kan men mij helpen deze melding op te lossen
Betreft site huisvandewaard.nl

Op internet struinend kwam ik de volgende site tegen met een mogelijke oplossing waar van de teks ook in de bijlage staat de link is :https://issues.joomla.org/tracker/joomla-cms/30463

Wat niet verteld wordt hoe bij de betreffende file in joomla4 te komen

Ik hoop dat men mij kan helpen dan wel een andere oplossing geven.
Voor de update is een backup met Akeeba gemaakt.

Bij voorbaat dank
Gerard
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
04 okt 2022 05:18 #24538 door Leen
hallo,

als je nog wel in administrator gedeelte kan inloggen zet dan bij Global Configuration
tabblad system >Debug System aan en ook bij tabblad server de Error Reporting op maximum.
Ik denk dat tijdens het update een extensies of plug-in die niet geschikt is achter gebleven
mogelijk komt het dan in beeld welke.
Ps
Als Jheroen gelijk heb kan je in administrator gedeelte even de Cassiopeia Site template instellen als standaard.

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Jheroen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Hallo
Meer
04 okt 2022 05:49 #24539 door Jheroen
Ik zie dat je bowthemes arise 2 als template gebruikt, dat is een J3 template en dus niet geschikt. Updaten naar J4 is iets van goed uitzoeken en proberen in een testinstallatie.
Voor nu zou ik de J3 backup terugzetten.

Joomlapartner , websites - maatwerk - migratie - design - onderhoud
Joomlahostingsupport , Joomla! SSD hosting -
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
04 okt 2022 07:00 #24541 door Fred
Hoi Gerard,

Je geeft aan dat je voordat je hebt geupdated naar Joomla!4 een backup hebt gemaakt met Akeeba.
Dat is prima.
Net als Jheroen, raad ik je aan de backup terug te zetten.

Echter raad ik je ook aan om op jouw computer WAMP (windows) of MAMP (Mac) te plaatsen en ook daar (lokaal op jouw computer dus) de backup van de website in Joomla!3 te plaatsen.
Als je dat gedaan hebt dan kan je lokaal alles wat niet goed werkt uitzetten - verwijderen en mogelijk vervangen door wat wel Joomla!4 compatibel is. Daarna kan je dus jouw lokale website updaten naar Joomla!4. En als dat goed gelukt is dan hiervan een backup maken en deze terugzetten op jouw live omgeving bij je hoster.


suc6

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 okt 2022 10:24 #24553 door Gast
Allen bedankt voor de reacties ik zal de backup gaan terugplaatsen zal voor het eerst zijn dat ik dat doe.
Kan iemand mij aangeven wat ik stapsgewijs moet doen?
Ga zelf ook kijken of ik daar een soort van handleiding kan vinden.
Het advies betreffend localhost zal ik zeker gaan doen en ik gebruik dat reeds voor andere websites.

Gerard
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
05 okt 2022 10:29 #24554 door Fred
Hoi,

zie voor het maken van de backup:


zie voor het terugzetten van je backup: www.akeeba.com/videos/1212-akeeba-backup...site-new-server.html

succes

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 okt 2022 13:49 #24555 door Gast
Ik heb nog een laatste vraag:
1: Kan en moet ik de akeeba backup terugzetten op de server en gaat dan ook joomla terug naar versie 3 zodat de site direct weer werkt?

2: of zet ik de backup op de localhost en ga deze daar voor joomla4 aanpassen en dan live updaten?

stap2 moet ik sowieso doen als stap 1 gedaan is

Gerard
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
05 okt 2022 14:23 #24556 door Youll
Als je je huidige site weer werkend wilt krijgen dan moet je de backup terugzetten op de server. Maak wel eerst de rootmap (public_html meestal) en de database leeg!
Je kunt de backup dan ook lokaal neerzetten en daar updaten. Als de geupdate site naar je zin is dan maak je weer een backup en zet die op de server.
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
05 okt 2022 15:41 #24557 door Fred
ik zou eerst de backup lokaal (localhost) terugzetten (dat zal dan de Joomla3 versie zijn), als alles goed werkt dan deze op dezelfde manier live terugzetten!

Daarna op de localhost de site Joomla4 ready maken en dan pas op de localhost upgraden naar Joomla4.
Als dat gelukt is dan kan je het terugzetten naar de live site.

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena