Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Waarschuwing De PHP tijdelijke map is niet ingesteld

  • René
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Wij zijn een Foto- en Webstudio die diensten kunnen verlenen aan een ieder, zoals het MKB, Overheid,
Meer
07 jan 2023 18:07 #24925 door René
Ik probeer na een Joomla! 4 installatie, een laatste waarschuwing weg te werken: " Waarschuwing De PHP tijdelijke map is niet ingesteld. Deze map is de map die PHP gebruikt om een geüpload bestand op te slaan voordat Joomla dit bestand kan benaderen. Hoewel als de map niet is ingesteld, het niet altijd een probleem is; als er problemen zijn met het niet vinden van manifest - of geüploade bestanden, kan het instellen van dit bestand in het php.ini bestand het probleem oplossen.".
Ik kan dit wegwerken via de DirectAdmin bij mijn Hoster. Waar kan ik de tijdelijke PHP map vinden?

Foto- & Webstudio Digitaal ICT (René Schouten)
Wij kunnen voor u Webdesign & Webhosting Verzorgen
Geregistreerd Partner van Vimexx "Dé best beoor
Discussie gesloten.
  • René
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Wij zijn een Foto- en Webstudio die diensten kunnen verlenen aan een ieder, zoals het MKB, Overheid,
Meer
07 jan 2023 18:14 #24926 door René
Is dit soms de juiste map (locatie) die ik hiervoor kan instellen: /home/otapomgeving/domains/otapomgeving.nl/public_html/tmp

Foto- & Webstudio Digitaal ICT (René Schouten)
Wij kunnen voor u Webdesign & Webhosting Verzorgen
Geregistreerd Partner van Vimexx "Dé best beoor
Discussie gesloten.
  • René
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Wij zijn een Foto- en Webstudio die diensten kunnen verlenen aan een ieder, zoals het MKB, Overheid,
Meer
07 jan 2023 19:10 #24927 door René
Ik heb even goed in mijn CMS (Joomla!) gekeken. Bij de optie [Systeem] [Algemene Instellingen][Server] zag ik bij het veld [Pad naar map met tijdelijke opslag (tmp)] het volgende staan: /home/otapomgeving/domains/otapomgeving.nl/public_html/tmp. Dit heb ik weer meegegeven via Direct Admin in het veld [veld [upload_tmp_dir] ]. Hiermee heb ik me gehouden aan de regels van Joomla! en de waarschuwing is verdwenen. 

Heb ik hiermee de juiste oplossing te pakken?

P.s.
Waarschuwing is wel weg.

Foto- & Webstudio Digitaal ICT (René Schouten)
Wij kunnen voor u Webdesign & Webhosting Verzorgen
Geregistreerd Partner van Vimexx "Dé best beoor
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
08 jan 2023 07:49 #24931 door Leen
weet niet of het uit maakt bij welke hoster de web site staat.
Maar ik zelf zit bij Vimexx en daar doe ik het bij de Select PHP version tab> options bij upload_tmp_dir geeft ik /tmp in.

lvda
Discussie gesloten.
  • René
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Wij zijn een Foto- en Webstudio die diensten kunnen verlenen aan een ieder, zoals het MKB, Overheid,
Meer
08 jan 2023 10:59 #24932 door René
Hoi Leen.

Ik host mijn website(s) ook bij Vimexx, dus jou advies zou zijn om /TMP mee te geven. Is dit dan de /tmp map die staat in de root van public_html.

Foto- & Webstudio Digitaal ICT (René Schouten)
Wij kunnen voor u Webdesign & Webhosting Verzorgen
Geregistreerd Partner van Vimexx "Dé best beoor
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
08 jan 2023 11:12 #24933 door Leen
helaas weet ik dat ook niet geheel zeker omdat ik een reseller pakket heb.
maar ik denk dat het de in /tmp map is die in root van het hoofddomein staat .

lvda
Discussie gesloten.
  • René
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Wij zijn een Foto- en Webstudio die diensten kunnen verlenen aan een ieder, zoals het MKB, Overheid,
Meer
14 jan 2023 09:19 #24963 door René
Joomlers!,

Hier de reactie die ik heb mogen ontvangen van Vimexx "Als Joomla verder geen foutmeldingen weergeeft en verder goed functioneert lijkt ons dit de juiste oplossing." Dit op de input van Leen. Alles werkt perfect. Dit ticket zal dan ook worden gesloten.

Foto- & Webstudio Digitaal ICT (René Schouten)
Wij kunnen voor u Webdesign & Webhosting Verzorgen
Geregistreerd Partner van Vimexx "Dé best beoor
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena