Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

subdomain maken

  • Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
31 jan 2023 18:36 #25054 door Gijs47
subdomain maken werd gestart door Gijs47
Goedenavond,

Ik heb 3 websites die ik wil overzetten van 3.10 naar Joomla4. Mijn oude template werkt niet onder J4 Ik ben aan het experimenteren geweest met XAMPP, maar dat ging moeizaam.

Ik wil nu een subdomein maken en daar Joomla4 en de door mij gekozen nieuwe template neerzetten. Hoewel ik maar 1 database heb in mijn hosting pakket kan ik vvolgens de provider meerdere subdomeinen maken als ik de prefix in MySQL maar anders maak dan in mijn onder J3 draaiende website.
Bij de installatie van J4 in het subdomein moet ik gebruikersnaam en wachtwoord opgeven van MySQL en daar zit hem het probleem. Ik weet waarschijnlijk mijn wachtwoord niet meer. Ik zie dat ik wel mijn wachtwoord kan wijzigen, maar weet niet of mijn onder J3 draaiende website daar tegen kan.

Wie weet raad ?

Groet,

Gijs
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
31 jan 2023 19:28 #25055 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic subdomain maken
Hoi Gijs,


je wachtwoord van je database van je J3 site kan je terugvinden in je configuaraitoon.php

Ik adviseer je wel om niet 2 databases in een SQL database te zetten dat kan problemen geven.

Probeer het toch met xampp of wamp :)

Of misschien een andere hosting die even duur is maar waar je wel meer websites/databases kunt hosten.
Bij welke hosting partij zit je nu? En welk pakket heb je?

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
31 jan 2023 21:54 #25057 door Gijs47
Beantwoord door Gijs47 in topic subdomain maken
Ik zit bij one.com met het beginners pakket en zij geven aan dat je veel subdomeinen kan aanmaken met slechts 1 database, mits je de prefix maar verschillend maakt.

XAMPP werkt inmiddel beter nadat ik de installatiemap heb verwijderd. Ik denk dat ik daar maar mee verder ga.

Groet,

Gijs
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
31 jan 2023 22:02 #25059 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic subdomain maken
Goede keuze om verder te gaan met xampp ;)

In het verleden is het gebeurt dat mensen meerdere database in 1 msql database hadden gezet.
En dat een van de sites gehackt was en dat dan alle database (prefix) besmet waren.

Dus het advies van one.com vindt ik wat raar.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Admin
  • Admin
  • Hans is een [b][u]echte Joomla[/u][/b] liefhebber en helpt als moderator op JoomlaCommunity, als med
Meer
31 jan 2023 22:05 #25060 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic subdomain maken
Je krijgt bij het startpakket van one.com 10 databases als ik dat zo op hun website lees

Joostock mede-organisator, Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader van Official Joomla Social Media Team & ex JUG-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
31 jan 2023 23:25 #25061 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic subdomain maken
Beginnerspakket is maar 1 database ;)
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Gijs47
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
01 feb 2023 08:11 #25064 door Gijs47
Beantwoord door Gijs47 in topic subdomain maken
@Rondeb:68b605c1#
Bedankt voor je advies, ik zal voorlopig verder gaan in XAMPP of anders een goedkope hosting provider zoeken. Maar XAMPP werkt nu.

[quotePost id="25059"]Goede keuze om verder te gaan met xampp ;)

In het verleden is het gebeurt dat mensen meerdere database in 1 msql database hadden gezet.
En dat een van de sites gehackt was en dat dan alle database (prefix) besmet waren.

[/quotePost]

Het is wel zo dat nadat ik de website heb omgezet naar J4 in het subdomein, ik de J3 website vervang door deze. Maar je hebt gelijk het is beter dat niet te doen tenzij je de beschikking hebt over meerdere databases.

Groet,

Gijs
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
01 feb 2023 11:04 #25065 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic subdomain maken
Hoi Gijs,

je hebt 3 sites bij one.com begrijp ik?

De kosten per site p.m. is € 3.99 kom je op een totaal van € 12.00 p.m. dat is een hoop geld ;)

Zelf zit ik bij Vimexx daar is het goedkoopste pakket € 4.71 p.m. en daar kan je 5 websites op hosten.
Je kan dus op jaarbasis als je bij Vimexx zou zitten € 94.00 goedkoper uit zijn en je hebt ook nog meer!

NL domeinen zijn vimexx meer als de helft goedkoper als bij One.com

Wanneer je nu voor een domein net betaald hebt bij one dan neem je die periode mee naar de nieuwe hosting dit is alleen bij NL domeinen.

Reken je winst uit.

Ik dacht ik meld het je toch even.

Groeten Ron :)

ps ik heb geen aandelen in Vimexx ;)
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena