Hier kan je vragen over het installeren van Joomla! plaatsen!

Component Nieuwsfeeds opnieuw installeren?

  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
31 jan 2016 13:32 #3169 door Wim
Ik heb een databaseprobleem: 5 x is er iets niet in orde met Nieuwsfeeds.
Oorzaak is mogelijk dat ik tijdens een grote opruiming het component Nieuwsfeeds verwijderde, omdat het toch niet wordt gebruikt.
Het zou kunnen helpen, lijkt me, als ik dat component opnieuw installeer. Maar geen idee of dat kan, en hoe het dan moet.

Iemand een tip?

De foutmelding is deze

FOUT
Table ‘xxxxx_yyyyy_newsfeeds' doesn't exist SQL=SHOW COLUMNS IN `r15_newsfeeds` WHERE Field = 'filename'
Zelfde regels voor WHERE field = 'description’, WHERE field = 'version’, WHERE field = 'hits' , WHERE field = 'images'

En daaronder:

Tabel 'r15_newsfeeds' moet geen kolom 'filename' bevatten. (Van bestand 3.0.0.sql.)
Tabel 'r15_newsfeeds' heeft geen kolom 'description'. (Van bestand 3.0.0.sql.)
En hetzelfde voor version, hits en images.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Onderwerp is gesloten.
  • RVdwdb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • -
Meer
31 jan 2016 13:32 #3170 door RVdwdb
Beantwoord door RVdwdb in topic Component Nieuwsfeeds opnieuw installeren?
Wat je zou kunnen doen is om via ftp in te loggen en alle bestanden/mappen mbt deze newsfeed te verwijderen, indien er nog bestanden staan.
Vervolgens via je phpadmin in te loggen op je database en ook hier alle entries van het component te verwijderen.
Voordat je deze acties doet, maak ALTIJD eerst een back-up.
Mocht dit niet helpen, dan zou je ook kunnen overwegen om een back-up, voordat je de verwijder actie hebt gedaan, terug te zetten. En dan opnieuw proberen.

Opnieuw installeren zal denk ik foutmeldingen geven, maar zou je ook nog altijd kunnen proberen. Maar zorg er dus voor dat je altijd nog een back-up hebt.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
31 jan 2016 13:32 #3171 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Component Nieuwsfeeds opnieuw installeren?
Als je zeker bent van de gebruikte joomla versie zou je toch die(complete versie) kunnen downloaden op pc uit pakken en dan deze mappen
jouwjoomlaversie \components\com_newsfeeds\
en jouwjoomlaversie \administrator\components\com_newsfeeds\
via Ftp uploaden en daarna bij extensies beheren op ontdekken klikken
en als ze verschijnt op installeren klikken

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
31 jan 2016 13:32 #3172 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Component Nieuwsfeeds opnieuw installeren?
Heb ik zo gedaan, maar helpt niks.

Ook (lokaal) de database geopend. Geen rij (tabel heet dan dan) met newsfeeds te zien.
Paar keer geprobeerd een tabel met die naam erbij te maken, maar dat lukt niet - dan moet ik allemaal dingen invullen en ik heb geen idee wát.

Blijft slordig staan, zo'n serie fouten in de database. Inmiddels heb ik dat bij twee sites zo.

Ik hou me aanbevolen voor tips om deze fout weg te werken.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Onderwerp is gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
31 jan 2016 13:32 #3173 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Component Nieuwsfeeds opnieuw installeren?
Adje, een aardig idee. Nooit geweten dat je ook één tabel kunt exporteren.

En inderdaad, dat kan ik niet. Als ik de tabel selecteer en kies voor 'Export', krijg ik alleen platte tekst te zien.
Valt dat nog te exporteren? En hoe dan te importeren?

Ik blijf zoeken naar mogelijkheden. Heel belangrijk is het niet, want de sites met die ontbrekende tabel werken verder wel naar behoren.
Laten we zeggen: het blijft een uitdaging om dit euvel op te lossen.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Onderwerp is gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
31 jan 2016 13:32 #3174 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Component Nieuwsfeeds opnieuw installeren?
Nadat ik het commando 'Export' geeft, verschijnt er in een venster binnen phpMyAdmin platte tekst.
Bij export van een hele dbase, krijg ik normaal gesproken een .sql op m'n bureaublad, maar nu dus niks. Wat kan ik met die getoonde platte tekst van één tabel?

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Onderwerp is gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
31 jan 2016 13:32 #3175 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Component Nieuwsfeeds opnieuw installeren?
Opgelost!

Als ik een export wilde doen, stond de output op ‘View output as text’ - vreemd, is anders nooit zo. Gezet op ‘.. to a file’ leverde keurig een sql-bestandje op.
In dit geval dus van slechts één tabel (_newsfeeds) uit een compleet nieuwe Joomla-installatie met hetzelfe template als de site met de gemankeerde database - weet niet of dit laatste nodig was, maar leek me het beste.

Vervolgens dat kleine sql-bestand geïmporteerd in de gemankeerde database, en de prefix gewijzig. Klaar!

@Rondeb
Dat eerste vinkje van je eerste afbeelding moest dus op ‘Uitgebreid’ staan. Pas toen kan ik de wijze van output aanpassen.

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Onderwerp is gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Onder de merknaam interlijn.nl lever ik 'praktisch webdesign': goedwerkende sites op basis van een t
Meer
31 jan 2016 13:32 #3176 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Component Nieuwsfeeds opnieuw installeren?
Inderdaad Adje, dat was de gouden tip. Dus: dank!

Moest je vaker doen, dom denken. ;-)

Interlijn.nl, praktisch webdesign.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena