Prestaties Website

  • john01
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 jan 2017 13:14 #11354 door john01
Beantwoord door john01 in topic Prestaties Website
@BramWaas#
Aanvulling
Iedere template heeft ook de mogelijkheid, om Assets Compression uit te laten voeren. Je zal zelf even moeten nazien of dat ook het geval is met uw template. Maar let op, na iedere instelling altijd even je front van je website controleren als alles nog werkt.

Compress CSS/JS kan gezet worden op Nee - Aleen CSS zowel JS/CSS of alleen JS

Wellicht staat dit ook ergens als het aanwezig is, Inschakelen SqueezeBox ja of nee zetten
Optimize Script Tags Ja of nee zetten

Bij de plugins kan men ook het volgende aanzetten Paginacache en Expires Headers, deze kan men ook downloaden vanuit je joomla backhand.

Goed een totaal ander verhaal waar zeker wel even goed de aandacht aan gevestigd moet worden, dit is een optie moet dus niet. Maar denk eens aan Cloudflare waar men namelijk ook zeer veel mogelijkheden hebt om je website sneller zoals veilig te maken. Maar daar zal men zelf even goed over na moeten denken en als het wel mogelijk zal zijn bij je webhosting om de DNS aan te passen.
Discussie gesloten.
  • BramWaas
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Eigenaar en onderhouder van enkele websites en een plugin
Meer
15 jan 2017 15:47 #11355 door BramWaas
Beantwoord door BramWaas in topic Prestaties Website
Hoi John bedankt voor je uitgebreide commentaar.
Ik heb wel een virtuele pc waarop ik wijzigingen kan uitproberen, dus het is niet zo erg, dat het al om een live site gaat.
Ik zal in ieder geval je suggestie, voor jch optimize bekijken.
Een aantal van de suggesties heb ik wel eerder gezien, maar heb ik nooit uitgevoerd omdat ik niet snel aanpassingen wil doen in de code van modules die van anderen komen (dj-imageslider heeft geen mogelijkheid de grootte van de plaatjes mee te geven en ook de JavaScript en css wordt meegeleverd in de module).
Verder doet gt-mentrix altijd suggesties voor andere groottes van plaatjes die ongetwijfeld correct zijn zijn voor de schermgrootte waar hij mee test maar niet meer als het scherm breder wordt, de meeste plaatjes worden namelijk als een percentage van de breedte weergegeven. Ik ga nog wel verder kijken naar meer optimale grootte, maar dat gaat weinig verbetering in de score opleveren en ook heel weinig in de feitelijke laadtijd.
Hoe dan ook bedankt, ik ga ze zeker nog allemaal nader bekijken.
Discussie gesloten.
  • john01
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
16 jan 2017 12:10 #11361 door john01
Beantwoord door john01 in topic Prestaties Website
Vreemd, gezien dat de DJ-ImageSlider bij mij wel de formaten ingesteld kan worden (zie foto)


Het is aan ieder om dit toe te passen, om de website iets meer pit te geven. Bij iedere verandering, maak ik altijd een backup. Hiermee voorkom ik, dat als er iets fout gaat, het direct weer kan corrigeren.

NOTE: het is mogelijk, dat wanneer men te veel optimize, dat de website bepaalde functies niet meer werken als voorheen. Zoals DJ-megamenu die niet meer mee naar beenden gaat zodra men op de website naar beneden scrolt. Een ander situatie die zich voor kan doen is, dat wanneer men meerdere pagina's hebt, dat de tweede en de rest van de pagina's niet meer naast elkaar staan, maar onder elkaar.

Men zal dus zelf even na moeten zien welke functie hiervoor uitgezet moet worden, zodat de artikelen weer netjes naast elkaar komen te staan.
Discussie gesloten.
  • BramWaas
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Eigenaar en onderhouder van enkele websites en een plugin
Meer
17 jan 2017 12:31 #11389 door BramWaas
Beantwoord door BramWaas in topic Prestaties Website
Hoi John,
mijn instellingen van DJ-imageslider zijn vergelijkbaar met wat jij in de afbeelding laat zien.
Full width slider = ja; Slide width = 240; Slide height = 270.
Dit zijn instellingen die voor alle slides van de module gelden, niet voor individuele images, het is daarom ook logisch dat hiermee niet bij elk image de width en height worden ingevuld. Bovendien zegt de eerste instelling, dat de breedte wordt aangepast aan het element waar de slider in zit. Dat wil ik ook, want daarmee kan ik de slider in een vast percentage van de paginabreedte weergeven.
De width en de height die ik heb ingevuld worden nu alleen nog gebruikt om de verhouding tussen de breedte en de hoogte van de slide vast te leggen.
Overigens zegt GTmetrix zelf ook, dat als de breedte en hoogte van een image al door CSS bepaald worden, je de vermelding van het ontbreken van width en height bij de images rustig kan negeren.
Discussie gesloten.
  • john01
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
23 jan 2017 11:15 #11499 door john01
Beantwoord door john01 in topic Prestaties Website
@BramWaas#
Mijn excuses dat ik niet kon terug reageren op je laatste toevoeging.

Dj Image slider kan je dus het formaat instellen hoe hoog zoals breed moet zijn. De foto's die je dan wilt gebruiken, resize je dan naar dat formaat, dan zit je in de meeste gevallen wel goed, ten zij weer ergens anders aangegeven wordt dat het formaat niet klopt.

Dan voor dit gedeelte de snelheid van de website. Deze is iets verhoogt, 99% - 94%
Afgelopen nacht na de eerste maal alles op de root te plaatsen, stond ik zelf even verbaast te kijken dat de scoren ineens veel hoger lage 99% - 99%

Maar goed nu nog de foto's allemaal Optimize images, zal wellicht iets uitmaken is het vermoeden. Het vele werk heeft zijn vruchten afgeworpen. Naast dat feit zitten er niet in 1 artikel een fout, dat zal wellicht ook op den duur iets uit gaan maken voor het geheel.

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena