Scroll bar

  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
25 jan 2016 11:12 #3787 door Gast
Scroll bar werd gestart door Gast
Goed middag,

Ik heb een vraagje over een scrollbar.
Ik heb een template met meerdere plaatsen voor modules, voor de pagina opvulling gebruik ik sp page builder. Nou wil ik 1 verticale scroll bar naast de pagina hebben, op zo'n manier dat mijn linken en bovenste menu blijven staan en alleen de pagina in het "midden" kan scrollen.

Nu heb ik het zo ver dat hij de horizontale en zij scroll bar van de hele pagina gewoon weg laat, echter kan dan de middelste pagina ook niet meer scrollen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?


Bericht toegevoegd op 25 januari 2016 om 12:12
Vorige bericht was op 25 januari 2016 om 12:11


Een kleine aanvulling hierop, wat ik dus graag wil is in principe dit:
dev.novalistic.com/demos/small_scroll_area.php

Dat alleen het stuk in de pagina scrolled en de rest blijft staan.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
25 jan 2016 11:12 #3788 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Scroll bar
Je hebt waarschijnlijk de overflow op hidden gezet in je css bestand. Zet deze nu voor de laag waar van je wel wilt dat die scrolt op auto.

Vraag je ook gelijk af of het wel handig is om de scrollbalk te laten verdwijnen. Want hoe hoog is jouw scherm en zie ik, of een andere bezoeker, dan wel alles op jouw website pagina. Mijn scherm heeft waarschijnlijk niet precies dezelfde hoogte!
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
25 jan 2016 11:12 #3789 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Scroll bar
Ik snap je antwoord, ik heb de pagina gemaakt op 1024 x 768. Dit is de laagste resolutie van een paar touch screens hier, verder is de maximale grootte 1920x1080. Het gaat om een intranet pagina dus ik weet wel zeker dat iedereen hetzelfde ziet.

De scroll balken die weg zijn zijn ook geen probleem, maar dan wil ik dus alleen de inner page laten scrollen en de rest laten staan.

Ik heb idd de horizontale en verticale balken op hidden gezet, omdat als ik deze niet uit zet de hele pagina, inclusief de menu's scrollen en dat is niet de bedoeling.

edit: eigenlijk wil ik dus het linker en top menu vastzetten, en het logo wat links boven staat naast het top menu.

En de rest wel laten scrollen.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena