- Ontvangen bedankjes 0
Gehackt, fout in Joomla, serverprobleem of ...?
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
26 dec 2015 08:55 #4241
door
Gehackt, fout in Joomla, serverprobleem of ...? werd gestart door
Goedendag allemaal,
Op deze website staat een letter en cijfer combinatie die ik niet kan thuis brengen sinds afgelopen dinsdag.
Deze staat op dezelfde plaats ook in het administratiegedeelte.
Volgens een online scanner is de website niet gehackt en ik zie ook geen rare bestanden.
De template aan de voorzijde is door mij gemaakt maar aan de achterkant is gewoon de originele Isis.
Iemand enig idee waar de combinatie vandaan komt?
Op deze website staat een letter en cijfer combinatie die ik niet kan thuis brengen sinds afgelopen dinsdag.
Deze staat op dezelfde plaats ook in het administratiegedeelte.
Volgens een online scanner is de website niet gehackt en ik zie ook geen rare bestanden.
De template aan de voorzijde is door mij gemaakt maar aan de achterkant is gewoon de originele Isis.
Iemand enig idee waar de combinatie vandaan komt?
Discussie gesloten.
- Ton Kemp
-
- Gebruiker
-
- Online marketeer @ ViatriX en Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch, Docent Marketing @ Avans Hogesch
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 dec 2015 08:55 #4242
door Ton Kemp
Online marketeer @ Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch
Customer Journey Manager @ViatriX.nl
Beantwoord door Ton Kemp in topic Gehackt, fout in Joomla, serverprobleem of ...?
Het doet mij denken aan de Google authenticatie code voor Analytics.
GA biedt meerdere methoden aan voor authenticatie, nodig voor koppeling met Webmastertools.
Eén van die opties is via een HTML bestand, (net zo'n gekke code) dat je in de root map kunt plaatsen. In tegenstelling tot de "tracking code" hoef je deze code NIET in je index.php te plakken.
GA biedt meerdere methoden aan voor authenticatie, nodig voor koppeling met Webmastertools.
Eén van die opties is via een HTML bestand, (net zo'n gekke code) dat je in de root map kunt plaatsen. In tegenstelling tot de "tracking code" hoef je deze code NIET in je index.php te plakken.
Online marketeer @ Silvatica Marketing 's-Hertogenbosch
Customer Journey Manager @ViatriX.nl
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 dec 2015 08:55 #4243
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Gehackt, fout in Joomla, serverprobleem of ...?
kan toch bijna alleen maar zijn dat hij in de index.php van de template staat .
of wordt er voor dat template ingeladen wordt nog iets anders ingeladen bv een beveiligings extensie ?
of wordt er voor dat template ingeladen wordt nog iets anders ingeladen bv een beveiligings extensie ?
lvda
Discussie gesloten.
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 dec 2015 08:55 #4244
door Leen
lvda
Beantwoord door Leen in topic Gehackt, fout in Joomla, serverprobleem of ...?
ik kan alleen maar beetje na bootsen door in de map /include/ framework.php
te bewerken dan kan in nummers op de front side krijgen echter in admin deel zie ik dan die nummers niet maar mogelijk omdat in de map \administrator\includes\ ook weer een framework.php staat dus misschien bij jullie beide aangetast ?
te bewerken dan kan in nummers op de front side krijgen echter in admin deel zie ik dan die nummers niet maar mogelijk omdat in de map \administrator\includes\ ook weer een framework.php staat dus misschien bij jullie beide aangetast ?
lvda
Discussie gesloten.
- BramWaas
-
- Gebruiker
-
- Eigenaar en onderhouder van enkele websites en een plugin
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 dec 2015 08:55 #4245
door BramWaas
Beantwoord door BramWaas in topic Gehackt, fout in Joomla, serverprobleem of ...?
de code staat ook in administrator als je niet ingelogd bent.
Als ik expliciet index.html aan de naam van de website toevoeg krijg ik eerst even alleen de code te zien voor wordt doorgelinkt naar index.php.
Het lijkt me dus dat de code uit iets komt dat geladen wordt voor index.php.
Als ik expliciet index.html aan de naam van de website toevoeg krijg ik eerst even alleen de code te zien voor wordt doorgelinkt naar index.php.
Het lijkt me dus dat de code uit iets komt dat geladen wordt voor index.php.
Discussie gesloten.
- n9iels
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 dec 2015 08:55 #4246
door n9iels
Beantwoord door n9iels in topic Gehackt, fout in Joomla, serverprobleem of ...?
Waar ik in de eerste instantie zou zoeken is:
- index.php van je template (had je al gedaan volgensmij)
- index.php van Joomla! (had je ook al gedaan volgensmij)
- de log bestanden van je hoster, hoewel deze misschien lastig te vinden zijn
Wat mij opvalt is dat als ik de broncode via web-inspect uitlees, er code in de body staat die in de head hoort. (Meta data, de title tag, css inladen).
Mijn gok zou zijn dat het om een system of content plugin gaat, die data toevoegt aan de head (denk aan een css of javascript bestand). Echter gaat er blijkbaar wat goed mis.
Zet de error reporting eens op maximum en kijk of daar wat uit komt. Schakel ook even wat plugins uit die niet van Joomla! zijn om te kijken of de melding dan verdwijnt.
Ow en om de template 100% zeker uit te sluiten kun je ook heel snel even Protostar als standaard template zetten. Als die code dan weg is, is de boosdoender ook snel gevonden
- index.php van je template (had je al gedaan volgensmij)
- index.php van Joomla! (had je ook al gedaan volgensmij)
- de log bestanden van je hoster, hoewel deze misschien lastig te vinden zijn
Wat mij opvalt is dat als ik de broncode via web-inspect uitlees, er code in de body staat die in de head hoort. (Meta data, de title tag, css inladen).
Mijn gok zou zijn dat het om een system of content plugin gaat, die data toevoegt aan de head (denk aan een css of javascript bestand). Echter gaat er blijkbaar wat goed mis.
Zet de error reporting eens op maximum en kijk of daar wat uit komt. Schakel ook even wat plugins uit die niet van Joomla! zijn om te kijken of de melding dan verdwijnt.
Ow en om de template 100% zeker uit te sluiten kun je ook heel snel even Protostar als standaard template zetten. Als die code dan weg is, is de boosdoender ook snel gevonden
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
26 dec 2015 08:55 #4247
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Gehackt, fout in Joomla, serverprobleem of ...?
Het kan inderdaad zomaar een plugin zijn. Misschien dat er met een update van of Joomla of de plugin dit veroorzaakt is. Welke niet core-plugins heb je geinstalleerd?
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
- n9iels
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 dec 2015 08:55 #4248
door n9iels
Beantwoord door n9iels in topic Gehackt, fout in Joomla, serverprobleem of ...?
Staat GZip compressie aan? of normale cache? Zo ja zet deze eens uit
Discussie gesloten.