- Ontvangen bedankjes 0
Gebruikersgroepen en toegangsnivo's
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
16 nov 2015 18:59 #4666
door Gast
Gebruikersgroepen en toegangsnivo's werd gestart door Gast
Ben sinds kort bezig om een joomla site te maken.
Ik heb een inlogsectie gemaakt voor leden.
Nu zit ik verschrikkelijk te "modderen" met gebruikersgroepen en toegangsnivo's, snap er werkelijk niks van......
Ik wil dat leden die inloggen een menu zien waar notulen van ledenvergaderingen in te zien zijn.
Ik wil ook dat bestuursleden een ander menu zien waar de documenten voor de bestuursleden in te zien zijn.
Ik heb een menu voor leden aangemaakt, waarbij de toegang op REGISTERED staat, maar iedereen kan dit nu gewoon zien.
Wie kan en wil mij helpen.
Ik heb diverse documentatie gelezen, maar snap het niet.
Ik heb een inlogsectie gemaakt voor leden.
Nu zit ik verschrikkelijk te "modderen" met gebruikersgroepen en toegangsnivo's, snap er werkelijk niks van......
Ik wil dat leden die inloggen een menu zien waar notulen van ledenvergaderingen in te zien zijn.
Ik wil ook dat bestuursleden een ander menu zien waar de documenten voor de bestuursleden in te zien zijn.
Ik heb een menu voor leden aangemaakt, waarbij de toegang op REGISTERED staat, maar iedereen kan dit nu gewoon zien.
Wie kan en wil mij helpen.
Ik heb diverse documentatie gelezen, maar snap het niet.
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 nov 2015 18:59 #4667
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Gebruikersgroepen en toegangsnivo's
heb je deze, in mijn ogen duidelijke, handleiding gelezen ?
www.r2h.nl/rick/rechtenbeheer-in-joomla-acl-deel-1
en ook de volgende delen.
Ad
www.r2h.nl/rick/rechtenbeheer-in-joomla-acl-deel-1
en ook de volgende delen.
Ad
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 nov 2015 18:59 #4668
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Gebruikersgroepen en toegangsnivo's
En jij logt niet automatisch in als je de website bezoekt?kluijfhout;125395 schreef : Ik heb een menu voor leden aangemaakt, waarbij de toegang op REGISTERED staat, maar iedereen kan dit nu gewoon zien.
Discussie gesloten.
- Hugo_H
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 nov 2015 18:59 #4669
door Hugo_H
Beantwoord door Hugo_H in topic Gebruikersgroepen en toegangsnivo's
Ik heb het zelfde probleem gehad denk ik.
De oplossing die ik gevonden heb is als volgt:
Ik heb onder Registered een groep Leden aangemaakt.
Tevens een Categorie Leden, met als boven categorie Registered. Deze categorie heb ik gebruikt voor de Categorie van het betreffende menu. Dat menu staat gewoon in het Hoofd (Main) menu. Dit menu is alleen zichtbaar nadat je ingelogd bent.
Voordeel van deze werkwijze is dat je later als je dat zou willen ook niet-leden geregistreerde toegang kunt geven tot een ander deel van de website.
Misschien helpt dit. Ik hoor het wel als je vragen hebt.
De oplossing die ik gevonden heb is als volgt:
Ik heb onder Registered een groep Leden aangemaakt.
Tevens een Categorie Leden, met als boven categorie Registered. Deze categorie heb ik gebruikt voor de Categorie van het betreffende menu. Dat menu staat gewoon in het Hoofd (Main) menu. Dit menu is alleen zichtbaar nadat je ingelogd bent.
Voordeel van deze werkwijze is dat je later als je dat zou willen ook niet-leden geregistreerde toegang kunt geven tot een ander deel van de website.
Misschien helpt dit. Ik hoor het wel als je vragen hebt.
Discussie gesloten.