- Ontvangen bedankjes 0
Duplicate content
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
22 nov 2015 21:40 #4689
door
Duplicate content werd gestart door
Goede avond,
Sinds enige tijd houd Google rekening met Duplicate content op je site. Op mijn site www.plantennamen.info komt dit vaak voor. Ik maak in veel artikelen vaak gebruik van info die ik ook in andere artikelen noem.
Nu kan je op dit op een of andere manier Google laten weten dat je dit doet middels een omleiding. Maar ik weet niet precies hoe. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groeten, Maarten
Sinds enige tijd houd Google rekening met Duplicate content op je site. Op mijn site www.plantennamen.info komt dit vaak voor. Ik maak in veel artikelen vaak gebruik van info die ik ook in andere artikelen noem.
Nu kan je op dit op een of andere manier Google laten weten dat je dit doet middels een omleiding. Maar ik weet niet precies hoe. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groeten, Maarten
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
22 nov 2015 21:40 #4690
door
Beantwoord door in topic Duplicate content
Hoi Maarten,
Hier staat hoe Google met duplicated content omgaat:
support.google.com/webmasters/answer/66359?hl=nl
Wat kun je eraan doen?
Je kunt de content verrijken en je eigen stempel erop drukken.
Hier staat hoe Google met duplicated content omgaat:
support.google.com/webmasters/answer/66359?hl=nl
Wat kun je eraan doen?
Je kunt de content verrijken en je eigen stempel erop drukken.
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
22 nov 2015 21:40 #4691
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Duplicate content
Misschien in plaats van de informatie in meerdere artikelen terug te laten komen zou je dan ook kunnen overwegen om een link naar een pagina over het onderwerp te plaatsen. Op die manier zal google ziet geen duplicate content, die is er niet.
Ik las dat Google je kan straffen voor duplicate content, geen idee of je specifiek daarvoor ook eerst een waarschuwing krijgt, maar dat lijkt me minder wenselijk dan je content iets anders in te richten.
Ik las dat Google je kan straffen voor duplicate content, geen idee of je specifiek daarvoor ook eerst een waarschuwing krijgt, maar dat lijkt me minder wenselijk dan je content iets anders in te richten.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
22 nov 2015 21:40 #4692
door
Natuurlijk heb ik die manier ook overdacht. Maar aangezien ik ook te maken heb met thin content zou ik graag die info willen laten staan in mijn artikelen. En ik wil ook voorkomen dat een artikel vol met links staan. Ik vind het wel een goede oplossing maar voordat ik ruim 1200!! artikelen handmatig ga veranderen moet ik wel zeker weten wat ik doe.
Om het een en ander duidelijk te maken volgt hier aan uitleg.
Neem bijv. de pagina www.plantennamen.info/centaurea-jacea-knoopkruid In dit artikel staan in nog 9 andere talen de naam van dit plantje. Op www.plantennamen.info/knoopkruid-centaurea-jacea staan deze 9 talen ook. Ik doe dit voor elk plantje op mijn site. Dus voor elk artikel met een Nederlandse naam bestaat ook een artikel voor de Wetenschappelijke naam. Met daar in die lijst met 9 namen in andere talen. Hopelijk is het zo duidelijk.
Om het een en ander duidelijk te maken volgt hier aan uitleg.
Neem bijv. de pagina www.plantennamen.info/centaurea-jacea-knoopkruid In dit artikel staan in nog 9 andere talen de naam van dit plantje. Op www.plantennamen.info/knoopkruid-centaurea-jacea staan deze 9 talen ook. Ik doe dit voor elk plantje op mijn site. Dus voor elk artikel met een Nederlandse naam bestaat ook een artikel voor de Wetenschappelijke naam. Met daar in die lijst met 9 namen in andere talen. Hopelijk is het zo duidelijk.
Discussie gesloten.
- renem
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
22 nov 2015 21:40 #4693
door renem
Beantwoord door renem in topic Duplicate content
Je mag er vanuit gaan dat als je alles op een normale manier aan elkaar knoopt Google daar geen probleem mee heeft het is de praktijk. Je kunt dit niet voorkomen. Google is slim genoeg om het verschil tussen opzet (SEO misleiding) en praktijk te kunnen doorgronden.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
22 nov 2015 21:40 #4694
door
Ik geloof ook niet dat Google het expres doet maar ik zie dat mijn site, wat betreft artikelen, vaak verdwenen is. Het ging om een 301 omleiding. Maar ik geloof dat ik dan echt een andere site moet maken met die dubbele artikelen er in.
Discussie gesloten.