- Ontvangen bedankjes 0
Waaraan denken voordat ik ga updaten?
- Meander
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Devoted Joomla User
Minder
Lees meer
23 okt 2015 11:56 #5131
door Meander
Waaraan denken voordat ik ga updaten? werd gestart door Meander
Ik heb nog nooit een update gedaan.
Mijn site staat nog niet zolang online, en ik heb pas sinds kort een aangepast CSS bestand waar ik nog niet alle gewijzigde dingen van het origineel in heb gezet.
Eerlijk gezegd heb ik een gruwelijke hekel aan updates met alles, maar ik begrijp dat het bij Joomla wel noodzakelijk is, en na het bericht van gisteren zeker nu?
Is er nog iets wat ik voor de tijd moet doen, veilig stellen oid?
Hoe gaat het dan met de andere geïnstalleerde componenten?
Ik had deze vragen allemaal later even willen stellen,maar nadat ik de veiligheidsmededeling zojuist heb gelezen moet ik er blijkbaar haast achter zetten.
.
Mijn site staat nog niet zolang online, en ik heb pas sinds kort een aangepast CSS bestand waar ik nog niet alle gewijzigde dingen van het origineel in heb gezet.
Eerlijk gezegd heb ik een gruwelijke hekel aan updates met alles, maar ik begrijp dat het bij Joomla wel noodzakelijk is, en na het bericht van gisteren zeker nu?
Is er nog iets wat ik voor de tijd moet doen, veilig stellen oid?
Hoe gaat het dan met de andere geïnstalleerde componenten?
Ik had deze vragen allemaal later even willen stellen,maar nadat ik de veiligheidsmededeling zojuist heb gelezen moet ik er blijkbaar haast achter zetten.
.
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
23 okt 2015 11:56 #5132
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Waaraan denken voordat ik ga updaten?
Altijd eerst een backup maken voordat je update..
En de FAQ Faq 3.4.5 goed lezen..
En de FAQ Faq 3.4.5 goed lezen..
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
23 okt 2015 11:56 #5133
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Waaraan denken voordat ik ga updaten?
Aanpassingen in css kan vaak in een custom.css geplaatst worden. Aanpassingen aan Joomla hoor je via overrides te doen. Op die manier zo je probleemloos moeten kunnen upgraden.
Als je op dit moment nog een Joomla 3.X website moet bijwerken naar 3.4.5. Dan moet je een hele goede reden hebben want het is echt een serieus probleem die opgelost wordt.
Deze update bevat maar drie aanpassingen. En echt heel belangrijke en twee wat minder belangrijke aanpassingen ivm veiligheid.
Je zou dus zonder problemen meteen kunnen updaten, zorg wel altijd om een backup.
Als je op dit moment nog een Joomla 3.X website moet bijwerken naar 3.4.5. Dan moet je een hele goede reden hebben want het is echt een serieus probleem die opgelost wordt.
Deze update bevat maar drie aanpassingen. En echt heel belangrijke en twee wat minder belangrijke aanpassingen ivm veiligheid.
Je zou dus zonder problemen meteen kunnen updaten, zorg wel altijd om een backup.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
- twin2daddy
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
23 okt 2015 11:56 #5134
door twin2daddy
Beantwoord door twin2daddy in topic Waaraan denken voordat ik ga updaten?
Akeeba backup is prima. Dan update, of gebruik akeeba CMS update. automatisch backup en update, verwittigning per e-mail.
Discussie gesloten.