- Ontvangen bedankjes 0
Images height & Weight
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
17 okt 2015 05:16 #5315
door
Images height & Weight werd gestart door
Ik heb een vraag over een foto formaten die men plaatst op je artikel die men aanmaakt.
Zodra ik een foto formaat heb van height=167px en weight=250px standaard, moet men dan ook de formaten invullen bij het toevoegen aan de foto in je artikel?
Dit ben ik kwijt uit mijn geheugen even, als vast vriendelijk bedankt voor een antwoord hierop terug.
Zodra ik een foto formaat heb van height=167px en weight=250px standaard, moet men dan ook de formaten invullen bij het toevoegen aan de foto in je artikel?
Dit ben ik kwijt uit mijn geheugen even, als vast vriendelijk bedankt voor een antwoord hierop terug.
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
17 okt 2015 05:16 #5316
door Gast
Alleen hoeft de browser minder lang na te "denken" over hoe groot hij de afbeelding moet weergeven als de maten wel zijn ingevuld. De website/pagina word dus sneller als je het wel bij iedere afbeelding invult.
Beantwoord door Gast in topic Images height & Weight
Moeten is een groot woord want ook zonder de toevoeging laat de browser de afbeelding wel zien.john01;124535 schreef : Zodra ik een foto formaat heb van height=167px en weight=250px standaard, moet men dan ook de formaten invullen bij het toevoegen aan de foto in je artikel?
Alleen hoeft de browser minder lang na te "denken" over hoe groot hij de afbeelding moet weergeven als de maten wel zijn ingevuld. De website/pagina word dus sneller als je het wel bij iedere afbeelding invult.
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
17 okt 2015 05:16 #5317
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Images height & Weight
Ik ben geen SEO guru maar ik heb daar nog nooit van gehoord. Er zijn een aantal punten waar je rekening moet houden bij het gebruik van afbeeldingen:
- Gebruik een afbeelding die relevant is voor het artikel
- Zorg er voor de de bestandsnaam overeenkomt met de afbeelding (dus niet DSC0384.jpg)
- Zorg er voor dat de afbeelding het zelfde formaat heeft als waar hij op de website getoond wordt (je kan natuurlijk een thumb en één op ware gebruikgrootte gebruiken)
- Zorg voor een geoptimaliseerde bestandsgrootte voor een snellere laadtijd (bv. met compressor.io)
- Gebruikt een ondertitel, zodat mensen die snel scannen de relevantie zien. (doe ik zelf eigenlijk nooit)
- Gebruik een alt-tekst voor de afbeelding en optioneel een titel
- Gebruik OpenGraph en Twitter Card tags voor de afbeelding zodat bij delen van je artikel op sociale media de afbeelding ook getoond wordt.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
17 okt 2015 05:16 #5318
door
Beantwoord door in topic Images height & Weight
Ik heb de informatie terug gevonden dat hoe het staat beschreven;
Images Dimensions Tip: While on Google Image Search you can find images in a wide range of dimensions, if you want to break through with universal search it is highly recommended to keep your images dimensions within certain parameters. An image size of at least 250x300 seems to be the accepted norm. Larger are OK, but smaller are not.
Images Dimensions Tip: While on Google Image Search you can find images in a wide range of dimensions, if you want to break through with universal search it is highly recommended to keep your images dimensions within certain parameters. An image size of at least 250x300 seems to be the accepted norm. Larger are OK, but smaller are not.
Discussie gesloten.