- Ontvangen bedankjes 0
Webshop en/of website
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
28 dec 2016 15:10 #58
door
Webshop en/of website werd gestart door
Beste...., na wat zoekacties ga ik toch mijn vraag maar hier stallen. Mij is gevraagd om mee te denken bij het maken van een webshop / -site voor een kledingwinkel. Tijdens de zoekacties kwamen de volgende termen voorbij:
- Magento, Hikashop, Virtuemart.
Nu is het ook nog zo dat de winkel gebruik maakt van SW-Retail kassasysteem en gekoppeld wilt zien met de webshop.
Gezien ik in het verleden wel iets gedaan heb met het opzetten en bijhouden van websites, vind ik het een moeilijke beslissing om hiermee een start te maken. Het opzetten van een dergelijke omgeving vergt toch, naar mijns inziens, meer ervaring.
Mogelijk dat iemand mij toch het een en ander kan vertellen, wat wel of niet kan en of ik hierin ook moet gaan verdiepen voordat ik deze winkeleigenaren valse belofte ga aanbieden.
- Magento, Hikashop, Virtuemart.
Nu is het ook nog zo dat de winkel gebruik maakt van SW-Retail kassasysteem en gekoppeld wilt zien met de webshop.
Gezien ik in het verleden wel iets gedaan heb met het opzetten en bijhouden van websites, vind ik het een moeilijke beslissing om hiermee een start te maken. Het opzetten van een dergelijke omgeving vergt toch, naar mijns inziens, meer ervaring.
Mogelijk dat iemand mij toch het een en ander kan vertellen, wat wel of niet kan en of ik hierin ook moet gaan verdiepen voordat ik deze winkeleigenaren valse belofte ga aanbieden.
Discussie gesloten.
- Robert
-
- Gebruiker
-
- Robert
Minder
Lees meer
- Berichten: 15
- Ontvangen bedankjes 2
28 dec 2016 15:10 #59
door Robert
Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Beantwoord door Robert in topic Webshop en/of website
Beste Bioshock, als je weinig ervaring hebt met webshops kun je je afvragen of het verstandig is om het slim is om gelijk hoog in te stappen. De koppeling met de administratie, voorraad- en kassasysteem is essentieel. Als er een fout is, ga je de verantwoordelijkheid op je nemen? Kun je het snel oplossen of een (tussen)oplossing bieden zodat de webshop verder kan?
Daarnaast moet je ook de webshop (Hika, Magena, Virtue) leren gebruiken. Wees je ervan bewust dat jij de "expert" bent voor de klant en zij met vragen bij jou komen.
Zoals je aangeeft lijkt ook mij enige ervaring handig in deze situatie.
Mocht je de opdracht aannemen dan is de keuze voor een webshop uiteraard afhankelijk van de ondersteuning van het kassasysteem (zie www.swretail.nl/kassasysteem-webshop-koppeling/ ), maar ook de plannen van de klant. Willen ze de komende jaren een paar producten aanbieden, of gaan ze voor honderden producten? En welk systeem wil je zelf ondersteunen?
Hikashop lijkt in elk geval af te vallen als kandidaat.
Als je specifieke vragen hebt kun je me eventueel pm-en.
Daarnaast moet je ook de webshop (Hika, Magena, Virtue) leren gebruiken. Wees je ervan bewust dat jij de "expert" bent voor de klant en zij met vragen bij jou komen.
Zoals je aangeeft lijkt ook mij enige ervaring handig in deze situatie.
Mocht je de opdracht aannemen dan is de keuze voor een webshop uiteraard afhankelijk van de ondersteuning van het kassasysteem (zie www.swretail.nl/kassasysteem-webshop-koppeling/ ), maar ook de plannen van de klant. Willen ze de komende jaren een paar producten aanbieden, of gaan ze voor honderden producten? En welk systeem wil je zelf ondersteunen?
Hikashop lijkt in elk geval af te vallen als kandidaat.
Als je specifieke vragen hebt kun je me eventueel pm-en.
Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
05 jan 2017 11:02 #11196
door
Beantwoord door in topic Webshop en/of website
Beste Yolknet, ik heb hierover eens goed zitten nadenken en tot het besluit gekomen dat ik de winkel eigenaar vertel dat dit voor mij toch te ver gegrepen is om op te pakken. Waarschijnlijk willen zij het geheel liever gisteren dan morgen online hebben en dat gaat bij mij niet lukken. Ik wil hier best tijd in steken maar dat werkt dan niet echt prettig.
Op naar de volgende, toch wat simpelere, klus
Op naar de volgende, toch wat simpelere, klus
Discussie gesloten.