- Ontvangen bedankjes 0
Subdomeinen redirecten
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
14 sep 2015 09:02 #5762
door
Subdomeinen redirecten werd gestart door
Ik kom er niet uit met mijn .htaccess, hoop dat iemand kan meedenken.
De site is van een organisatie met ca. 10 regionale afdelingen. Voor elke afdeling heb ik op het hoofdniveau van het menu een items aangemaakt. Dat resulteert in url’s zoals deze:
www.mijnsite.nl/regio1
www.mijnsite.nl/regio2 etcetera
Wat ik nu wil, is dat er ook subdomeinen zijn die naar deze url’s redirecten, bijv:
regio1.mijnsite.nl ? www.mijnsite.nl/regio1
regio2.mijnsite.nl ? www.mijnsite.nl/regio2
Deze wens komt vooruit uit het feit dat men eerder 10 afzonderlijke sites had staan op al die subdomeinen. Deze subdomeinen hebben dus een verleden (bekendheid onder de doelgroep, Google rankings).
Wat helemaal mooi zou zijn, is als ook dieper liggende url’s volgens dit redirect schema zouden werken, dus:
regio1.mijnsite.nl/een_artikel ? www.mijnsite.nl/regio1/een_artikel
Ik heb wat zitten proberen in de .htaccess aan de hand van voorbeelden die ik vond via Google maar krijg het niet aan de praat. En ik weet onvoldoende van de achterliggende werking om het zelf op te lossen.
Wat ik bijvoorbeeld ook niet weet, is of ik alleen de .htaccess in de root moet aanpassen of dat ik ook in de mappen van de subdomeinen iets zou moeten doen.
De site is van een organisatie met ca. 10 regionale afdelingen. Voor elke afdeling heb ik op het hoofdniveau van het menu een items aangemaakt. Dat resulteert in url’s zoals deze:
www.mijnsite.nl/regio1
www.mijnsite.nl/regio2 etcetera
Wat ik nu wil, is dat er ook subdomeinen zijn die naar deze url’s redirecten, bijv:
regio1.mijnsite.nl ? www.mijnsite.nl/regio1
regio2.mijnsite.nl ? www.mijnsite.nl/regio2
Deze wens komt vooruit uit het feit dat men eerder 10 afzonderlijke sites had staan op al die subdomeinen. Deze subdomeinen hebben dus een verleden (bekendheid onder de doelgroep, Google rankings).
Wat helemaal mooi zou zijn, is als ook dieper liggende url’s volgens dit redirect schema zouden werken, dus:
regio1.mijnsite.nl/een_artikel ? www.mijnsite.nl/regio1/een_artikel
Ik heb wat zitten proberen in de .htaccess aan de hand van voorbeelden die ik vond via Google maar krijg het niet aan de praat. En ik weet onvoldoende van de achterliggende werking om het zelf op te lossen.
Wat ik bijvoorbeeld ook niet weet, is of ik alleen de .htaccess in de root moet aanpassen of dat ik ook in de mappen van de subdomeinen iets zou moeten doen.
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 sep 2015 09:02 #5763
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Subdomeinen redirecten
Zijn de subdomeins al aangemaakt onder het domein zelf? Met DNS beheer zou je ervoor moeten zorgen dat regio1.mijnsite.nl ook uitkomt op de webserver. Dat kan je makkelijk te testen door met cmd.exe (Windows) of Terminal (OS X) te kijken of "ping mijnsite.nl" en "ping regio1.mijnsite.nl" verwijst naar hetzelfde IP-adres.
Het mooiste is dat de subdomeinen zijn toegevoegd aan de host waarop de site zelf ook staat. Op het moment dat je voor elke subdomein een eigen host aanmaakt moet je per host een losse htaccess gaan aanmaken.
In de htaccess plaats je het volgende:
Het mooiste is dat de subdomeinen zijn toegevoegd aan de host waarop de site zelf ook staat. Op het moment dat je voor elke subdomein een eigen host aanmaakt moet je per host een losse htaccess gaan aanmaken.
In de htaccess plaats je het volgende:
Code:
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^regio1.mijnsite.nl
RewriteRule ^(.*)$ http://mijnsite.nl/regio1/$1 [L,NC,QSA]
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 sep 2015 09:02 #5764
door Gast
Een redirect lijkt me toch wel de beste optie, op het moment dat 2 url's naar dezelfde pagina leiden krijg je inderdaad duplicate content. Lukt dat nu ook met de rewrite die je hierboven gebruikt?
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 sep 2015 09:02 #5765
door Gast
Hoi Frits,
Volgens mij is dit handiger met het CNAME record van je DNS te realiseren.
Voorbeeld:
Volgens mij is dit handiger met het CNAME record van je DNS te realiseren.
Voorbeeld:
Discussie gesloten.