Verhuizen naar andere URL

• Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
18 sep 2015 12:56 #5797 door Gast
Verhuizen naar andere URL werd gestart door Gast
Ik heb een website die loopt op joomla 3.4.3, maar met een verouderd template dat nodig vervangen moet worden.

Ik heb ook een url die ik nu even niet gebruik. Daarop ben ik nu het nieuwe template aan het testen voor de eerste website. Deze draait op joomla 3.0.3 (werd met de template meegeleverd).

Al testend begin ik mij af te vragen, of ik het hele nieuwe template niet gewoon kan vullen op de ene url, en als die volledig klaar is, kan verhuizen naar de andere URL. Het uiterlijk en de inhoud wordt namelijk zo anders, dat ik sowieso niet gewoon van template kan wisselen.

Zo houd ik de ene in de lucht, en kan ik aan de andere werken.

Is dit slim? Kan ik straks alles verhuizen naar een andere URL? Hoe doe ik dat? Heeft het gevolgen voor de inhoud van het template als ik straks geen 3.0.3 maar 3.4.3. heb? En als het kan, moet ik dan eerst de oude template volledig wissen en kan ik dan pas verhuizen?

Of heeft iemand misschien een andere oplossing? ;)
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
18 sep 2015 12:56 #5798 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Verhuizen naar andere URL
beste ing pong

even een reactie op je vragen

Ik heb een website die loopt op joomla 3.4.3, maar met een verouderd template dat nodig vervangen moet worden

Waarom vervang je die template niet? dat heeft geen enkele consequentie maar vereist wel wat aanpassing t.a.v. de module-posities.

Ik heb ook een url die ik nu even niet gebruik. Daarop ben ik nu het nieuwe template aan het testen voor de eerste website. Deze draait op joomla 3.0.3 (werd met de template meegeleverd).

Dan eerst even opwaarderen naar 3.4.4 en kijken of alles goed functioneert.

Al testend begin ik mij af te vragen, of ik de hele nieuwe template niet gewoon kan vullen op de ene url, en als die volledig klaar is, kan verhuizen naar de andere URL. Het uiterlijk en de inhoud wordt namelijk zo anders, dat ik sowieso niet gewoon van template kan wisselen.

Dat kan zonder meer.

Zo houd ik de ene in de lucht, en kan ik aan de andere werken.

Juist

Is dit slim? Kan ik straks alles verhuizen naar een andere URL? Hoe doe ik dat? Heeft het gevolgen voor de inhoud van het template als ik straks geen 3.0.3 maar 3.4.3. heb? En als het kan, moet ik dan eerst de oude template volledig wissen en kan ik dan pas verhuizen?

Het verhuizen kan mbv akeeba/kickstart. Gevolgen voor de template zou dit niet mogen hebben. Je kunt de oude template eerst wissen om ruimte te besparen maar nodig is het niet.

Weet je hoe je de template moet wissen ?

Of heeft iemand misschien een andere oplossing?

Je kunt alles ook lokaal uitproberen mbv mamp, xampp enz.
Maar de eerste oplossing door de template te vervangen lijkt me het makkelijkst.

Sterkte toegewenst. Je maakt het jezelf wel moeilijk.

Ad
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena