- Ontvangen bedankjes 0
na verplaatsen bestanden doet 'opslaan' het niet meer *
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
16 aug 2015 16:23 #6223
door Gast
na verplaatsen bestanden doet 'opslaan' het niet meer * werd gestart door Gast
Ik heb de hel inhoud van public_html gedownload en opgeslagen op mijn computer en vervolgens geupload naar een nieuwe map 'test' nadat ik de instelliingen in de systemssetting voor pad naar opslag en serverinstellingen in map naar tmp wilde aanpassen,wil de pagina niet gesaved worden.
alles staat ook nog in public_html
alles staat ook nog in public_html
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 aug 2015 16:23 #6224
door Gast
Beantwoord door Gast in topic na verplaatsen bestanden doet 'opslaan' het niet meer *
het is me niet duidelijk wat je hiermee wilde bereiken. "Template verplaatsen" ?
Welke pagina wil niet gesaved worden?
Ad
Welke pagina wil niet gesaved worden?
Ad
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 aug 2015 16:23 #6225
door Gast
Beantwoord door Gast in topic na verplaatsen bestanden doet 'opslaan' het niet meer *
de voorpagina moest niet algemeen bereikbaar zijn, wilde degene die het bdrijfje euglena gaat opzetten. daarom wilde ik de hele handel in een aparte map "test" hebben, zodat een toevallige passeerder een under constructionpagina ziet. vandaar dat ik alles wilde overhevelen naar de nieuwe map "test'
maar nu wilde ik nog die twee instellingen server en system veranderen, maar, ik heb even gekeken, niets laat zich meer saven
op public_html waar ik alles heb laten staan, doet alles het normaal, ook saven
maar nu wilde ik nog die twee instellingen server en system veranderen, maar, ik heb even gekeken, niets laat zich meer saven
op public_html waar ik alles heb laten staan, doet alles het normaal, ook saven
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 aug 2015 16:23 #6226
door Gast
je kunt een site die onder constructie is ook uitschakelen zodat alleen de mensen die een inlogcode hebben toegang kunnen krijgen.
Als je 'de hele handel' in een andere map zet moet je wel in configuration.php de nodige aanpassingen doen om het pad naar de log en tmp mappen te herdefinieren.
Zowel euglena.nl als euglena.nl/test zijn nu zichtbaar. Maar de menu links naar de artikelen werken niet.
Ad
Als je 'de hele handel' in een andere map zet moet je wel in configuration.php de nodige aanpassingen doen om het pad naar de log en tmp mappen te herdefinieren.
Zowel euglena.nl als euglena.nl/test zijn nu zichtbaar. Maar de menu links naar de artikelen werken niet.
Ad
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 aug 2015 16:23 #6227
door Gast
nee, dat klopt, dat moet ik nog maken, dat is dus geen onderdeel van het probleem. maar ik wil nu verder werken in : test:
hoe zet ik de site onder public_html uit" index.php aanpassen?
Bericht toegevoegd op 16 augustus 2015 om 19:48
Vorige bericht was op 16 augustus 2015 om 19:48
of nee, werken onder publuc_html maar dan met inlogcode, dat is makkelijker, dan gooi ik test eruit
hoe zet ik de site onder public_html uit" index.php aanpassen?
Bericht toegevoegd op 16 augustus 2015 om 19:48
Vorige bericht was op 16 augustus 2015 om 19:48
of nee, werken onder publuc_html maar dan met inlogcode, dat is makkelijker, dan gooi ik test eruit
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 aug 2015 16:23 #6228
door Gast
Lex: bij algemene instellingen/website-instellingen kun je dat doen door het knopje "Website offline op "Ja te zetten".
Je kun daar ook nog een bericht bij geven
Ad
Je kun daar ook nog een bericht bij geven
Ad
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 aug 2015 16:23 #6229
door Gast
top en wederom bedankt
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
16 aug 2015 16:23 #6230
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic na verplaatsen bestanden doet 'opslaan' het niet meer *
Dit onderwerp heeft niks te maken templates dus ik heb hem even in Overig geplaatst, je hebt namelijk alle bestanden verplaatst en niet alleen de template. Ik heb je topictitel daarom ook meteen bij het op Opgelost zetten aangepast zodat bij een zoekopdracht van iemand anders de titel ook met de inhoud van dit topic klopt.
lexmoen, er is een verwijzing naar de locatie van de Joomla website in je configuratiebestand. Wanneer je de gehele website in een submap gaat verplaatsen dan klopt die verwijzing natuurlijk niet meer en zal je website niet werken.
Hou in gedachten dat Joomla niet alleen bestanden is maar ook een database die er achter werkt. Een website verplaatsen is in principe een fluitje van een cent, als je maar aan alles denkt. Dus in dit geval het aanpassen van de benodigde gegevens in de configuration.php.

lexmoen, er is een verwijzing naar de locatie van de Joomla website in je configuratiebestand. Wanneer je de gehele website in een submap gaat verplaatsen dan klopt die verwijzing natuurlijk niet meer en zal je website niet werken.
Hou in gedachten dat Joomla niet alleen bestanden is maar ook een database die er achter werkt. Een website verplaatsen is in principe een fluitje van een cent, als je maar aan alles denkt. Dus in dit geval het aanpassen van de benodigde gegevens in de configuration.php.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.