Logo transparant afbeelden

• Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
31 jul 2015 17:05 #6349 door Gast
Logo transparant afbeelden werd gestart door Gast
Het logo van de site van een vereniging is niet erg mooi, echter doordat het niet transparant is verschijnt er een groot wit vlak om het logo heen, dit valt erg op en is verre van fraai.

Hoe kan ik dit logo aanpassen zodat de kleur om het logo heen de achtergrond kleur van de site overneemt ?

Het beteft het logo links bovenin op onderstaande site.

www.bridgeclubalert.nl/test1/
Discussie gesloten.
  • n9iels
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
31 jul 2015 17:05 #6350 door n9iels
Beantwoord door n9iels in topic Logo transparant afbeelden
Om het logo transparant te maken zul je het bestand zelf moeten aanpassen. Dit kan je niet doen met bijvoorbeeld CSS.
Foto bewerkingsprogramma's als Paint.net of PhotoShop hebben tools waarmee je de achtergrond een beetje weg kan halen. Het resultaat hiervan is echter niet altijd even mooi...

Een nieuw logo zoeken/maken met een transparante achtergrond is dus misschien handiger.

Groeten,
Niels
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
31 jul 2015 17:05 #6351 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Logo transparant afbeelden
Bedankt voor de moeite, ziet er goed uit in bijgevoegd voorbeeld.

Echter als ik hem upload en in mijn template selecteer blijkt hij niet (meer) transparant te zijn. Is daar een verklaring voor ?

Ik selecteer hem vanuit de template manager.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
31 jul 2015 17:05 #6352 door Gast
Hoi,

Ik heb nogmaals de cache van joomla en de browser opgeschoond, het effect is hetzelfde, zoals je ook kan zien in de link uit m'n eerste bericht.

Nog andere suggesties ?

Kan het te maken hebben met het feit dat ik het logo via de template manager op de site presenteer ?
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
31 jul 2015 17:05 #6353 door Gast
ja dat klopt, ik had de oude bestanden nog niet verwijderd, dit kan niet vanuit de media manager, maar ik had wel degelijk het nieuwe bestand als logo opgegeven.

Ik heb wat opgeschoond en het nieuwe bestand heet logo_transparant.jpg. Deze is nu als logo opgegeven binnen joomla, maar hij is niet transparant.

nog andere opties ?
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
31 jul 2015 17:05 #6354 door Gast
hier komt het gif-plaatje nog een keer
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
31 jul 2015 17:05 #6355 door Gast

Ik heb wat opgeschoond en het nieuwe bestand heet logo_transparant.jpg. Deze is nu als logo opgegeven binnen joomla, maar hij is niet transparant.

een jpg-plaatje kan nooit transparant zijn
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
31 jul 2015 17:05 #6356 door Gast
Ok, bedankt voor de info, ik had net de transparante gif als logo opgegeven, maar de kwaliteit ervan is erbarmelijk.

Ik denk dat het advies van N9iels moet worden opgevolgd, dus een nieuw logo zoeken/maken met een transparante achtergrond.

Bedankt voor alle hulp !
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
31 jul 2015 17:05 #6357 door Gast
Beste Piet,

Uit het geheel maak ik op dat je een aantrekkelijke site wilt maken voor de bridgeclub. Je stelt immers ook veel technische vragen over de totstandkoming van deze site. Daarom is een 'modern' logo niet weg. Je hebt geen design-ervaring, want anders had je nooit deze vragen gesteld (neem 't me niet persoonlijk kwalijk dat deze conclusie duidelijk is). Ik heb voor je een modern transparant logo gemaakt dat alle drie headerafbeeldingen kan vervangen. Die met het lampje, die bestaand uit tekst in het midden, en die rechts met de glazen bol. Je kunt dit logo naar believen verkleinen.

Groet,
Lianne
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
31 jul 2015 17:05 #6358 door Gast
Nog een design-versterking anno 2015 achtergrond: wit. Zie voorbeeld, maar nog te verbeteren.

groet,
Lianne
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena