Overrides

• Marielle Vangerven
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
24 jul 2015 14:02 #6504 door Marielle Vangerven
Overrides werd gestart door Marielle Vangerven
Ik weet niet zeker of ik mijn vraag in deze rubriek juist zet maar gok er maar op! :-)
Ik heb in het verleden eens het standaard contactformulier van joomla (toen een 2.5 website) aangepast door in de php-bestanden wijzigingen door te voeren.
Nu heb ik een nieuwe website gemaakt waarvoor ik hetzelfde wil doen, maar het lukt niet. Ik weet wel dat ik eens heb getest met de overrides en nu wil ik controleren of ik mss een override heb gemaakt van de com_contact waardoor mijn wijzigingen niet lukken. Ik weet echter niet waar ik een overzicht kan vinden van gemaakte overrides. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt!
Discussie gesloten.
  • Anja de Crom
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Nadat ik tien jaar actief was als webdesigner (de laatste zes jaar samen met Hilda Abbing in WebLab4
Lees meer
24 jul 2015 14:02 #6505 door Anja de Crom
Beantwoord door Anja de Crom in topic Overrides
Gewoon in de backend! Extensies -> templatebeheer -> klik in de rechterkolom op de link van de template die je in gebruik hebt.

Dan zie je de bestanden van je template. Als het goed is zie je een mapje html. Daar staan je overrides in.
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert
Lees meer
24 jul 2015 14:02 #6506 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Overrides
Of met een ftp-programma als Filezilla zie je de overrides in: /templates/naam_van_je_template/html/com_contact

Dat de override van je 2.5-site niet werkt in je nieuwe site kan komen omdat vanaf Joomla 3.x veel is veranderd in de code. Sommige instellingen heten anders of zijn er niet meer. Wat je het beste kunt doen is het originele bestand uit /components/com_contact/views/ kopieren en vergelijken met wat je in J2.5 had aangepast.

Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena