Website + Domein doorverwijzen
- Rondeb
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
- Joomla
Minder
Lees meer
29 jun 2015 09:55 #6881
door Rondeb
Website + Domein doorverwijzen werd gestart door Rondeb
Hallo,
ik heb niet vaak vragen maar ik beantwoord ze meestal
Volgende probleem doet zich voor.
Website A
Heeft een domein en hosting deze site is ook online.
Website B
Zit bij een andere hosting en dit is alleen domein dus geen hosting.
Wanneer mensen de URL van A invoeren dat ze meteen doorverwezen worden naar URL B ik dacht dit makkelijk te doen 301 rederict zoals onderstaande code.
Helaas werkt dit gedeeltelijk want zoals chronoform formulier werkt niet niet in de frontend. Wanneer ik nu op URL B een formulier invul dan wordt hij niet verstuurd hij heeft dan een conflict met URL A
Wanneer ik in de backend desbetreffend formulier als test formulier uitprobeer dan werkt het wel!
Dus ik vermoed dat mijn redirect niet goed is? en dat ik dit moet oplossen met me dns gegevens maar hoe? kan niet juiste antwoord op internet vinden.
Wacht jullie tegenreactie af.
Groeten Ron
ik heb niet vaak vragen maar ik beantwoord ze meestal

Volgende probleem doet zich voor.
Website A
Heeft een domein en hosting deze site is ook online.
Website B
Zit bij een andere hosting en dit is alleen domein dus geen hosting.
Wanneer mensen de URL van A invoeren dat ze meteen doorverwezen worden naar URL B ik dacht dit makkelijk te doen 301 rederict zoals onderstaande code.
Code:
RewriteCond %{http_host} ^www.website-a.nl [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.website-b.nl/$1 [L,R=301]
Helaas werkt dit gedeeltelijk want zoals chronoform formulier werkt niet niet in de frontend. Wanneer ik nu op URL B een formulier invul dan wordt hij niet verstuurd hij heeft dan een conflict met URL A
Wanneer ik in de backend desbetreffend formulier als test formulier uitprobeer dan werkt het wel!
Dus ik vermoed dat mijn redirect niet goed is? en dat ik dit moet oplossen met me dns gegevens maar hoe? kan niet juiste antwoord op internet vinden.
Wacht jullie tegenreactie af.
Groeten Ron
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 jun 2015 09:55 #6882
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Website + Domein doorverwijzen
Met een 301 redirect verlies je post data. Dat is dus data die over een formulier wordt gestuurd. Dat is niet iets waar je omheen kan werken. Je zal er dus voor moeten zorgen dat mensen op URL B het formulier invullen, en dat niks in het script dat het verzend nog verwijzingen heeft met URL A.
Zolang URL A in geen enkele setting voorkomt zal er geen conflict meer kunnen zijn met het versturen van formulieren. De redirect zelf ziet er goed uit.
Aanvulling: een tijdelijke 307 redirect zou ook een optie zijn. Daarmee wordt de request inclusief post data uitgevoerd op het nieuwe domein. Je zal dan enkel bij requests met post data een 307 redirect moeten uitvoeren. Anders blijft Google ook het oude domein indexeren en krijg je duplicate content. Hoe je dat voor elkaar krijgt heb ik nog niet eerder uitgezocht. Maar ik zou zelf proberen om het werkend te krijgen met 301 redirect.
Zolang URL A in geen enkele setting voorkomt zal er geen conflict meer kunnen zijn met het versturen van formulieren. De redirect zelf ziet er goed uit.
Aanvulling: een tijdelijke 307 redirect zou ook een optie zijn. Daarmee wordt de request inclusief post data uitgevoerd op het nieuwe domein. Je zal dan enkel bij requests met post data een 307 redirect moeten uitvoeren. Anders blijft Google ook het oude domein indexeren en krijg je duplicate content. Hoe je dat voor elkaar krijgt heb ik nog niet eerder uitgezocht. Maar ik zou zelf proberen om het werkend te krijgen met 301 redirect.
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 jun 2015 09:55 #6883
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Website + Domein doorverwijzen
Een redirect past niet overal op je website tekstueel gezien URL's aan. Het zorgt er enkel voor dat op het moment dat het oude URL aangeroepen wordt in de browser dat er dan doorverwezen wordt naar de nieuwe URL.
En dus maakt het formulier ook na een toegevoegde 301 redirect in de htaccess nog steeds gebruik van de oude URL. De redirect zorgt er vervolgens voor dat wanneer het formulier verstuurd wordt de url aangepast wordt. Maar in dat proces verlies je de data die in het formulier is ingevuld.
Kort gezegd: het toevoegen van de redirect is goed, maar het is een deel van het proces. Je zal alsnog er voor moeten zorgen dat het formulier gebruik maakt van de nieuwe URL.
En dus maakt het formulier ook na een toegevoegde 301 redirect in de htaccess nog steeds gebruik van de oude URL. De redirect zorgt er vervolgens voor dat wanneer het formulier verstuurd wordt de url aangepast wordt. Maar in dat proces verlies je de data die in het formulier is ingevuld.
Kort gezegd: het toevoegen van de redirect is goed, maar het is een deel van het proces. Je zal alsnog er voor moeten zorgen dat het formulier gebruik maakt van de nieuwe URL.
Discussie gesloten.