- Ontvangen bedankjes 0
gebruik Superscript
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
26 jun 2015 12:08 #6893
door Gast
gebruik Superscript werd gestart door Gast
Ik gebruik de JCE editor en daar kan je superscript mee maken, echter als ik dit doe en kijk naar het resultaat, dan werkt het niet. Enig idee hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 jun 2015 12:08 #6894
door Gast
Beantwoord door Gast in topic gebruik Superscript
beste Robert57,
aangezien dit je eerste vraag is op het Joomlacommunity forum heet ik je (namens de vaste bezoekers) welkom.
Misschien is de oplossing van je probleem gelegen in de Tekstfilterinstellingen die je bij de Algemene instellingen kunt vinden.
Bij de super gebruikers (helemaal onderaan) moet 'geen filter' staan. Waarschijnlijk staat daar 'Geen html'.
Voor de superscript instelling gebruikt de JCE editor de <sup>tekst</sup> html-code.
De <sup></sup> wordt er dan uitgefilterd.
Kijk ook of bij de JCE component Algemene Configuratie Html valideren op 'ja' staat.
Ad
aangezien dit je eerste vraag is op het Joomlacommunity forum heet ik je (namens de vaste bezoekers) welkom.
Misschien is de oplossing van je probleem gelegen in de Tekstfilterinstellingen die je bij de Algemene instellingen kunt vinden.
Bij de super gebruikers (helemaal onderaan) moet 'geen filter' staan. Waarschijnlijk staat daar 'Geen html'.
Voor de superscript instelling gebruikt de JCE editor de <sup>tekst</sup> html-code.
De <sup></sup> wordt er dan uitgefilterd.
Kijk ook of bij de JCE component Algemene Configuratie Html valideren op 'ja' staat.
Ad
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 jun 2015 12:08 #6895
door Gast
Beste Ad,
Dank voor het welkom heten. Ik sta daar ook netjes op 'geen filter'. Het vreemde is dat wat ik in sub wil hebben, gewoon tussen de sub tags staan. Bij de JCE algemene configuratie staat de HTML valideren op 'ja' en bij de Algemene JCE configuratie staat het ook goed.
Voor mij is dit het eerste 'probleem' wat ik met Joomla heb. Ik sta open voor iedere suggestie.
Rob
Dank voor het welkom heten. Ik sta daar ook netjes op 'geen filter'. Het vreemde is dat wat ik in sub wil hebben, gewoon tussen de sub tags staan. Bij de JCE algemene configuratie staat de HTML valideren op 'ja' en bij de Algemene JCE configuratie staat het ook goed.
Voor mij is dit het eerste 'probleem' wat ik met Joomla heb. Ik sta open voor iedere suggestie.
Rob
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 jun 2015 12:08 #6896
door Gast
schakel voordat je het artikel of de html-module opslaat de jce-editor even uit door op 'toggle editor' te klikken (no editor) en bezie dan of dat helpt.
Welke 2.5. versie gebruik je? en welke jce-editor ?
Ad
Welke 2.5. versie gebruik je? en welke jce-editor ?
Ad
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 jun 2015 12:08 #6897
door Gast
Ik gebruik Joomla 2.5.28 en de JCE is 2.5.2.
Het haalt niets uit. In bijlage wat er staat en hoe het op de front komt te staan.
Bericht toegevoegd op 26 juni 2015 om 19:21
Vorige bericht was op 26 juni 2015 om 19:06
Heb ook nog even gekeken met de tinyMCE, en daar zie ik wel de subscript in de tekstverwerker, maar ook dit werkt niet bij de front.
Het haalt niets uit. In bijlage wat er staat en hoe het op de front komt te staan.
Bericht toegevoegd op 26 juni 2015 om 19:21
Vorige bericht was op 26 juni 2015 om 19:06
Heb ook nog even gekeken met de tinyMCE, en daar zie ik wel de subscript in de tekstverwerker, maar ook dit werkt niet bij de front.
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 jun 2015 12:08 #6898
door Gast
vreemd.
welke template gebruik je ?
bij JCE lijkt het wel of er een sub ipv supschrift staat.
Installeer JCE nog eens.
Als je tinyMCE gebruikt moet je bij de verboden scripts bijvoorbeeld xyz of rob intikken.
Heb je eenlink naar je site?
Ad
welke template gebruik je ?
bij JCE lijkt het wel of er een sub ipv supschrift staat.
Installeer JCE nog eens.
Als je tinyMCE gebruikt moet je bij de verboden scripts bijvoorbeeld xyz of rob intikken.
Heb je eenlink naar je site?
Ad
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
26 jun 2015 12:08 #6899
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic gebruik Superscript
Test het eens anders met de template protostar, als het daar wel in werkt is het een template/css probleem.
Het lijkt mij sterk dat sup/sub iets te maken heeft met verboden scripts. Is alleen opmaak...
Het lijkt mij sterk dat sup/sub iets te maken heeft met verboden scripts. Is alleen opmaak...
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 jun 2015 12:08 #6900
door Gast
Je kan het volgende stukje css toevoegen aan de template.
Meer info hier: www.w3schools.com/tags/tag_sup.asp
Code:
sup {
vertical-align: super;
font-size: smaller;
}
Meer info hier: www.w3schools.com/tags/tag_sup.asp
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 jun 2015 12:08 #6901
door Gast
Vreemd. Ik heb de maker van de Template een mail gestuurd met de vraag waarom ik geen <sup> </sup> kan gebruiken. Als ik meer weet, dan laat ik het weten.
Wordt vervolgd (of niet)
Wordt vervolgd (of niet)
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 jun 2015 12:08 #6902
door Gast
Ik heb een reactie van de maker. Bij de a4joomla templates moet uit de template css/template.css de sub en sup verwijderd worden. Deze staan bovenaan in het script.
Ik doe er nog even een printje van.
@Ad, Ik heb het eerst op de goldenreed uitgeprobeerd en daarna op de contrast template van mijn website.
Ik, we, zijn eruit en dat is prettig, want een artikel met een goede bronvermelding is belangrijk
Rob
Ik doe er nog even een printje van.
@Ad, Ik heb het eerst op de goldenreed uitgeprobeerd en daarna op de contrast template van mijn website.
Ik, we, zijn eruit en dat is prettig, want een artikel met een goede bronvermelding is belangrijk
Rob
Discussie gesloten.