Frontend bewerken niet via pagina

• Robert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert
Lees meer
16 jun 2015 18:29 #7011 door Robert
Frontend bewerken niet via pagina werd gestart door Robert
Gebruikers mogen de pagina's van een website via de frontend beheren. Maar niet door op de pagina zelf op "Bewerken" te klikken. Ze moeten eerst naar een speciale overzichtspagina gaan en vanaf daar de gewenste pagina bewerken (o.a. vanwege Form2Content).
Is het mogelijk om de Bewerk-knop bij een pagina uit te schakelen, maar wel zo dat beheerders de pagina nog mogen bewerken?

Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
16 jun 2015 18:29 #7012 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Frontend bewerken niet via pagina
Jazeker, het is geen waterdichte oplossing, maar deze oplossing gebruiken we bij een Joomla multisite met 55 subsites waarbij gebruikers met Form2Content artikelen beheren:

We voegen aan de pagina een class toe (op menu niveau dus), en met css verbergen we dan de edit-icon.

Heel simpel, wel te omzeilen, maar tot zover nog niet gebeurd, dus heb nog niet gekeken hoe het verder dicht te timmeren.
Discussie gesloten.
  • Robert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert
Lees meer
16 jun 2015 18:29 #7013 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Frontend bewerken niet via pagina
Zo heb ik het ook "opgelost" jEmiel. Inderdaad niet de mooiste en waterdichte oplossing.

Wat me net te binnen schiet, maar wat ik nog moet kijken of het mogelijk is, is via een template override.

Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
16 jun 2015 18:29 #7014 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Frontend bewerken niet via pagina
Dat kan zeker op het moment dat geen enkele pagina via de normale manier front-end te bewerken hoeft te zijn. Het gaat alleen niet op wanneer sommige pagina's buiten Form2Content omgaan.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena