Beslissen wat je te zien krijgt bij delen.

• Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
06 mei 2015 13:53 #7505 door Gast
Hallo mede Joomlagebruikers,

Weet iemand het antwoord op de volgende vraag:
Een klant van mij is heel blij met zijn website echter.... hij wil hem graag op social media delen. Als hij dat doet krijg je als plaatje een advertentie die aan de zijkant van zijn site staat. Echter.... hij wil liever zijn logo (die in de header staat) laten zien als hij iets deelt. Is dat te manipuleren? Ik weet dat ik in dat geval zijn logo op die plaats kan zetten maar dat is juist niet de bedoeling. Hoe vertel ik mijn template dat hij de header moet tonen? Het betreft: www.kooijdienstverlening.nl maar ik zou het ook fijn vinden om te weten voor andere klanten.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp. :)
Groetjes,
Mar

Bericht toegevoegd op 6 mei 2015 om 15:53
Vorige bericht was op 6 mei 2015 om 15:39

Oh nog even de volgende toevoeging. De site is vorig jaar gebouwd in Joomla 2.5.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
06 mei 2015 13:53 #7506 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Beslissen wat je te zien krijgt bij delen.
Je kan een afbeelding opgeven in de template door een og:image meta tag te plaatsen in de head.

Bijvoorbeeld:
[HTML]<meta property="og:image" content="images/facebookshare.png"/>[/HTML]
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
06 mei 2015 13:53 #7507 door Gast
Bedankt voor het reageren jEmiel. Ik heb gedaan wat je hebt gezegd maar als ik dan zijn website in mijn Facebook plak (om te delen) zie ik nog steeds het oude plaatje. Ik heb het in de template geplakt. Ik heb het er zelfs 2x ingezet omdat ik niet precies wist waar het moest. Bedankt voor het meedenken. Groetjes, Mar
[HTML]<?php
defined('_JEXEC') or die;

/**
* Template for Joomla! CMS, created with Artisteer.
* See readme.txt for more details on how to use the template.
*/

require_once dirname(__FILE__) . DIRECTORY_SEPARATOR . 'functions.php';

// Create alias for $this object reference:
$document = $this;

// Shortcut for template base url:
$templateUrl = $document->baseurl . '/templates/' . $document->template;

Artx::load("Artx_Page");

// Initialize $view:
$view = $this->artx = new ArtxPage($this);

// Decorate component with Artisteer style:
$view->componentWrapper();

JHtml::_('behavior.framework', true);

?>
<!DOCTYPE html>
<html dir="ltr" lang="<?php echo $document->language; ?>">
<head>
<meta property="og:image" content="images/facebook-share.png"/>
<jdoc:include type="head" />
<link rel="stylesheet" href="<?php echo $document->baseurl; ?>/templates/system/css/system.css" />
<link rel="stylesheet" href="<?php echo $document->baseurl; ?>/templates/system/css/general.css" />

<!-- Created by Artisteer v4.2.0.60623 -->
<!--[if lt IE 9]><script src=" html5shiv.googlecode.com/svn/trunk/html5.js "> <link rel="stylesheet" href="<?php echo $templateUrl; ?>/css/template.css" media="screen" type="text/css" />
<!--[if lte IE 7]><link rel="stylesheet" href="<?php echo $templateUrl; ?>/css/template.ie7.css" media="screen" /><![endif]-->

<link rel="shortcut icon" href="<?php echo $templateUrl; ?>/favicon.ico" type="image/x-icon" />
<script>if ('undefined' != typeof jQuery) document._artxJQueryBackup = jQuery;</script>
<script src="<?php echo $templateUrl; ?>/jquery.js"></script>
<script>jQuery.noConflict();</script>

<script src="<?php echo $templateUrl; ?>/script.js"></script>
<script src="<?php echo $templateUrl; ?>/modules.js"></script>
<?php $view->includeInlineScripts() ?>
<script>if (document._artxJQueryBackup) jQuery = document._artxJQueryBackup;</script>
<meta property="og:image" content="images/facebook-share.png"/>
</head>
<body>[/HTML]

Bericht toegevoegd op 7 mei 2015 om 15:16
Vorige bericht was op 7 mei 2015 om 15:14

BTW... ik heb natuurlijk de header met zijn logo hernoemd naar facebook-share.png en die in de map images ge-upload.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
06 mei 2015 13:53 #7508 door Gast
De volgende twee stappen zouden het moeten oplossen.

1. (mijn fout): plaats de volledige link van de afbeelding in plaats van de relatieve. Het wordt dus:
[HTML]<meta property="og:image" content=" www.kooijdienstverlening.nl/images/facebook-share.png"/ >[/HTML]

2. Nadat dit goed is moet je de url bij Facebook doorgeven, zodat die opnieuw gaat kijken welke afbeeldingen te gebruiken. Dat doe je door naar deze link te gaan , daar het domeinnaam in te voeren en vervolgens klikken op "Fetch new scrape information". Anders kan het zo een aantal dagen duren voordat Facebook dit uit zichzelf weer opnieuw gaat doen. Je krijgt dan ook direct een voorbeeld te zien, zodat je zeker weet dat het gelukt is.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
06 mei 2015 13:53 #7509 door Gast
Helemaal gelukt dit keer jEmiel. Hartstikke bedankt.

Dit ga ik zeker ook gebruiken voor andere sites. Ik weet alleen dat ik de afbeelding op een toelaatbaar formaat moet maken. Ik had de hele header bewaard als Facebook-share.png maar nu valt net het logo er naast. ik heb inmiddels de afbeelding al kleiner gemaakt dus ik denk dat over een paar dagen alles klinkt als een klok.

Top! Ik ben weer gered. ::angel::

Groetjes,
Mar

Bericht toegevoegd op 8 mei 2015 om 19:24
Vorige bericht was op 8 mei 2015 om 19:22

Beste moderators.... hij wil weer niet op opgelost springen... sorry, ik heb het geprobeerd.

Iedereen een fijn weekend.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
06 mei 2015 13:53 #7510 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Beslissen wat je te zien krijgt bij delen.
Opgelost! :cool:

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena