- Ontvangen bedankjes 0
Moduletoewijzing
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
05 mei 2015 18:47 #7537
door
Moduletoewijzing werd gestart door
Hallo mensen,
Ben een website aant maken een demoserver van joomla.
Wil op de voorpagina 3 modules zetten in footer 1 2 en 3.
Bij toewijzing staan alleen maar menus en niet de paginas die geen menu nodug hebben.
Hierdoor komt de module niet alleen op de voorpagina moor ook op alle paginas die dus geen menu hebben, is tich te gek dat ik voor elke pagina een menu moet maken?
Graag raad snap het niet!
Mvg dar
Ben een website aant maken een demoserver van joomla.
Wil op de voorpagina 3 modules zetten in footer 1 2 en 3.
Bij toewijzing staan alleen maar menus en niet de paginas die geen menu nodug hebben.
Hierdoor komt de module niet alleen op de voorpagina moor ook op alle paginas die dus geen menu hebben, is tich te gek dat ik voor elke pagina een menu moet maken?
Graag raad snap het niet!
Mvg dar
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
05 mei 2015 18:47 #7538
door
Beantwoord door in topic Moduletoewijzing
Je kan bij de menu verwijzing toch ook aangeven dat ze alleen maar op de geselecteerde pagina(s) getoond mogen worden?
Discussie gesloten.
- Robert
-
- Gebruiker
-
- Robert
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
05 mei 2015 18:47 #7539
door Robert
Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Beantwoord door Robert in topic Moduletoewijzing
Wat TS bedoelt is dat je een module aan een menu-item kunt koppelen, niet aan een artikel. Dat is inderdaad niet mogelijk, maar je kunt het op twee manieren oplossen:
1. maak een nieuwe menugroep aan, bijv. "overig". Hierin maak je nieuwe menu-items aan die je koppelt aan de artikelen die niet in het menu getoond hoeven te worden. Vervolgens kun je de module aan de gewenste pagina's koppelen.
2. Modules Anywhere. Dit is een plugin waarmee je een module op elke gewenste plek in een artikel kunt tonen. Je hoeft dus niet eerst menu-items te maken.
1. maak een nieuwe menugroep aan, bijv. "overig". Hierin maak je nieuwe menu-items aan die je koppelt aan de artikelen die niet in het menu getoond hoeven te worden. Vervolgens kun je de module aan de gewenste pagina's koppelen.
2. Modules Anywhere. Dit is een plugin waarmee je een module op elke gewenste plek in een artikel kunt tonen. Je hoeft dus niet eerst menu-items te maken.
Mede-organisator JoomlaDagen
Webontwikkelaar bij Yolknet
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
05 mei 2015 18:47 #7540
door
Hi Dariuszx,
Ik vul Yolknet even aan. Als je zijn methode 1 volgt (die het meest efficiënt lijkt, omdat je dan in bulk een bepaalde module kunt toewijzen aan een (sub)groepje pagina's) is het handig om een andere plugin te gebruiken van NoNumber, namelijk Add to Menu. Je maakt het artikel aan, en zodra je het hebt opgeslagen, krijg je in de toolbar (waar o.m. Opslaan-button in staat er een button bij, ik weet even niet de exacte titel, maar het is een button Add to Menu. Je krijgt dan een popup om het artikel in je Menu Overig op te nemen, zonder dat je Artikelbeheer verlaat. Je hoeft niet hen en weer te hoppen van Artikelbeheer naar Menubeheer visa versa.
Overigens wordt een menu die niet via een menu-module wordt ontsloten aan de voorkant een Verborgen Menu genoemd, of Hidden Menu. Hierop kun je op googlen voor meer info.
Groet,
Lianne
Ik vul Yolknet even aan. Als je zijn methode 1 volgt (die het meest efficiënt lijkt, omdat je dan in bulk een bepaalde module kunt toewijzen aan een (sub)groepje pagina's) is het handig om een andere plugin te gebruiken van NoNumber, namelijk Add to Menu. Je maakt het artikel aan, en zodra je het hebt opgeslagen, krijg je in de toolbar (waar o.m. Opslaan-button in staat er een button bij, ik weet even niet de exacte titel, maar het is een button Add to Menu. Je krijgt dan een popup om het artikel in je Menu Overig op te nemen, zonder dat je Artikelbeheer verlaat. Je hoeft niet hen en weer te hoppen van Artikelbeheer naar Menubeheer visa versa.
Overigens wordt een menu die niet via een menu-module wordt ontsloten aan de voorkant een Verborgen Menu genoemd, of Hidden Menu. Hierop kun je op googlen voor meer info.
Groet,
Lianne
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
05 mei 2015 18:47 #7541
door
Ok, late reactie van mijn zijde.
Iedereen bedankt voor het meedenken, ga die nonumber plugin vandaag proberen eens kijken hoe dat gaat.
Albast mijn dank, mvg dar
Iedereen bedankt voor het meedenken, ga die nonumber plugin vandaag proberen eens kijken hoe dat gaat.
Albast mijn dank, mvg dar
Discussie gesloten.