No configuration file found and no installation code available. Exiting...

• Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
11 okt 2016 06:04 #818 door Gast
Beste,

Ik beheer en onderhoud de website van de reddingsbrigade Boxtel waar ik zelf ook bij zit. Voor mij is dit de eerste site waarin ik met Joomla werk, ik ben beter bekend met puur html en php. Degene die de site gebouwd heeft is onbereikbaar dus vandaar dat ik het via deze weg probeer.

Ik heb al een vraag ( forum.joomlacommunity.eu/showthread.php?t=25980 ) staan over het niet werkende menu op de pagina, maar dit probleem moet eerst even opgelost worden, want nu kan ik helemaal niks:

Ik was gisteravond bezig op de site en merkte dat bepaalde pagina's alleen werkte met reddingsbrigadeboxtel.nl /index.php/bekijk-het-smoelenboek dus ik wilde URL's herschrijven opnieuw uit en aan zetten. Op het moment dat ik deze uitzette kreeg ik de error melding "No configuration file found and no installation code available. Exiting..." op iedere pagina van de website, waaronder ook de administratorpagina.

Ik heb al veel forums afgezocht en daaruit geconcludeerd dat het probleem ligt bij configuration.php, .htaccess en htaccess.txt. Dus ik heb geprobeerd het .htaccess bestand aan te passen (via filezilla,ftp), dat is volgens mij wel gelukt, krijg nog steeds dezelfde error.

Ik heb een backup van configuration.php, maar wanneer ik die upload naar de website wordt deze meteen overgeschreven door een leeg bestand, met nog steeds dezelfde error. Ik heb ook al geprobeerd om de rechten van het bestand aan te passen naar 777 in de filemanager, maar dit mocht ook niet helpen.

Wat nu?

Website: www.reddingsbrigadeboxtel.nl
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
11 okt 2016 06:04 #819 door Gast
heb je een akeeba backup? Zoja dan die mbv kickstart installeren.
Het moet aan het configuration.php bestand liggen. Hoe het kan gebeuren dat je elke keer een leeg bestand krijgt snap ik niet. Heb je wel de goede rechten?
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Administrator
  • Administrator
  • www.reisverslagen.netVertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms.Vertaler van document
Lees meer
11 okt 2016 06:04 #820 door Martijn Maandag
Heb je wel de rechten om het bestand te overschrijven?
Misschien toegewezen aan andere user?
Moet je misschien toch voor bij je hoster zijn.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
11 okt 2016 06:04 #821 door Leen
als ik naar het administrator deel van website gaat zie ik een map installation
www.reddingsbrigadeboxtel.nl/installation/index.php
volgens mij is dat de installatie map welke altijd eerst verwijderd moet worden van Joomla?

lvda
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
11 okt 2016 06:04 #822 door Gast
Bedankt allen voor de reacties, ik heb alle gebruikers gemaild om hun mailbox te legen en voorstel is naar de penningmeester gegaan om ruimte bij te kopen. Zodra er meer ruimte is ga ik proberen configuration.php opnieuw te uploaden, ik zal laten weten hoe dit afloopt.

MartijnM;131712 schreef : Heb je wel de rechten om het bestand te overschrijven?
Misschien toegewezen aan andere user?
Moet je misschien toch voor bij je hoster zijn.

Wanneer ruimte maken geen optie is ga ik contact opnemen met flexwebhosting om te kijken of ik de juiste rechten heb.

Bericht toegevoegd op 11 oktober 2016 om 11:52
Vorige bericht was op 11 oktober 2016 om 11:48

Leen2911;131716 schreef : als ik naar het administrator deel van website gaat zie ik een map installation
www.reddingsbrigadeboxtel.nl/installation/index.php
volgens mij is dat de installatie map welke altijd eerst verwijderd moet worden van Joomla?

Deze is al verwijderd
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
11 okt 2016 06:04 #823 door Leen
mm vreemd want als ik dit in geeft

www.reddingsbrigadeboxtel.nl/administrator/

dan wordt ik gelijk juist door gestuurd naar die map

lvda
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
11 okt 2016 06:04 #824 door Hans van der Meer
Met een configuration.php met inhoud "test" gaat het natuurlijk sowieso niet lukken. ;)

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena