Welke Browser CSS editor gebruik jij? *

• Nico
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla!
Lees meer
25 mrt 2015 16:56 #8156 door Nico
Tot nu toe gebruikte ik (op een Windows 7 PC) standaard Firefox als browser met Firebug als tool om CSS van een online site te bekijken en direct aan te passen. Heel handig. Af en toe crashte Firebug en gaf bijv. niet meer aan in welk bestand en op welke regel de CSS code stond.
Echter, de laatste 2 weken is Firefox traag en kost het teveel tijd om er mee te werken.
Chrome daarentegen werkt lekker vlot. Dus wil ik overstappen. Echter Firebug (lite) voor Chrome werkt niet.
Ik ben daarom benieuwd wat anderen gebruiken als tool om de CSS te bekijken en (tijdelijk) aan te passen, zodat je live op een site kan zien wat het effect is.
Welke tool raad je mij aan?
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
25 mrt 2015 16:56 #8157 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Welke Browser CSS editor gebruik jij? *
heb je al eens naar de (ingebouwde) Google Chrome hulprogramma's voor de ontwikkelaars gekeken?
Die bieden in grote lijnen toch dezelfde mogelijkheden als Firebug?
Ad

PS ik zou firebug geen CSS editor willen noemen
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
25 mrt 2015 16:56 #8158 door Gast
Notepad++ + firebug en chrome element inspecteer ding...
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Lees meer
25 mrt 2015 16:56 #8159 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Welke Browser CSS editor gebruik jij? *
Een aanvulling die wellicht niet helemaal aansluit bij de inhoud van dit topic (maar wel op de titel van dit topic).

Als css-editor gebruik ik meestal TextWrangler. Werkt heerlijk, met automatisch verschillende codekleuren. Voor simpele handelingen is TextEditor (‘Notepad’ van Apple) wel handig.

Maar - en nu de tip - taalbestanden openen vaak automatisch toch in TextEditor. Wijzigingen komen dan soms niet goed door, vooral ‘ en “ doen moeilijk. Met TekstWrangler gaat dit wel goed.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
25 mrt 2015 16:56 #8160 door Gast
Maar het wordt laatste tijd op website gebied een beetje Apple vs Microsoft qua software. Ook veel uitleg video's op de grotere videozoekwebsite van de grootste zoekgigant komt laatste tijd veel voorbij op Apple gebied. Terwijl ik zelf werk met Windows. Niet handig om een soort lijstje eerst te zetten van welke besturingssysteem welke betere tekstverwerkers heeft, met codehighlighting?
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
25 mrt 2015 16:56 #8161 door Gast
Oh apart, dat er gepraat word over een CSS editort en als ik dan een voorstel erover doen is het niet relevant. Vind het behoorlijk relevant wie welke editor gebruikt in welke platform als het om een CSS editor gaat.

Want ik kan niet werken met jullie:

www.barebones.com/products/textwrangler/
www.barebones.com/store/

Ook toppic starter had het volgens mij over Windows 7?

Lijkt mij dus behoorlijk relevant.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
25 mrt 2015 16:56 #8162 door Gast
Daarom :P Maar wil toppicstarter het dan nu hebben over CSS editors of browser plugin's. Maakt mij nog steeds niet minder benieuwd naar de tools die men gebruikt en welk platform :P
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
25 mrt 2015 16:56 #8163 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Welke Browser CSS editor gebruik jij? *
Topictitel iets verduidelijkt. :)

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena