- Ontvangen bedankjes 0
PHP versie
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Ik heb laatst een update gedaan van Akeeba en krijg nu deze melding:
You are using an obsolete PHP version Your site is running on PHP 5.3.28-1~dotdeb.0 which has stopped receiving security updates since donderdag 14 augustus 2014. Using this on a live site is dangerous: unpatched security issues can get your site hacked. Moreover, we will only support obsolete versions of PHP for nine months since their end-of-life date. Therefore we will discontinue support for your PHP version on donderdag 14 mei 2015. We strongly advise you to ask your host to upgrade your site to PHP 5.5 or later.
Misschien krijgen meer mensen deze melding?
- Gast
-
- Gebruiker
-
- Ontvangen bedankjes 0
When do we stop supporting a PHP version family?
We stop providing support for a PHP version family (e.g. PHP 5.3) 9 to 12 months since it is announced to become end of life. In the official list of End Of Life PHP versions you can see when each PHP version family ("branch") became End Of Life (EOL). You should also consult the list of active PHP version families which tells you when active families will become EOL.
According to this information our plan for discontinuing support for different PHP versions which are still supported at the time of this writing (April 2015) is as follows:
Please keep in mind that this plan is irrespective to what is the minimum PHP version supported by the underlying CMS (Joomla! or WordPress) where applicable. For example, Joomla! 3 runs on PHP 5.3.10 or later but our components published after mid-August 2015 will REQUIRE PHP 5.4.2 or later. As you'll read below you should have already upgraded to a much newer PHP version already for many reasons.
- PHP 5.3 between May 14th, 2015 and August 14th, 2015.
- PHP 5.4 between June 14th, 2016 and September 14th, 2016.
- PHP 5.5 between March 20th, 2017 and June 20th, 2017.
- PHP 5.6 between May 28th, 2018 and August 28th, 2018.
- Gast
-
- Gebruiker
-
- Ontvangen bedankjes 0
Deze mededeling heb ik vandaag ook gekregen na het updaten van mijn Akeeba.blackcru;120259 schreef : Misschien krijgen meer mensen deze melding?
- Leen
-
- Gebruiker
-
- hobbie
- Ontvangen bedankjes 0
Maar hij komt denk ik met alles van akeeba want ik heb al eerdere iemand geholpen
die deze melding had bij admintools(ging over nog oudere versie php) en bij hem bleek dat hij dus op dat moment tegen vreemde problemen liep bij update van zijn website's
pas toen hij zijn hoster php versie had verhoogt kon en kreeg hij de nodige update en kon zijn site weer geheel bijwerken.
Dus ik hou zelf de datum die akeeba geeft in de gaten zodat als ik na die datum problemen krijg ik weet waar ik het eventueel zou kunnen zoeken.
En tot die tijd maak ik ook maar regelmatig back-up met het gereedschap van mijn hoster die in directadmin aanwezig is.
lvda