- Ontvangen bedankjes 0
Problemen met installatie joomla 3
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
14 mrt 2015 21:06 #8577
door
Problemen met installatie joomla 3 werd gestart door
Hallo,
ik heb mijn webruimte bij webreus. Ik had een site in joomla 1.52. Ik wil nu graag mijn site vernieuwen in een allerlaatste versie van Joomla maar krijg deze niet geinstalleerd. Eerst geprobeerd via Webreus zelf maar krijg een foutmelding. Daarna de Joomla versie via Filezilla proberen te uploaden maar krijg de foutmelding : Your host needs to use PHP 5.3.10 or higher to run this version of Joomla!
Wie weet wat dit probleem kan zijn. Ik heb al een mailtje naar Webreus helpdesk gestuurd maar nog geen antwoord gekregen.
Bedankt
ik heb mijn webruimte bij webreus. Ik had een site in joomla 1.52. Ik wil nu graag mijn site vernieuwen in een allerlaatste versie van Joomla maar krijg deze niet geinstalleerd. Eerst geprobeerd via Webreus zelf maar krijg een foutmelding. Daarna de Joomla versie via Filezilla proberen te uploaden maar krijg de foutmelding : Your host needs to use PHP 5.3.10 or higher to run this version of Joomla!
Wie weet wat dit probleem kan zijn. Ik heb al een mailtje naar Webreus helpdesk gestuurd maar nog geen antwoord gekregen.
Bedankt
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
14 mrt 2015 21:06 #8578
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Problemen met installatie joomla 3
Voor Joomla! 3 moet je minimaal PHP 5.3.10 op de server hebben draaien. Het ziet er naar uit dat webreus een lagere versie gebruikt dan deze. Ik denk dat als je webreus vraagt om PHP 5.4 voor jou dat ze dit voor je kunnen regelen.
Vereisten voor Joomla 3: www.joomla.org/technical-requirements.html
PHP 5.3.10 is overigens al End Of Life, ik zou dus minimaal naar 5.4 gaan.
Vereisten voor Joomla 3: www.joomla.org/technical-requirements.html
PHP 5.3.10 is overigens al End Of Life, ik zou dus minimaal naar 5.4 gaan.
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 mrt 2015 21:06 #8579
door
Beantwoord door in topic Problemen met installatie joomla 3
Hoi hvdmeer,
kan ik dat ergens zien onder welke versie mijn site draait?
kan ik dat ergens zien onder welke versie mijn site draait?
Discussie gesloten.
- Robert
-
- Gebruiker
-
- Robert
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
14 mrt 2015 21:06 #8580
door Robert
Webontwikkelaar bij Yolknet
Beantwoord door Robert in topic Problemen met installatie joomla 3
Toevallig heeft maandag een klant hetzelfde probleem gemeld bij ons. Webreus heeft ze overgezet naar een server met hogere Php-versie. Maar nu werken een paar dingen niet, omdat er absolute links worden gebruikt (dus met http:// ervoor).
Volgens mij kun je na het verhuizen met een druk op de knop de domeinnaam aanpassen zodat die verwijst naar de nieuwe site.
Volgens mij kun je na het verhuizen met een druk op de knop de domeinnaam aanpassen zodat die verwijst naar de nieuwe site.
Webontwikkelaar bij Yolknet
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
14 mrt 2015 21:06 #8581
door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Problemen met installatie joomla 3
Je kan in de administratorgedeelte van de website ook gewoon deze informatie zien. Ga naar Systeem en dan naar Systeeminformatie. Op deze pagina zie je o.a. de PHP- en databaseversie.
Discussie gesloten.