- Ontvangen bedankjes 0
Aanpassen email adres voor registratie gebruiker?
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
12 feb 2015 15:24 #9263
door Gast
Aanpassen email adres voor registratie gebruiker? werd gestart door Gast
Hallo,
Op mijn Joomla website staat een link "Registreren" waarbij ik ingesteld heb dat "Admin" moet goedkeuren vooraleer de aangevraagde account actief wordt. Nu vind ik nergens een instelling waarbij ik het email adres voor dit "admin" gedeelte staat. En de emails voor vraag van activatie van nieuwe gebruikers gaat naar een verkeerd email adres, ik zou dat dus willen veranderen... Enig idee waar ik dat email adres kan aanpassen?
Alvast bedankt en mvg,
Anne
Op mijn Joomla website staat een link "Registreren" waarbij ik ingesteld heb dat "Admin" moet goedkeuren vooraleer de aangevraagde account actief wordt. Nu vind ik nergens een instelling waarbij ik het email adres voor dit "admin" gedeelte staat. En de emails voor vraag van activatie van nieuwe gebruikers gaat naar een verkeerd email adres, ik zou dat dus willen veranderen... Enig idee waar ik dat email adres kan aanpassen?
Alvast bedankt en mvg,
Anne
Discussie gesloten.
- goslingcools
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
12 feb 2015 15:24 #9264
door goslingcools
Beantwoord door goslingcools in topic Aanpassen email adres voor registratie gebruiker?
Hier wordt als admin emailadres bedoeld, het algemene emailadres van de website zelf. Dat vind je onder Algemene instellingen -> Server
Discussie gesloten.
- goslingcools
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
12 feb 2015 15:24 #9265
door goslingcools
Beantwoord door goslingcools in topic Aanpassen email adres voor registratie gebruiker?
hm.. ik gebruik het zelf nooit op die manier. Misschien dat hij de eerste super user gebruikt als admin?
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
12 feb 2015 15:24 #9266
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Aanpassen email adres voor registratie gebruiker?
Klopt! Het was inderdaad het email adres van de eerste Super User - heb dat nu aangepast.
Discussie gesloten.
- goslingcools
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
12 feb 2015 15:24 #9267
door goslingcools
aha, dit staat in de tooltip:
Accountactivatie voor nieuwe gebruikers. Indien geen is ingesteld is de gebruiker direct geregistreerd. Indien zelf is ingesteld krijgt de gebruiker een link per e-mail toegestuurd om de account te activeren voordat ingelogd kan worden. Indien admin is ingesteld krijgt de gebruiker een link per e-mail toegestuurd om het e-mailadres te verifiëren, daarna worden alle gebruikers, waarvoor het ontvangen van systeem e-mails is ingesteld op ja en die rechten hebben om een gebruiker aan te maken, bericht om de gebruikersaccount te activeren.
Bericht toegevoegd op 12 februari 2015 om 17:14
Vorige bericht was op 12 februari 2015 om 17:13
Vandaar dat het nu (toevallig) werkt op de eerste super user.
Accountactivatie voor nieuwe gebruikers. Indien geen is ingesteld is de gebruiker direct geregistreerd. Indien zelf is ingesteld krijgt de gebruiker een link per e-mail toegestuurd om de account te activeren voordat ingelogd kan worden. Indien admin is ingesteld krijgt de gebruiker een link per e-mail toegestuurd om het e-mailadres te verifiëren, daarna worden alle gebruikers, waarvoor het ontvangen van systeem e-mails is ingesteld op ja en die rechten hebben om een gebruiker aan te maken, bericht om de gebruikersaccount te activeren.
Bericht toegevoegd op 12 februari 2015 om 17:14
Vorige bericht was op 12 februari 2015 om 17:13
Vandaar dat het nu (toevallig) werkt op de eerste super user.
Discussie gesloten.
- Gast
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
12 feb 2015 15:24 #9268
door Gast
Beantwoord door Gast in topic Aanpassen email adres voor registratie gebruiker?
Het bericht gaat naar de gebruikers waarvoor aangegeven is dat deze de systeemberichten zal ontvangen. In Joomla core betreft dat alleen de registratie berichten. Kennelijk is dit bij de verkeerde gebruiker aangegeven. Op basis van het foute email adres zou je de gebruiker moeten kunnen achterhalen. Zet daar Ontvang Systeembericht uit en zet het aan bij de gebruiker die deze werkzaamheden gaat doen.
Discussie gesloten.