Joomla 3.3.6 short time support?

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
16 jan 2015 12:24 #9736 door
Naar aanleiding van het end of life van Joomla 2.5.28 heb ik nu alle websites die ik beheer omgezet naar Joomla 3.3.6.
Echter ik heb altijd begrepen dat 3.3.6 een short time support versie was en dat de versies zoals Joomla 2.5 en straks 3.5 lange termijn ondersteuning bieden.
Nu is 2.5.28 end of life, betekent dit dan dat we bij 3.3.6 nu elke keer moeten updaten omdat die worden geupgrade naar straks 3.5? Ik zag namelijk dat Joomla 3.4 er ook al weer aan staat te komen.
Misschien dat iemand hier een beetje duidelijkheid over kan geven hoe dit zit want je moet toch elke keer testen of alle upgrades goed gegaan zijn.

Ik vind het trouwens een beetje vreemd dat er nog geen lange termijn ondersteuning in Joomla 3 is want normaal gesproken stop je pas met ondersteuning van een oudere versie als het alternatief klaar is.

Bert
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
16 jan 2015 12:24 #9737 door
Beantwoord door in topic Joomla 3.3.6 short time support?
Twee seconden googlen heeft me dit opgeleverd: docs.joomla.org/Joomla_CMS_Development_Roadmap .

Citaat uit het artikel: Estimated EOS (End of Support) for the Joomla 3 major series, 3rd quarter of 2018, dus je kan nog even vooruit. Alles dat niet compatibel is met 3.X zal worden opgenomen in 4.X, maar zoals de zaken er nu voor staan, zal die niet voor Q4 2016 uitkomen.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
16 jan 2015 12:24 #9738 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Joomla 3.3.6 short time support?
Hoi Bert, de Joomla 3.x serie wordt tot minstens september 2016 ondersteund. Ik denk dat je wat nieuws gemist hebt, zover ik weet zijn er geen STS en LTS meer namelijk. Lees de onderstaande links maar even door:
developer.joomla.org/development-status.html
docs.joomla.org/Release_and_support_cycle

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena