Hoe pagina fade out en nieuwe pagina fade in?

  • Robert
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Robert is Joomla!-ontwikkelaar bij Yolknet, een bedrijf dat klanten ontzorgt met een breed aanbod aa
Meer
04 jan 2015 14:27 #9936 door Robert
Ik heb een vraag over een jQuery-probleem. Als een bezoeker van een pagina op een link klikt is er een fade out:
Code:
$("a.link").click(function(event){ event.preventDefault(); linkLocation = this.href; $("body").fadeOut(1000, nieuwePagina); }); function nieuwePagina() { window.location = linkLocation; }

Vervolgens wordt de nieuwe pagina geladen met een fade in. Het idee is om de overgang naadloos te maken, maar hoe doe ik dit? De fade in en out werkt, maar er verschijnt kort een witte achtergrond bij de wisseling van de ene naar de andere pagina. Ik dacht eerst aan een Ajax-oplossing, maar dan wordt content van de andere pagina geladen op de huidige pagina. En wordt de bezoeker niet doorgestuurd naar de nieuwe pagina.
Is er een manier om de overgang naadloos te maken?


Bericht toegevoegd op 4 januari 2015 om 15:27
Vorige bericht was op 4 januari 2015 om 13:46


Wat ik in gedachten had is helaas niet mogelijk ben ik achter gekomen. Wel kwam ik een soort oplossing tegen op rosspenman.com/pushstate-jquery/
Het is kennelijk mogelijk om elementen van de browser aan te passen. Als een pagina laadt kun je de titel aanpassen, maar ook de url in de adresbalk en de Terug-knop. Waardoor het voor de gebruiker of een nieuwe pagina wordt geladen. Met AJAX kun je de nieuwe content laden.

Yolknet - all for web
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena