ACL op front-end voor 1 categorie

  • simonkloostra
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 dec 2014 20:07 #10638 door simonkloostra
ACL op front-end voor 1 categorie werd gestart door simonkloostra
Ik ben eigenlijk pas nu tegen een site aangelopen waarvor ik serieus met ACL aan de gang moet. Op zich kom ik er redelijk uit (zowel met als zonder ACL manager), maar over een dingetje breek ik mijn hoofd nog:


Ik wil een gebruikersgroep toegang geven om binnen een categorie alle acties te doen, en verder helemaal niks. Best practice is dan volgens mij om beperkt te beginnen, en alleen toegang te verlenen tot wat hij echt nodig heeft:

  • Nieuwe gebruikersgroep op basis van registered, bv testusers
  • Testusers groep toevoegen aan toegangsniveau Speciaal
  • Binnen de betreffende categorie alle rechten toewijzen aan de testusers, (Maken, Verwijderen, Bewerken, Bewerk Status, Bewerk eigen)
Alles werkt nu prima, op 1 ding na: de default staat van een door hun ingediend artikel is Ongepubliceerd, terwijl ik ze direct wil laten publiceren. De gebruiker heeft aan de front-end bij het aanmaken van een artikel ook geen toegang tot het veld Publiceren, zoals bv een Publisher wel heeft, terwijl ik wel alle rechten heb toegewezen.
Enig idee hoe ik dat toesta?




Bericht toegevoegd op 3 december 2014 om 21:07
Vorige bericht was op 3 december 2014 om 09:07


Ik ben blijkbaar niet de enige, als je de commentaren in deze tutorial bekijkt: www.ostraining.com/blog/joomla/joomla-ac...y-only-one-category/ , en ook hier lijkt het probleem beschreven:
joomlacode.org/gf/project/joomla/tracker...racker_item_id=31271

De oplossing: Zet in de globale artikel opties de rechten voor deze groep voor Berwerk Status op toegestaan (voor ALLE artikelen dus). Dit gaat in tegen de logica van ACL, maar is blijkbaar op dit moment de enige manier om dit werkend te krijgen, lijkt toch iets bug-achtigs...
Onderwerp is gesloten.
  • renem
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • MulderMedia.nl
Meer
03 dec 2014 20:07 #10639 door renem
Beantwoord door renem in topic ACL op front-end voor 1 categorie
Merkwaardig dat dit probleem al zo lang gelden bekend is gemaakt, maar er schijnbaar tot op heden geen oplossing voor is niet anders dan deze 'rare' instelling.

MulderMedia.nl Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud!
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena