Probleem na aanpassen php in Mamp-Pro

• Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Lees meer
21 jan 2017 12:23 #11451 door Wim
In Mamp heb ik lokaal ruim 40 (Joomla)sites staan. Als ik in Mamp PHP opwaardeer van 5.6.28 naar 7.1 (of 7.0), krijg ik 18 sites niet meer geopend. Gaat om zowel al wat oudere sites, als heel nieuwe - geen peil op te trekken. Soms komt er een foutmelding, soms niet.
Of ik in Mamp kies voor ‘zelfde php-versie voor alle sites’ of niet, maakt niet uit.
De cache voor speed up php staat uit, net als Xdebug.

Iemand een idee wat ik bij afzonderlijke sites kan checken (en aanpassen!) om ze wel onder php 7 te laten draaien?
Discussie gesloten.
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
21 jan 2017 16:40 #11453 door
Beantwoord door in topic Probleem na aanpassen php in Mamp-Pro
Waarschijnlijk zullen er bij die 40 een aantal zijn met extensies (modules, componenten, plugins) die niet kunnen omgaan met php 7.x
Ik vrees dat je bij elke site zult moeten nagaan welke extensies dat zijn.
Overigens vraag ik me af wat het nut is om zoveel sites lokaal op MAMP te hebben. Je hoeft ze toch niet op te waarderen naar een hogere php? Niemand anders dan jijzelf ziet ze.
hg
Ad
Discussie gesloten.
  • Wim
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Webwerk doe ik nu alleen nog maar voor vrienden.
Lees meer
21 jan 2017 17:00 #11454 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Probleem na aanpassen php in Mamp-Pro
@adje: Dat ik ze stuk voor stuk moet doorlopen, is me inmiddels ook duidelijk. Overigens lijkt het er sterk op dat degenen die niet op php 7 draaiden, allemaal nog niet J 3.6.5 hadden (sommige zelfs 345).
De diagnose lijkt dus helder, en oplossing vergt gewoon wat werk.
En ja, ruim 40 vond ik ook wat veel worden, plus nog een dozijn oude databases. Ben inmiddels flink aan het opruimen. Een verse Akeeba-backup volstaat natuurlijk ook.
Overigens heb ik diverse sites ook lokaal, omdat ik nieuwe extensies of bepaalde experimentjes natuurlijk niet op een live-site doe. Dat kan allemaal lekker lokaal, maar wel met een up to date installatie.
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
21 jan 2017 21:32 #11455 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Probleem na aanpassen php in Mamp-Pro
Joomla ondersteund vanaf versie 3.5 PHP7.x, oudere versies zullen niet gaan werken zonder handmatige aanpassingen in de Joomla! broncode.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
22 jan 2017 15:00 #11482 door
Beantwoord door in topic Probleem na aanpassen php in Mamp-Pro
Ik werk met WAMP, maar je kan niet zomaar de PHP versie wijzigen NADAT je Joomla daar geinstalleerd hebt. Er wijzigen nogal wat andere dingen dan ook. Je zult dus of op php 5 moeten blijven werken tot je klaar bent of de sites opnieuw opzetten in PHP7 of wisselen tussen php versies afhankelijk aan welke site je werkt.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena