- Ontvangen bedankjes 0
Opslaan mislukt door de volgende fout: Duplicate entry
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
23 jan 2017 22:44 #11506
door
Opslaan mislukt door de volgende fout: Duplicate entry werd gestart door
Deze topic bestaat uit twee delen, gezien dat blijkbaar niet veel tekst geschreven kan worden in een topic.
Joomla! 3.6.5
Geïnstalleerd
A. JCH Optimize (nieuwste versie)
B. Ark Editor (nieuwste versie)
C. Aimy Sitemap (nieuwste versie)
D. OSMeta (nieuwste versie)
E. OSMap (nieuwste versie)
F. DJ Mega Menu (nieuwste versie)
G. DJ Slider (nieuwste versie)
Opzet nieuwste website
Sub-domain /test/
1. Tijdens installatie van Joomla absoluut geen problemen.
2. Na installeren van plug-ins, modules en componenten waren er geen fout meldingen aanwezig. (Echter diverse functies die normaal wel werken, als men geen gebruikt maakt van JCH Optimize).
3. Artikelen aanmaken, geen problemen ook niet met link verwijzingen. (Echter tot het punt dat JCK editor ineens ermee stopte)
4. Alle test die men kon doen, gaven geen fout meldingen en of dat de website haperde.
Joomla! 3.6.5
Geïnstalleerd
A. JCH Optimize (nieuwste versie)
B. Ark Editor (nieuwste versie)
C. Aimy Sitemap (nieuwste versie)
F. DJ Mega Menu (nieuwste versie)
Opzet nieuwste website
Sub-domain /test/
2. Na installeren van plug-ins, modules en componenten waren er geen fout meldingen aanwezig. (Echter diverse functies die normaal wel werken, als men geen gebruikt maakt van JCH Optimize).
3. Artikelen aanmaken, geen problemen ook niet met link verwijzingen. (Echter tot het punt dat JCK editor ineens ermee stopte)
4. Alle test die men kon doen, gaven geen fout meldingen en of dat de website haperde.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
23 jan 2017 23:09 #11507
door
Beantwoord door in topic Opslaan mislukt door de volgende fout: Duplicate entry
Goed ik krijg voor geen mogelijkheid, de fout melding geplaatst.
Ik heb daarom dan maar het in een txt bestand toegevoegd als bijlage, kan dan niet anders. Bestand benaming Desktop.zip
Ik heb daarom dan maar het in een txt bestand toegevoegd als bijlage, kan dan niet anders. Bestand benaming Desktop.zip
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
24 jan 2017 05:44 #11509
door Hans van der Meer
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Opslaan mislukt door de volgende fout: Duplicate entry
Hoi John, het was inderdaad niet mogelijk om een txt-bestand als bijlage toe te voegen. Ik heb dit even aangepast en vanaf nu kan dit dus.
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 jan 2017 09:55 #11515
door
Dank je Hans, echter wat in de txt bestand staat kan niet geplaatst worden in een topic aanmaken.
Er staat dus iets in de tekst, wat VB niet accepteert
Er staat dus iets in de tekst, wat VB niet accepteert
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 jan 2017 10:17 #11516
door
Wel slim ook van mij, dat ik ook een foto kon plaatsen met de foutmelding daarin.
Ik zal eerst de gehele tekst plaatsen hoe alles momenteel staat en wat ik gebruik in joomla
F. DJ Mega (nieuwste versie)
Opzet nieuwste website
Sub-domain /test/
Omzetten vanuit de sub-domain naar de root procedure.
1. FTP alle bestanden vanuit de sub-domain /test/ naar de harde schijf gekopieerd.
2. FTP alle bestanden opladen naar de root van de domeinnaam, zonder enige problemen en of dat tijdens het opladen bestanden niet mee waren gekopieerd.
3. configuration.php bestand aangepast op het volgende zoals hieronder staat vermeld.
MySQL database
Daar heb ik niets aan gedaan en of veranderd, zodat vanuit de configuration.php alles netjes uitgelezen kon worden.
Dit laatste zat mij al dwars, gezien dat natuurlijk verwijzingen naar de sub-domain erin vermeld staan. (dit even in gedachten houden aangaande de fout melding)
De eerste indicatie dat er iets niet correct verliep, ik merkte op dat in een artikel het toevoegen van een andere artikel link, niet goed verliep? Ondanks dat de website link wel werkte.
Vanavond voor het eerst wilde ik een aantal fouten corrigeren in Artikelen, bij het opslaan kreeg ik dan ook de volgende foutmelding (zie hieronder)
Fout
De correctie die ik eerder dan heb gedaan in het artikel, blijkt wel degelijk te zijn opgeslagen na controle.
Ik zal eerst de gehele tekst plaatsen hoe alles momenteel staat en wat ik gebruik in joomla
F. DJ Mega (nieuwste versie)
Opzet nieuwste website
Sub-domain /test/
Omzetten vanuit de sub-domain naar de root procedure.
1. FTP alle bestanden vanuit de sub-domain /test/ naar de harde schijf gekopieerd.
2. FTP alle bestanden opladen naar de root van de domeinnaam, zonder enige problemen en of dat tijdens het opladen bestanden niet mee waren gekopieerd.
3. configuration.php bestand aangepast op het volgende zoals hieronder staat vermeld.
MySQL database
Daar heb ik niets aan gedaan en of veranderd, zodat vanuit de configuration.php alles netjes uitgelezen kon worden.
Dit laatste zat mij al dwars, gezien dat natuurlijk verwijzingen naar de sub-domain erin vermeld staan. (dit even in gedachten houden aangaande de fout melding)
De eerste indicatie dat er iets niet correct verliep, ik merkte op dat in een artikel het toevoegen van een andere artikel link, niet goed verliep? Ondanks dat de website link wel werkte.
Vanavond voor het eerst wilde ik een aantal fouten corrigeren in Artikelen, bij het opslaan kreeg ik dan ook de volgende foutmelding (zie hieronder)
Fout
De correctie die ik eerder dan heb gedaan in het artikel, blijkt wel degelijk te zijn opgeslagen na controle.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 jan 2017 13:04 #11519
door
Discussie gesloten.
24 jan 2017 13:41 #11520
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Opslaan mislukt door de volgende fout: Duplicate entry
Database misschien niet up to dat? deze even repareren via backend joomla!
Groeten Ron
Groeten Ron
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 jan 2017 14:07 #11524
door
Dank je wel Rondeb, voor je input.
Conclusie na repair, staat onderin deze topic
Overige informatie
Databaseschema versie (in #__schemas): 3.6.3-2016-08-16.
Update versie (in #__extensions): 3.6.5.
Database driver: mysql.
98 database wijzigingen controleren geslaagd.
157 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
Na repair de volgende informatie
157 database wijzigingen hebben de tabelstructuur niet aangepast en zijn overgeslagen.
PHP Version 5.6.29
Instellingen Waarde
Veilige modus Uit
Open basedir /home/admin/:/tmp:/var/tmp:/usr/local/lib/php/:/usr/local/php56/lib/php/
Toon fouten Uit
Short Open Tags Uit
Bestandsupload Aan
Magic Quotes Uit
Register Globals Uit
Uitvoer buffering Uit
Sessie save path Geen
Sessie auto start 0
XML ingeschakeld Ja
Zlib ingeschakeld Ja
Native ZIP ingeschakeld Ja
Uitgeschakelde functies Geen
Mbstring ingeschakeld Ja
Iconv beschikbaar Ja
Mcrypt ingeschakeld Ja
Maximale invoervariabelen 1000
Systeeminformatie
Instellingen Waarde
PHP gebouwd op Linux AHV-ID-2679.vps.awcloud.nl 2.6.32-642.11.1.el6.x86_64 #1 SMP Fri Nov 18 19:25:05 UTC 2016 x86_64
Database versie 5.5.31-log
Database collatie latin1_swedish_ci
Collatie van de databaseverbinding utf8mb4_general_ci
PHP versie 5.6.29
Webserver Apache/2
WebServer naar PHP interface apache2handler
Joomla! versie Joomla! 3.6.5 Stable [ Noether ] 1-December-2016 22:46 GMT
Joomla! Platform versie Joomla Platform 13.1.0 Stable [ Curiosity ] 24-Apr-2013 00:00 GMT
Gebruikersagent Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0
Conclusie na repair
Na de repair, heb ik dan alsnog een artikel iets aangepast, na deze aanpassing sloeg ik de nieuwe gegevens op. Alsnog met de zelfde foutmelding als voorheen.
Conclusie na repair, staat onderin deze topic
Overige informatie
Na repair de volgende informatie
PHP Version 5.6.29
Instellingen Waarde
Veilige modus Uit
Open basedir /home/admin/:/tmp:/var/tmp:/usr/local/lib/php/:/usr/local/php56/lib/php/
Toon fouten Uit
Short Open Tags Uit
Bestandsupload Aan
Magic Quotes Uit
Register Globals Uit
Uitvoer buffering Uit
Sessie save path Geen
Sessie auto start 0
XML ingeschakeld Ja
Zlib ingeschakeld Ja
Native ZIP ingeschakeld Ja
Uitgeschakelde functies Geen
Mbstring ingeschakeld Ja
Iconv beschikbaar Ja
Mcrypt ingeschakeld Ja
Maximale invoervariabelen 1000
Systeeminformatie
Instellingen Waarde
PHP gebouwd op Linux AHV-ID-2679.vps.awcloud.nl 2.6.32-642.11.1.el6.x86_64 #1 SMP Fri Nov 18 19:25:05 UTC 2016 x86_64
Database versie 5.5.31-log
Database collatie latin1_swedish_ci
Collatie van de databaseverbinding utf8mb4_general_ci
PHP versie 5.6.29
Webserver Apache/2
WebServer naar PHP interface apache2handler
Joomla! versie Joomla! 3.6.5 Stable [ Noether ] 1-December-2016 22:46 GMT
Joomla! Platform versie Joomla Platform 13.1.0 Stable [ Curiosity ] 24-Apr-2013 00:00 GMT
Gebruikersagent Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0
Conclusie na repair
Na de repair, heb ik dan alsnog een artikel iets aangepast, na deze aanpassing sloeg ik de nieuwe gegevens op. Alsnog met de zelfde foutmelding als voorheen.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 jan 2017 22:45 #11537
door
Aanvullende informatie.
Dat wanneer men de fout melding krijgt bij het opslaan van artikelen, zoals dat te zien is op de foto kan men dat op de volgende manier oplossen.
Componenten > Slim zoeken
Verwijder alles wat toen geïndexeerd was, voer opnieuw een indexering uit. Verstoor dat proces niet, wacht rustig af tot het einde van de indexering.
Controleren of alles weer werkt zoals het voorheen ook heeft gewerkt, ga naar een artikel en open die. Na het openen behoefd men geen correctie of aanvulling toe te voegen in het artikel, maar sla je werk weer op. Er mogen na het opslaan geen fout meldingen meer te voorschijn komen.
Dat wanneer men de fout melding krijgt bij het opslaan van artikelen, zoals dat te zien is op de foto kan men dat op de volgende manier oplossen.
Componenten > Slim zoeken
Verwijder alles wat toen geïndexeerd was, voer opnieuw een indexering uit. Verstoor dat proces niet, wacht rustig af tot het einde van de indexering.
Controleren of alles weer werkt zoals het voorheen ook heeft gewerkt, ga naar een artikel en open die. Na het openen behoefd men geen correctie of aanvulling toe te voegen in het artikel, maar sla je werk weer op. Er mogen na het opslaan geen fout meldingen meer te voorschijn komen.
Discussie gesloten.