Probleem : You are not authorised to view this resource. als de website wordt geopend...

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
01 mrt 2017 10:33 #11947 door
Hallo allemaal,

Ben nieuw hier op dit forum en best wel onbekend nog met Joomla...werk in versie 2.5 en na twee dagen puzzelen in deze websitebouwmodule, krijg ik nu deze foutmelding als ik de pagina wil bekijken als normale bezoeker:
You are not authorised to view this resource.

Wat is hiervoor de oplossing? Je krijgt de pagina wel te zien, en zelfs een advertentie link die op de hoofdpagina staat werkt, maar verder staat er niets meer op wat er wel op hoort te staan. De site werkte tot de problemen ontstonden wel goed nl.
Alvast bedankt voor het meedenken... g
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
01 mrt 2017 10:38 #11949 door Hans van der Meer
Hoi Eppo en welkom op dit forum.
Heb je de website net gemaakt in Joomla 2.5 of bestaat die al eventjes? Dit vraag ik omdat 2.5 al aardig oud is en ook niet meer ondersteund wordt met veiligheidsupdates. Dat alvast ter info.

Kan het zijn dat je artikelen de status Geregistreerd hebben in plaats van Publiek? Dan moet je namelijk eerst inloggen om ze te kunnen zien.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
01 mrt 2017 10:42 #11950 door
Hallo Hans,
Dank voor je snelle reactie. Idd is de 2.5 toe aan de upgrade, maar als leek is dat nogal een heel gedoe las ik al.. Dat moet wel tzt maar eerst even dit oplossen. Ik ga even op onderzoek uit en kijken of jouw tip wat oplevert. Ik laat het je zsm weten... grt Eric
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
01 mrt 2017 10:48 #11951 door
Hallo Hans,

Alle artikelen staan netjes op public. Dus dat is het helaas niet.
Overigens de site werkt al meer dan een jaar prima, alleen na het proberen up te loaden van een html verificatie bestand van google voor SEO dmv Filezilla is het probleem ontstaan. Heb mogelijk wel aantal keren Joomla niet afgesloten. Weet niet of dat wat uitmaakt?
Overigens dat html verficiatie bestand staan nu wel in de website maar de verificatie check van Google vind het niet. Geen idee ook in welke map dat html bestand moet staan en of je het dan moet openen oid...

Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
01 mrt 2017 11:00 #11952 door Hans van der Meer
Het uploaden van het HTML-bestand kan de oorzaak niet zijn, deze doet namelijk niks met Joomla!
Heb je een URL waar we mee kunnen kijken?

ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
01 mrt 2017 11:06 #11953 door Rondeb
Hallo,

heb je ook naar de categorie gekeken waar het artikel in zit? heeft deze wel public rechten?

Groeten Ron :D
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
01 mrt 2017 13:37 #11955 door
Hallo Ron,
Bedankt voor het meedenken en je reactie De categorien staan allemaal op public. ik heb daar ook niets in aangepast oid. Dus dat zou de oorzaak ook niet kunnen zijn zou je dan denken. de site werkte de dag ervoor nog prima.
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
01 mrt 2017 13:40 #11956 door
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
01 mrt 2017 13:49 #11957 door Hans van der Meer
Staat je menu item Home wel op Publiek?
Verder, zou je "Aanvaard als antwoord" alleen bij de post willen gebruiken die het antwoord is voor je probleem? Ik heb deze 2x bij mijn bericht verwijderd die niet de oplossing van je probleem was. Maar we werken er aan! :)

Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
01 mrt 2017 17:09 #11961 door
Hallo Hans,

Ik heb in de menu's gekeken en alles wat ik kan vinden staat op public. Heb daar ook niets in aangepast voorafgaand aan de storing.
Wat ik wel heb gedaan in de PHP Version 7.0.15 gedownload in de 2.5 Joomla versie. Heeft dat misschien gevolgen gehad??
Ook kan ik als administrator niet meer in alle menu's wijzigingen aanbrengen. Er is een tweede persoon als superuser die de website heeft gemaakt actief. Die kan overigens ook niet meer overal in. Misschien is migratie naar 3.XX wel een idee maar dat is nogal een werk zo te lezen...met alle risico's die dat weer met zich meebrengt...
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena