Lijst met artikelen verdwenen

• Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Lees meer
24 mrt 2017 12:30 #12214 door Kaja van Grieken
Lijst met artikelen verdwenen werd gestart door Kaja van Grieken
Na bijna drie weken stoeien met Joomla (ik beschouw het onderhand maar als een speurspel als Myst, dat ik jaren geleden op de computer speelde) denk ik af en toe dat ik er iets van snap en nog veel te vaak dat ik er helemaal niets van snap.
Zojuist was ik op zoek naar de categorie 'uncategorized' die ik heel in het begin kennelijk al kwijtspeelde door hem een andere naam te geven in plaats van een nieuwe categorie aan te maken.

Ik zag tips als 'via 'status' naar de prullenmand gaan en daar de categorie uit vissen'. Dat werkte niet, want de prullenmand bleek geen categorie 'uncategorized' te bevatten. Bij teruggaan naar mijn lijst met artikelen bleek die verdwenen of deels verdwenen. (zie schermfoto).

Mijn vraag is nu: hoe krijg ik de lijst met artikelen weer te zien? Pikant detail: toen ik zojuist even pauze hield en daarna opnieuw inlogde was mijn lijst met artikelen weer zichtbaar, maar na het bewerken en toevoegen aan een menu van een artikel kreeg ik de lijst niet meer terug. Het zal wel weer iets heel simpels zijn...
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
24 mrt 2017 12:36 #12215 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Lijst met artikelen verdwenen
Er is nu een overzicht van artikelen in de categorie "Achtergronden" zichtbaar, daar heb je blijkbaar maar één artikel in staan. Als je op Achtergronden klikt en dan voor "Selecteer categorie" kiest zie je alles weer. Of je klikt op de knop Wissen.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Lees meer
24 mrt 2017 12:43 #12216 door Kaja van Grieken
Beantwoord door Kaja van Grieken in topic Lijst met artikelen verdwenen
Aha: ik heb de knop 'wissen' gebruikt, waarna ik de hele lijst weer te zien kreeg. Dat is dus opgelost.

Blijft het probleem dat ik niet voldoende inzicht heb in de hiërarchie van diverse knoppen en de structuur van Joomla. Bestaat er ergens een schema waarin dat aanschouwelijk is gemaakt?
Discussie gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Lees meer
24 mrt 2017 12:56 #12217 door Kaja van Grieken
Dank voor dit antwoord. Ik had de knop wissen inmiddels gevonden. Zag je ook mijn vervolgvraag?
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
24 mrt 2017 14:07 #12218 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Lijst met artikelen verdwenen
Tja, je hebt de officiele documentatie op docs.joomla.org of de Aan de slag op onze website.

Elk nieuw systeem is weer leren, dat kost even tijd. Ik werk nu ook inmiddels al 10 jaar met Joomla, dus vele zaken heb ik al een keertje gedaan. Gelukkig kan je je vragen altijd op dit forum stellen.

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Lees meer
24 mrt 2017 14:50 #12220 door Kaja van Grieken
Dank voor deze hulp in ieder geval weer!
Discussie gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Lees meer
25 mrt 2017 09:17 #12222 door Kaja van Grieken
Via docs.joomla.org kwam ik bij een woordenlijst terecht, die heel behulpzaam is. Die had ik nog niet gevonden. Hartelijk dank voor deze tip!
Discussie gesloten.
  • Kaja van Grieken
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • xxx
Lees meer
25 mrt 2017 09:21 #12223 door Kaja van Grieken
En nu vergeet ik nog een vervolgvraag te stellen: de categorie 'uncategorized' ben ik dus kwijt. Ik denk niet dat het zin heeft zelf een categorie 'uncategorized' aan te maken (al heb ik dat inmiddels wel gedaan, maar ik vermoed daar daar de benodigde links aan ontbreken). Kan ik ergens een nieuwe categorie 'uncategorized' vandaan halen?
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena