lettertype, lettergrootte

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
08 mei 2017 19:36 #12753 door
lettertype, lettergrootte werd gestart door
weet iemand waar je de lettergrootte kunt aanpassen. Ik vind de letter van mijn artikelen op www.lisb.nl erg klein en zou het graag iets groter willen. Waar kun je dit aanpassen zodat het meteen overal wordt aangepast in alle artikelen op de hele site.
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Lees meer
09 mei 2017 05:11 #12761 door Fred
Beantwoord door Fred in topic lettertype, lettergrootte
@Frank,

Dit is eenvoudig via de CSS te doen. Je kan in de custom.css (als deze nog niet bestaat dan deze even aanmaken, google even hiervoor hoe dit te doen), de volgende css code plaatsten. Hoe hoger het percentage van de font-size hoe groter de letters. Dus de letters kan je hiermee naar wens groter/kleiner maken.

Code:
body { font-family: Arial,Helvetica,sans-serif; font-size: 92%; }

groet

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Lees meer
09 mei 2017 05:32 #12763 door Patrick
Beantwoord door Patrick in topic lettertype, lettergrootte
Ik zie dat je JSN Solid Pro gebruikt. Je gaat naar template onder extensies en dan klik je op de actieve template (JSN Solid Pro). Dan ga je naar styles - General en selecteert de platte tekst. Rechts zie je de instelling staan. (zie afbeelding) Onder section, modules en menu staan nog meer instellingen voor fonts. Dus het kan zijn dat je op meerdere plaatsen een aanpassing moet doen voordat bent waar je wil wezen.

ps. Zoals Fred het aangeeft kan het ook, maar ik zou gebruik maken van de instellingen van de template, alvorens in codes te gaan aanpassen.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Lees meer
09 mei 2017 06:01 #12764 door Fred
Beantwoord door Fred in topic lettertype, lettergrootte
@Frank,

Dat wat Patrick aangeeft is zeker een betere oplossing!
Ik sluit mij aan bij hetgeen hij aangeeft.

Fred

Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena